Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Hvorfor er det enkelte jenter som mener det? Burde ikke da mannesaker også vært gratis da? Hvorfor mener jenter at bind burde være gratis, men ikke barbersaker for menn? Begge er vel like nødvendig, med kanskje en liten pluss på bind da. Og sminke er jo helt frivillig å bruke. Er ikke noe man må ha. Men det koster jo å lage, så jeg støtter ikke dette.
Gjest strykebrett Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Hvem er det som mener det? :klø: Jeg er kvinne og har aldri ment det, ikke har jeg hørt om noen som mener det heller..
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Hm, kanskje det stort sett er fjortisjenter mellom 15 og 18? Er vel egentlig der jeg stort sett har hørt det fra.
Gjest Micka Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Hæ, det har heller aldri jeg hørt om. Bind og truseinnlegg kan jo fås kjøpt relativt billig. Tror ikke det blir noen særlig interessasnt debatt ut av dette. Finn på noe mer givende.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Tror ikke det blir noen særlig interessasnt debatt ut av dette. Finn på noe mer givende. Det var mer ment som et spørsmål enn en diskusjon egentlig. Kanskje det bare er jentene i min klasse som er merkelige?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Tror, som tidligere AB, at dette gjelder fjortisjenter. Du sier "klassen min"; hvor gammel er du? Ca 16-17? Personlig har jeg ingen problem med å betale for eget forbruk av jenteting. Er jo akkurat som med mat og regninger - man betaler for det man trenger og bruker. Hvem skulle ellers betalt for det? Staten? Da må man ut med mer i skatt (som allerede er skyhøy), så man betaler indirekte for det selv uansett. Dårlig (og barnslig) forslag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 er 17 så går første på videregående.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 er 17 så går første på videregående. Hvem mener de skal betale for det da? Høres helt fjernt ut. Bra p-piller er gratis til vgs er over for de fleste, så er det ihvertfall en mulighet for at disse "fjortisjentene" ikke formerer seg før de blir mer realistisk?!
Gjest Huffsa Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Sminke er da overhode ingen nødvendighet, hvorfor skal det være gratis? Skal manneparfymer og barberhøvler også være gratis for menn da? Og bind og tamponger er faktisk ikke så dyrt. Hvis jeg husker rett så får kvinner et par kroner ekstra i forhold til menn i millitæret pga tamponger/bind-utgifter. Og p-piller får man 100kr avslag på til man er 20år. Og det finnes p-piller som koster 100kr, ergo de er gratis til man er 20. Syntes det er så tåplig at folk mener slikt skal være gratis. Hvorfor skal det være det? Skulle mat også vært gratis da, fordi man trenger å spise hver dag? Eller shampoo og balsam? Nei vettuhva, det blir for dumt.
Gjest redstar Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Hvorfor er det enkelte jenter som mener det? Burde ikke da mannesaker også vært gratis da? Hvorfor mener jenter at bind burde være gratis, men ikke barbersaker for menn? Begge er vel like nødvendig, med kanskje en liten pluss på bind da. Og sminke er jo helt frivillig å bruke. Er ikke noe man må ha. Men det koster jo å lage, så jeg støtter ikke dette. Bind og tamponger kunne egentlig vært gratis, men alikevel blir det feil for da måtte jo barberutstyr for menn feks vært gratis? Sminke? Nei hvorfor skulle det vært gratis?Det er jo opp til hver enkelt og bruke sminke... Nei jeg støtter egentlig ikke dette jeg heller
feuerstein Skrevet 11. juni 2010 #11 Skrevet 11. juni 2010 Mener å ha hørt et slikt forslag fra AUF (kanskje bare et fylkeslag), det gikk riktignok kun på bind/tamponger, ikke sminke.
Suzy Skrevet 11. juni 2010 #12 Skrevet 11. juni 2010 Skulle noe være gratis måtte det vær prevensjon - for begge kjønn
JollyJolly Skrevet 11. juni 2010 #13 Skrevet 11. juni 2010 Nylonstrømpebukser burde også være gratis. Jeg bruker flere tusen på nylonstrømpebukser i året. Urettferdig! Staten burde betale det.
Roadrunner Skrevet 11. juni 2010 #14 Skrevet 11. juni 2010 Nei ærlig talt... Kan forstå subisidieringen av p-piller, siden det forhåpentligvis senker terskelen for at unge jenter tar kontakt med helsesøster/lege og får prevensjon. Men bind? Tamponger? Sminke? Kan godt være enkelte føler sminke er "livsnødvendig" men det er faktisk ikke det... Bind og tamponger er vesentlig mer nødvendig, men ikke dyrt og absolutt ikke noe jeg synes skattebetalerne skal betale for.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #15 Skrevet 11. juni 2010 Hvorfor er det enkelte jenter som mener det? Burde ikke da mannesaker også vært gratis da? Hvorfor mener jenter at bind burde være gratis, men ikke barbersaker for menn? Begge er vel like nødvendig, med kanskje en liten pluss på bind da. Og sminke er jo helt frivillig å bruke. Er ikke noe man må ha. Men det koster jo å lage, så jeg støtter ikke dette. Fordi jenter egentlig hater menn og ønsker dem alt vondt. Det er jo det som er hele formålet med likestilling, som du sikkert har fått med deg. Vi skal ta over verden, og da er første skritt på veien gratis bind!
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #16 Skrevet 11. juni 2010 Jeg mener kondomer burde vært gratis! "Fordi jenter egentlig hater menn og ønsker dem alt vondt. Det er jo det som er hele formålet med likestilling, som du sikkert har fått med deg. Vi skal ta over verden, og da er første skritt på veien gratis bind! " Det triste er at enkelte, med ekstremt lav iq, faktisk tror dette.
I.am.me Skrevet 11. juni 2010 #17 Skrevet 11. juni 2010 Bind og tamponger kunne vel strengttatt vært billigere, i og med at vi bare MÅ ha det, men som sagt: det koster å produsere så det koster å kjøpe. Likevel har jeg aldri ment at sminke skal være gratis? Det er jo absurd. Da burde vel klær være gratis også? Eller smykker og klokker? Det er jo valgfritt å bruke sminke, på samme måte som det er valgfritt å gå med smykker og klokker
Frk Snasen Skrevet 11. juni 2010 #18 Skrevet 11. juni 2010 (endret) Hvorfor er det enkelte jenter som mener det? Burde ikke da mannesaker også vært gratis da? Hvorfor mener jenter at bind burde være gratis, men ikke barbersaker for menn? Begge er vel like nødvendig, med kanskje en liten pluss på bind da. Og sminke er jo helt frivillig å bruke. Er ikke noe man må ha. Men det koster jo å lage, så jeg støtter ikke dette. Bind burde være gratis. Vi kan ikke noe for at vi blør!! Sminketing osv er ingen nødvendighet, og burde strengt talt ikke være gratis. Hvis noen mener det så ja ja Enkelte nødvendige manneting burde og være gratis. Kondomer burde være gratis og, men man får jo ofte tak i gratis kondomer. Hvem mener at sminke burde være gratis? Endret 11. juni 2010 av Frk Snasen
Inx Skrevet 11. juni 2010 #19 Skrevet 11. juni 2010 Gratis sminke, gratis bind og gratis plastiske operasjoner til alle kvinner! - Ottar ala 2020
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #20 Skrevet 11. juni 2010 Bind burde være gratis. Vi kan ikke noe for at vi blør!! Jeg kan ikke noe for at jeg må bruke tannkrem og tannbørste så det burde være gratis. Ikke kan jeg noe for at jeg ser dårlig heller, så da bør jeg vel få gratis briller. Når jeg tenker over det så kan jeg igrunn ikke noe for at jeg i det hele tatt ble født, så da bør vel hele mitt livsopphold være gratis? Hvem mener at sminke burde være gratis? Tenåringsjenter som ikke tjener egne penger og ikke får mast seg til den sminken de vil ha fra foreldrene. Det meste er igrunn "sjikkli uuuurettferdig assa" når man er tenåring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå