I.am.me Skrevet 11. juni 2010 #21 Skrevet 11. juni 2010 Jeg kan ikke noe for at jeg må bruke tannkrem og tannbørste så det burde være gratis. Ikke kan jeg noe for at jeg ser dårlig heller, så da bør jeg vel få gratis briller. Når jeg tenker over det så kan jeg igrunn ikke noe for at jeg i det hele tatt ble født, så da bør vel hele mitt livsopphold være gratis? Hahaha, good one
Frk Snasen Skrevet 12. juni 2010 #22 Skrevet 12. juni 2010 (endret) Jeg kan ikke noe for at jeg må bruke tannkrem og tannbørste så det burde være gratis. Ikke kan jeg noe for at jeg ser dårlig heller, så da bør jeg vel få gratis briller. Når jeg tenker over det så kan jeg igrunn ikke noe for at jeg i det hele tatt ble født, så da bør vel hele mitt livsopphold være gratis? Tenåringsjenter som ikke tjener egne penger og ikke får mast seg til den sminken de vil ha fra foreldrene. Det meste er igrunn "sjikkli uuuurettferdig assa" når man er tenåring. Enda et godt forslag. Tannbørster og tannkrem burde og være gratis (vi gir jo dette bort gratis til en del nede i Afrika vettu). Bind har med helse og hygiene å gjøre. Det er noe som er veldig nødvendig for oss jenter. Ikke handler det om det overfladiske utseendet, ei heller om tyting og sutring over at foreldrene våre ikke kan betale dette. Selvsagt burde det være gratis. Syns det er rart det ikke er det. Det er veldig nødvendig for oss. Man kan ikke bare ta en laser behandling og få fjernet mensen (kanskje i fremtiden) skjønner du vel? Endret 12. juni 2010 av Frk Snasen
Djungelvrål Skrevet 12. juni 2010 #23 Skrevet 12. juni 2010 Man kan strikke/hekle seg egne bind med billig bommulsgarn slik som de gjorde før i tiden. De varer i årevis. Så nei, kjøpebind er ikke helt nødvendig og selvfølgelig skal det ikke være gratis. Men i dagens forbrukersamfunn og mas og jag er det selvfølgelig ingen som lager egne bind.
CamStatic Skrevet 12. juni 2010 #24 Skrevet 12. juni 2010 Typen min sier faktisk at han syns bind burde være gratis.. jeg er igrunn enig med ham. Eller at de iallefall var litt billigere. Sminke er bare tullprat om å være gratis.
Berentsens Skrevet 12. juni 2010 #25 Skrevet 12. juni 2010 At bind burde vært gratis kan jeg forstå. På lik linje som prevensjon også burde være gratis, for både kvinner og menn.
Sweetpea25 Skrevet 12. juni 2010 #26 Skrevet 12. juni 2010 Selv er jeg jente og har aldri ment at det skulle vært gratis, har heller ikke hørt om andre som synes det.
Transemann 35 Skrevet 13. juni 2010 #27 Skrevet 13. juni 2010 Transer burde få parykk og brystinnlegg gratis.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #28 Skrevet 14. juni 2010 Man kan faktisk sy egne tøy bind, slik de gjorde før de vi har nå kom til verden. Kvinner har klart seg temmelig mange år uten libresse, så jeg ser ikke poenget i at slikt skal være gratis..
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #29 Skrevet 14. juni 2010 Enda et godt forslag. Tannbørster og tannkrem burde og være gratis (vi gir jo dette bort gratis til en del nede i Afrika vettu). Det er fordi de ikke har penger å prioritere på slikt, det. Vettu. Men du må gjerne flytte dit så får du kanskje tannbørsten din. Bind derimot tenker jeg muligens du må klare deg uten. Selvsagt burde det være gratis. Syns det er rart det ikke er det. Det er veldig nødvendig for oss. Det finnes mange ting som er veldig nødvendig for alle mennesker, da måtte det jo gjelde for alle de tingene også, like for like. Mat for eksempel, er i høyeste grad nødvendig for helsen. Og hvem skulle finansiert det? Vil du betale 90% skatt? Man kan ikke bare ta en laser behandling og få fjernet mensen (kanskje i fremtiden) skjønner du vel? Hehe. Så du går faktisk rundt og tror at laserbehandling er gratis du da. Det var nesten litt søtt. Alt i alt et godt eksempel på vår fremragende bortskjemte nye generasjons "fordi jeg fortjener det"-holdninger. Ubeskrivelig flaut.
The Kitten Skrevet 14. juni 2010 #30 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Det hadde vært flott å få alt gratis. Synes nesten noen burde påta seg oppgaven og utgiftene med å skaffe meg alt jeg trenger. Dessverre fungerer ikke samfunnet slik. Endret 14. juni 2010 av The Kitten
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #31 Skrevet 14. juni 2010 Det hadde vært flott å få alt gratis. Synes nesten noen burde påta seg oppgaven og utgiftene med å skaffe meg alt jeg trenger. Dessverre fungerer ikke samfunnet slik. Hehe, ja. Ser forresten ut som avataren din er enig Gimme! Now! Or else!
Lobeli@ Skrevet 14. juni 2010 #32 Skrevet 14. juni 2010 Bind/tamponger og prevensjon kunne gjerne vært gratis.
Mohini Skrevet 14. juni 2010 #33 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har heller aldri ment at det burde vært gratis med bind, tamponger og sminke. Forresten så koster en pakke med 32 tamponger fra Landlord 11 kr. på Rema, det er vel ikke akkurat den store summen? :klø:
Frk Snasen Skrevet 14. juni 2010 #34 Skrevet 14. juni 2010 Det er fordi de ikke har penger å prioritere på slikt, det. Vettu. Men du må gjerne flytte dit så får du kanskje tannbørsten din. Bind derimot tenker jeg muligens du må klare deg uten. Det finnes mange ting som er veldig nødvendig for alle mennesker, da måtte det jo gjelde for alle de tingene også, like for like. Mat for eksempel, er i høyeste grad nødvendig for helsen. Og hvem skulle finansiert det? Vil du betale 90% skatt? Hehe. Så du går faktisk rundt og tror at laserbehandling er gratis du da. Det var nesten litt søtt. Alt i alt et godt eksempel på vår fremragende bortskjemte nye generasjons "fordi jeg fortjener det"-holdninger. Ubeskrivelig flaut. Du og jeg, med flere er uenige... helt ok. Litt ot nå, men la gå....---> Jeg syns det er bra jeg er en slik holdning du mener jeg har, for en med en sånn "holdning" som meg, fører til at jeg med flere får mer her i livet. Både av materielle ting, og når det gjelder av livets overflod generelt sett (mer lykke og for den saks skyld). Ikke sarkastisk eller frekt ment, men "slike som deg" (dere sytende negative sjeler) får ikke en dritt gratis, for dere vil ikke ha det, og har et og flere innebygget trossystem som er slik at: - Får å få noen gratis så må man jobbe hardt (eller være prostituert - selvom det kun omhandler noe så simpelt som et bind) - For å få noe gratis (snakker ikke bare materielle ting) så må man ha fortjent det. - Ingenting er gratis her i livet etc. Disse trossystemene har mange, gjerne de som er litt eldre enn meg igjen (derfor er jeg m.f bortskjemte i følge deg/dere). Det dere derimot ikke ser er at vi har høye tanker om oss selv og mener vi fortjener det beste. Det handler i grunn ikke om å få ting gratis, men om tankene man har om seg selv. Det dere i hvertfall ikke ser er at med deres negative tankegang så fører ikke dette dere noe sted. Dere lager en slags blokkering for dere selv, i deres eget liv, som gjør det slik at dere må følge deres trossystem for og i det hele tatt få pålegg på brødskiva. Når det er sagt så mener jeg bind og lignende burde være gratis pga hygiene. Det betyr dermed ikke at alt anner burde være gratis, men det fikk du vel ikke med deg smart'en? Å gå rundt og blø i buksa er ikke spesielt hygiensk og ville vært ganske katastrofalt hvis vi måtte tilbake til 1800-tallet hvor damer med mensen måtte mure seg inne på et spesielt rom en gang hver mnd. Tror du misforstår meg veldig ang. laserbehandling. Sakke værra greit, eller? Og la meg gjette... du skjønte ikke en dritt av hva jeg snakket om sant? Nemlig...tenkte meg det.
Frk Snasen Skrevet 14. juni 2010 #35 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Jeg har heller aldri ment at det burde vært gratis med bind, tamponger og sminke. Forresten så koster en pakke med 32 tamponger fra Landlord 11 kr. på Rema, det er vel ikke akkurat den store summen? :klø: Det handler virkelig ikke om de usle toogtredve kronene. Endret 14. juni 2010 av Frk Snasen
Frk Snasen Skrevet 14. juni 2010 #36 Skrevet 14. juni 2010 Det hadde vært flott å få alt gratis. Synes nesten noen burde påta seg oppgaven og utgiftene med å skaffe meg alt jeg trenger. Dessverre fungerer ikke samfunnet slik. Elsker slike svar. Så reflekterte, så intelligente, så dype... jah... du kan få sagt det vennen. *drømmesegvekk* :rødme:
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #37 Skrevet 14. juni 2010 Hjelpes meg. Er du virkelig seriøs? Skummelt. Jeg syns det er bra jeg er en slik holdning du mener jeg har, for en med en sånn "holdning" som meg, fører til at jeg med flere får mer her i livet. Både av materielle ting, og når det gjelder av livets overflod generelt sett (mer lykke og for den saks skyld). Mhm. Og jeg spør igjen; hvordan tenker du dette skal finansieres? Helt tydelig at du ikke har begrep om selv de mest basale samfunnsmekanismer. Du må gjerne gjøre det du kan for å skaffe deg selv mest mulig av materielle goder - be my guest - men det er jo ikke det du snakker om. Du vil bare ha. Hvem skal betale det for deg? Høres virkelig ut som du tror det grønne som henger på trærne er valuta? Ikke sarkastisk eller frekt ment, men "slike som deg" (dere sytende negative sjeler) får ikke en dritt gratis, for dere vil ikke ha det, og har et og flere innebygget trossystem som er slik at: - Får å få noen gratis så må man jobbe hardt (eller være prostituert - selvom det kun omhandler noe så simpelt som et bind) - For å få noe gratis (snakker ikke bare materielle ting) så må man ha fortjent det. - Ingenting er gratis her i livet etc. For å ta det første først, så har du jo misforstått noe vesentlig her. Det er ikke jeg som klager - det er jo du, som klager på at ting ikke er gratis Har det helt fint jeg, har mulighet til å jobbe for en lønn som gir meg nok å rutte med til å finansiere alt jeg trenger. Og skatte slik at de som ikke kan, likevel kan leve anstendige liv. Ikke for å brødfø slike som deg, som vil ha alt rett i lomma uten å løfte en finger. Eller, fordi "jeg trenger det faktisk så derfor burde det være gratis". Disse trossystemene har mange, gjerne de som er litt eldre enn meg igjen (derfor er jeg m.f bortskjemte i følge deg/dere). Det dere derimot ikke ser er at vi har høye tanker om oss selv og mener vi fortjener det beste. Det handler i grunn ikke om å få ting gratis, men om tankene man har om seg selv. Det dere i hvertfall ikke ser er at med deres negative tankegang så fører ikke dette dere noe sted. Dere lager en slags blokkering for dere selv, i deres eget liv, som gjør det slik at dere må følge deres trossystem for og i det hele tatt få pålegg på brødskiva. Oi da, her var det mye svada. Hva er det som får deg til å tro at de som ikke er enige med deg, har negativ tankegang eller ikke har høye nok tanker om seg selv? Gi meg et eksempel. Klarer du det? Eneste jeg ser som har negativ tankegang, er slike som deg som mener du har en slags rett til å få alt gratis. Jeg spør igjen: Hvem synes du skal finansiere det - hvis det er slik at du synes det bør være gratis bare fordi du fortjener det? Har du virkelig en teori om hvordan en slik virkelighet kan se ut, så må du også komme med noe som helst slags eksempel på hvordan det skal kunne skje. Venter spent. Når det er sagt så mener jeg bind og lignende burde være gratis pga hygiene. Det betyr dermed ikke at alt anner burde være gratis, men det fikk du vel ikke med deg smart'en? Tja jeg vet ikke helt jeg, smarten. Jeg har etterlyst svar på hvorfor du mener det ene men ikke det andre skal være gratis. Det finnes mange ting som er nødvendige for folk. Hvorfor skal det bare gjelde for det som passer deg? Å gå rundt og blø i buksa er ikke spesielt hygiensk og ville vært ganske katastrofalt hvis vi måtte tilbake til 1800-tallet hvor damer med mensen måtte mure seg inne på et spesielt rom en gang hver mnd. Går du rundt og blør i buksa i dag da? Tror du misforstår meg veldig ang. laserbehandling. Sakke værra greit, eller? Tror dessverre ikke de årene dine er store nok for den fosspadlingen du er i ferd med der. Du trakk frem laserbehandling for å sammenligne mitt svaksyn-argument med ditt bind-argument. Så medmindre du faktisk tror laserbehandling er gratis så må du gjerne forklare hva jeg misforsto Og la meg gjette... du skjønte ikke en dritt av hva jeg snakket om sant? Nemlig...tenkte meg det. Tro meg, jeg skulle virkelig ønske jeg ikke skjønte en dritt av tankegangen din. Virkelig. Det ville vært en velsignelse å leve i villfarelsen om at det ikke finnes så korka mennesker der ute.
kakemonsteret Skrevet 14. juni 2010 #38 Skrevet 14. juni 2010 Jeg lurer på hvordan en ordning med gratis bind skulle ha fungert? Bind på resept på apoteket? Kuponger til bruk i butikken? Troppe opp i kommuneekspedisjonen, helsestasjonen eller på "menskontoret" og hente ved behov? Abonnement på bind tilsendt per post? En "menstrygd" på 30 kr inn på konto hver mnd? Skal dette være behovsprøvd etter hvor mye man blør? (Noen bruker 1 pakke bind over 3 syklyser, mens andre bruker 3 pakker bind på 1 syklus..) Hvem i alle dager skulle ha administrert denne ordningen?
AnneBonny Skrevet 15. juni 2010 #39 Skrevet 15. juni 2010 Har det helt fint jeg, har mulighet til å jobbe for en lønn som gir meg nok å rutte med til å finansiere alt jeg trenger. Og skatte slik at de som ikke kan, likevel kan leve anstendige liv. Ikke for å brødfø slike som deg, som vil ha alt rett i lomma uten å løfte en finger. Eller, fordi "jeg trenger det faktisk så derfor burde det være gratis". Enig! Jeg så det ble nevn gammeldags tankegang tidligere. Har mennesker som mener dette sett i historiebøkerne? Har dere i det hele tatt lest noen bøker? sett et kostymedrama? Da de fattige måtte jobbe som tullinger for å få råd til et brød, mens de rike fikk hva de "fortjente". Velkommen tilbake, gamledager.
Frk Snasen Skrevet 15. juni 2010 #40 Skrevet 15. juni 2010 (endret) Hjelpes meg. Er du virkelig seriøs? Skummelt. Mhm. Og jeg spør igjen; hvordan tenker du dette skal finansieres? Helt tydelig at du ikke har begrep om selv de mest basale samfunnsmekanismer. Du må gjerne gjøre det du kan for å skaffe deg selv mest mulig av materielle goder - be my guest - men det er jo ikke det du snakker om. Du vil bare ha. Hvem skal betale det for deg? Høres virkelig ut som du tror det grønne som henger på trærne er valuta? For å ta det første først, så har du jo misforstått noe vesentlig her. Det er ikke jeg som klager - det er jo du, som klager på at ting ikke er gratis Har det helt fint jeg, har mulighet til å jobbe for en lønn som gir meg nok å rutte med til å finansiere alt jeg trenger. Og skatte slik at de som ikke kan, likevel kan leve anstendige liv. Ikke for å brødfø slike som deg, som vil ha alt rett i lomma uten å løfte en finger. Eller, fordi "jeg trenger det faktisk så derfor burde det være gratis". Oi da, her var det mye svada. Hva er det som får deg til å tro at de som ikke er enige med deg, har negativ tankegang eller ikke har høye nok tanker om seg selv? Gi meg et eksempel. Klarer du det? Eneste jeg ser som har negativ tankegang, er slike som deg som mener du har en slags rett til å få alt gratis. Jeg spør igjen: Hvem synes du skal finansiere det - hvis det er slik at du synes det bør være gratis bare fordi du fortjener det? Har du virkelig en teori om hvordan en slik virkelighet kan se ut, så må du også komme med noe som helst slags eksempel på hvordan det skal kunne skje. Venter spent. Tja jeg vet ikke helt jeg, smarten. Jeg har etterlyst svar på hvorfor du mener det ene men ikke det andre skal være gratis. Det finnes mange ting som er nødvendige for folk. Hvorfor skal det bare gjelde for det som passer deg? Går du rundt og blør i buksa i dag da? Tror dessverre ikke de årene dine er store nok for den fosspadlingen du er i ferd med der. Du trakk frem laserbehandling for å sammenligne mitt svaksyn-argument med ditt bind-argument. Så medmindre du faktisk tror laserbehandling er gratis så må du gjerne forklare hva jeg misforsto Tro meg, jeg skulle virkelig ønske jeg ikke skjønte en dritt av tankegangen din. Virkelig. Det ville vært en velsignelse å leve i villfarelsen om at det ikke finnes så korka mennesker der ute. Ja, jeg er seriøs. Svar til quote nr 1: For det første så handler det ikke om at jeg bare vil ha. Jeg sier ikke at det bare er jeg som skal ha gratis bind. Snakker generelt om pss piker som har menstruasjon i det hele tatt. Hvordan det skal finansieres? Hvis vi holder oss innenfor de norske landegrenser, så regner jeg med at hvis vi tar litt i fra det ene og til det andre, så lover jeg det at norge har økonomi til å yte med noen usle bind til oss som vil ha dette. Trenger ikke være always med vinger, de i fra first price er ganske bra. Er ikke det grønne som henger fra trærne valuta? Trodde det jeg (det er jo det - hvorfor bevarer vi regnskogen, eller hvorfor hogges den ned?). Valuta for de som bor der samt masse mer. Jo mer man tror at det grønne som henger i trærne er valuta, jo mer valuta får du ut av livet. Til sitat nr 2: Jeg klager overhode ikke på at ting ikke er gratis. Jeg mener at BIND burde være gratis (èn ting). Du får det til å høres ut som om at jeg vil ha ALT gratis. Det er ikke tilfellet. Men helt seriøst, hvis jeg affiserer lenge nok, så ender jeg opp med å få bind gratis. På hvilke måte, det vet jeg ikke og det er nesten irrelevant for meg, men mitt trossystem fungerer slik (men nok om trossystem da du ikke skjønner bæra). Men hva vet du om jeg løfter en, eller to fingre? På gode dager løfter jeg opp til tre. Nå prøver jeg faktisk å være relativt saklig og ikke så veldig sarkatisk, også kommer du med slike utslitte flåsebemerkninger om at DU betaler for meg. Jeg har da overhode ikke behov for dine penger, og i hvertfall ikke behov før å høre om denne utrolige skattesytinga du og et fåtall (jo, et fåtall) holder på med. Spaaaar meg aaaa. For alt du vet, så kan det hende jeg betaler mye mer skatt enn deg, og har en dobbelt så høy inntekt som deg, så åpne opp litt opp for at ting ikke er slik du tror, der du sitter i din imaginære "virkelighet". Betal dine 36% med skatt du og vær fornøyd med det, og kjøpe dine bind. Du kommer jo ikke med andre motargumenter enn skatt, og det har gått ut på dato for lengst. Du er forresten utrolig selvmotsigende... Du sier du gladelig betaler skatt for å hjelpe de trengende i landet her, men ikke "sånne" som meg, men tenk at det er faktisk mange "sånne" som meg. Det blir en slags "Fleksnes-teori" over det hele. I episoden da han skulle være blodgiver. Det skulle jammen meg ikke gå til hvem som helst. Uff... Svar til sitat nr 3: Det handler ikke om at du er uenig med meg. Det handler om at det lyser negativitet og misnøye i det du uttrykker. Det går an å lese mellom linjene dine. Et eksempel? Skatteeksempelet, vel. At du for det første er misfornøyd med å skatte (det må du være siden du tar opp tema i det hele tatt), og det andre er at du skal velge hvem som skal ha av dine skattepenger. Vet du det at det er staten som bestemmer dette? Visste du at du ikke har noen råderett over de pengene? Er det negativt av meg å tenke at jeg vil ha noe gratis? Hæææ? Jeg vil som sagt ikke ha alt gratis, og forstår godt at jeg må kjøpe brødet mitt selv, klærne mine selv, osv, men nå sporer man veldig av her. Vi snakker om BIND!!! *fniser* Har allerde forklart i avsnittene over om hvem som kan finansiere dette. Og selvsagt blir det oss, men hvem vet... Kanskje staten betaler for alle bindene? Man skal aldri si aldri... Må se positivt på ting vet du. Så enkelt er det faktisk. Kanskje ikke i morgen, kanskje ikke til neste år, men kanskje om tiår? Når det er sagt er det andre ting jeg brenner mer for enn gratis bind. Svar til sitat 4. Det er da vitterlig meg mye annet som også kunnet passet meg, men er såpass oppegående at jeg skjønner at alt det ikke lar seg gjøre. Bind derimot mener jeg er en nødvendig ting som burde være gratis pga hygieniske årsaker. Og at noen skal sko seg på slike ting og sette opp skyhøye priser på bind f.eks, ha små vesker til dem og gud vet hva (for å lage det trendy) er jo med på å bygge opp under "våre skattepenger-våset" ditt. Hvorfor proteserer du ikke i mot dette? Du og jeg sitter faktisk og er med og finansierer bind-vesker med blomstertrykk på. Og dette kan du stå for med dine skattepenger? Og hvorfor skal du få velge hva skattepengene våre går til, i mens jeg ikke kan mene at bind burde være gratis? Hva er forskjellen. Fortell... (selvom jeg ikke kunne brydd meg mindre). Ps: Hvis du har ekstremt dårlig syn vil du få dekket laserbehandling på statens bekostning. Dette vet jeg. Mulig du må ut med en liten egenandel, men hvis vi tar deg konkret da, så har du nok økonomi til det. Til ditt siste sitat: Ditto. PS igjen: Utrolig av meg at jeg en gang gadd å svare på dette skattevissvass mølet. Endret 16. juni 2010 av Frk Snasen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå