Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg VIL jogge, faktisk føles det utrulig godt ( kanskje der og da, men senere) men det er 1 problem. Jeg blir så STYGG når jeg trener. Håret blir som "bummel" ansiktet mitt blir rødt, sminken renner og jeg blir så...stygg. Det er ikke så lett at jeg kan jogge i skogen og bort til bilen etterpå. Jeg har ikke lappen, så må gå et stykke før jeg eventuelt kan jogge litt i fred, men det er det når jeg skal ned igjenn...Jeg vet at folk ikke bryr seg om jeg ser stygg ut osv..men, jeg vet ikke jeg. Nei, det er ingen unskyldning" for å ikke jogge, for jeg liker det virkelig. Går mye turer, blir ikke så stygg da, men jogging...liker ikke at folk ser meg styggere enn jeg allerede er Noen tips ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Du fokuserer for mye på det. Jeg tenker ikke over hvordan joggere ser ut, jeg blir bare glad på deres vegne siden de er aktive og jogger! Beste tipset må vel være å få opp selvtilliten.
Antlers Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Bare jogg fort forbi de menneskene du måtte møte på din vei. Når joggere fyker forbi meg får ikke jeg tid til å studere dem ihvertfall
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 stram håret i en hestehale eller hårbånd. Ikke bruk sminke, og ha relativt fancy klær som absorberer svette, så blir du så lekker at.
Wiggins Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Jeg VIL jogge, faktisk føles det utrulig godt ( kanskje der og da, men senere) men det er 1 problem. Jeg blir så STYGG når jeg trener. Håret blir som "bummel" ansiktet mitt blir rødt, sminken renner og jeg blir så...stygg. Det er ikke så lett at jeg kan jogge i skogen og bort til bilen etterpå. Jeg har ikke lappen, så må gå et stykke før jeg eventuelt kan jogge litt i fred, men det er det når jeg skal ned igjenn...Jeg vet at folk ikke bryr seg om jeg ser stygg ut osv..men, jeg vet ikke jeg. Nei, det er ingen unskyldning" for å ikke jogge, for jeg liker det virkelig. Går mye turer, blir ikke så stygg da, men jogging...liker ikke at folk ser meg styggere enn jeg allerede er Noen tips ? Typisk jenter å tenke på utseendet når de jogger. Har du sett på andre folk som jogger, ser egentlig noen av dem særlig pene ut? Vi menn vet at når vi skal ut og trene så blir vi svette og rødsprengte, og hva så? Vask av deg sminken før du drar ut på joggetur, sett håret i en hestehale og jogg i vei. Hvis transportstrekningen til der du begynner joggeturen plager deg kan du jo sykle, hvis du har en sykkel som ikke er så veldig dyr og fin, slik at du kan låse den og så løpe i vei.
Rødtoppen86 Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Slapp av, du er ikke alene Jeg ser nok ikke ut i måneskinn når jeg trener. Håret bruser seg og jeg blir rød og atter rød, og det går ikke bort før minst en time etter trening. Svetter som bare det gjør jeg i tillegg, men hva gjør vel det? Jeg trener, føler meg bra og vet at jeg trener skikkelig når jeg blir rød og svett, i motsetning til andre som er mer opptatt av at sminken og håret må være på plass enn å få trent skikkelig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 jeg bryr meg døyten om det når jeg jogger. TS, Stirrer du på folk som jogger forbi deg og tenker at de er stygge? ler du av folk som er røde ansiktet? Du legger sikkert ikke merke til det engang. Og for all del, ikke smør på med ekstra brunkrem, kayal og mascara like før du skal ut å løpe. Du kan jo rense noe av før du begynner hvis du går med så mye sminke at det er plagsomt..Ingen som bryr seg hvordan du ser ut.
Anonym. Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Stakkars deg! Jeg har følt det akkurat på samme måte, spesielt hvis noen gutter jeg er god venn med er der. Da må jeg for all del ikke svette fordi jeg VET at de kommer bort. Haha, men jeg måtte lære meg å drite i det. Hvor viktig er det egentlig? Det gikk bedre å drite i det når jeg fikk vite av ei venninne at jeg hadde en spesiell skjønnhet når jeg trener, hun kunne ikke sette fingeren på det og om det var sant driter jeg i, for selvtillit hjelper mot alle fobier :D
Gina_ Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Jeg hadde det sånn de første gangene jeg løp i nabolaget, men det beste er å ikke bruke sminke, få vekk håret og bruk gode joggeklær. Folk bryr seg virkelig ikke! De aller fleste svetter og blir røde i ansiktet.
Kenneth199 Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 På treningssenteret jeg trener på er det ei jente som trener skikkelig styrke. Hun puster og peser, skjærer grimaser og svetter som ei gris, men gud så sexy! Det er jo helt normalt å bli svett når en trener, så ser ikke problemet der nei. Selv bryr jeg meg ikke om hvordan folk ser ut når de trener. Trener selv med slitte joggebukser med x-antall hull og t skjorter som er godt brukt.
Marshmallow Skrevet 11. juni 2010 #11 Skrevet 11. juni 2010 Farg øyevippene hos frisør eller hudpleier, da slipper du iallfall å tenke på maskara! Skal innrømme at jeg av og til tenker som deg, men bryr meg mindre og mindre om hvordan jeg ser ut under treningsøkten. Lykke til, håper du fortsetter med joggingen!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 11. juni 2010 #12 Skrevet 11. juni 2010 Enig med dem som anbefaler deg å jogge uten sminke og ha håret i hestehale. Kjøp deg noe nytt, lekkert treningstøy. De du passerer rekker ikke se deg så mye inn i ansiktet uansett. Jeg føler meg lekker når jeg løper. :D At folk trener og holder seg i form er attraktivt.
Chanel.No5 Skrevet 11. juni 2010 #13 Skrevet 11. juni 2010 Enig med mange gode innlegg over. Ikke bry deg katten om hva andre måtte tenke, det er uansett bare noe du tror, ingen ser på deg og tenker at du er stygg! Bruk en caps, høy musikk i ørene, det gjør jeg alltid når jeg jogger, da glemmer jeg alle andre rundt meg!
dobby Skrevet 12. juni 2010 #14 Skrevet 12. juni 2010 Når eg møter på nokon som er ute og joggar tenkjer eg som regel "Wow, så flink du er!" Eg kan ikkje hugse at eg nokon gong har tenkt at vedkommande er stygg. Så ta det heilt med ro. Om dei du møter på ser på deg, er nok snarare fordi dei beundrar/misunner sjølvdisiplinen din. Lykke til med jogginga!
Clucky Skrevet 12. juni 2010 #15 Skrevet 12. juni 2010 Det du beskriver er mye av grunnen til at jeg velger andre treningsformer Men, de gangene jeg faktisk pisker meg ut, blir jeg rød, så lilla i trynet, svetten siler og jeg peser som om jeg skulle være en person på 500 kg på vei opp trappa i et 6 etasjers hus! Og jeg er ikke overvektig i det hele tatt. Men man svetter når man trener, det er jo litt av gevinsten. Bare det å pushe seg ut bør få deg til å føle deg mye bedre. Det beste tipset jeg har mot dårlig treningsselvtillit, som ALLTID funker for meg, er å ha stilig og pent/tøft treningstøy. Verdt å investere i litt nytt nå og da, fordi det spiller faktisk en rolle. Jeg er mye mer stressa når jeg har på meg noen gamle flekkete joggebukser og svær t-skjorte, enn ei stilig fargerik yogabukse, og en stram fin topp! Og dropp sminken. Den er bare i veien, og folk bryr seg IKKE om hvordan du ser ut. Er kun deg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå