Kokos Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Samboeren min og jeg har diskutert i to år hvorvidt vi skal ha hund, hvilken rase vi vil ha og endelig bestemte vi oss for noen måneder tilbake at tiden var inne! Nå venter vi på et kull som forventes nå i helgen (i morgen el. lørdag) og jeg er såå SPENT at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. KG ble svaret :gjeiper: Vi aner ikke hvor mange valper som blir født, hvilket kjønn det er på valpene eller om vi får kjøpe en av valpene. Det er nemlig veldig mange på venteliste.. Nervepirrende! Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget annet enn å lufte tankene litt. Kanskje dere har noen historier om når dere skulle få hund? Eller er du i vurderingsfasen? Blir veldig glad om noen bare vil snakke litt valp/hund med meg mens jeg venter, jeg tenker jo ikke på annet!
Capricorn Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Har ikke planer om hund, men kjenner igjen spenningen din fra da jeg ventet på at kattungen min skulle bli født. Satt sprikret foran pc'en og ventet på de første bildene. Det var så vanskelig å velge at oppdretter måtte gjøre det :-) Gikk tur i dag og traff en mann med en 8 uker gammel valp. SÅ herlig!! Smeltet helt, Skjønner godt at folk vil ha hund. Ikke rart du gleder deg :-) Lykke til med nurket :-)
I.am.me Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Jeg fikk min søte Havanais valp for akkurat 4 uker siden ventetiden var ikke lang, valpene var alt kommet til verden når vi ringte oppdretter. Det er såå morsomt med valp! Men selvsagt også mye jobb mye dotrening, leking, biting på saker og ting så det er bare å sette i gang treningen med en gang. Jo fortere, jo bedre. Hu er nå 11 uker og vi kunne ikke fått en bedre valp, vi er så takknemlige. Dere har absolutt grunn til å glede dere. Det føles rett å ha en hund i huset. Også er det alltid et glad, firbent, logrende vesen å komme hjem til. Lykke til da dere
Kokos Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 (endret) Har ikke planer om hund, men kjenner igjen spenningen din fra da jeg ventet på at kattungen min skulle bli født. Satt sprikret foran pc'en og ventet på de første bildene. Det var så vanskelig å velge at oppdretter måtte gjøre det :-) Gikk tur i dag og traff en mann med en 8 uker gammel valp. SÅ herlig!! Smeltet helt, Skjønner godt at folk vil ha hund. Ikke rart du gleder deg :-) Lykke til med nurket :-) Åh, jeg elsker katter også Så koselig at du kunne følge med helt fra før de var født Hva slags katt er det? Valper er jo helt uimotståelige, lett å smelte da Er så sjelden man ser de helt små siden de ikke er ute på langturer, men da er det ekstra koselig når man treffer på noen. Jeg fikk min søte Havanais valp for akkurat 4 uker siden ventetiden var ikke lang, valpene var alt kommet til verden når vi ringte oppdretter. Det er såå morsomt med valp! Men selvsagt også mye jobb mye dotrening, leking, biting på saker og ting så det er bare å sette i gang treningen med en gang. Jo fortere, jo bedre. Hu er nå 11 uker og vi kunne ikke fått en bedre valp, vi er så takknemlige. Dere har absolutt grunn til å glede dere. Det føles rett å ha en hund i huset. Også er det alltid et glad, firbent, logrende vesen å komme hjem til. Lykke til da dere Høres koselig ut! Vet at det blir massemasse jobb, men som du sier så må det jo være utrolig morsomt også! Havanais er en skjønn rase! Jeg har en følelse av at noe kommer til å skje i natt, men det er helt sikkert bare fordi jeg VIL det så gjerne! Og jeg håper det er MANGE valper sånn at sjansene våre blir større! Endret 10. juni 2010 av Kokos
Kokos Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2010 (endret) Ser ikke ut som det skjedde noe i natt, jeg har i hvert fall ikke hørt noe. Utålmodig, jeg? Prøver å ikke tenke så mye på det, men kjenner et sug i magen hver gang det skjer noe på mobilen! I kveld skal jeg kose meg, kanskje se en film, lese litt i boken "Fra valp til voksen hund"... I morgen skal jeg UT og jobbe, og det er meldt SKIKKELIG regnvær... Da får jeg i hvert fall ikke så mye tid til å bli gaaaal av venting.. :gjeiper: Edit: Se den herlige videoen her, av en hund og en katt som koser/leker Endret 11. juni 2010 av Kokos
Blemme Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 (endret) Kjenner meg veldig igjen her Vår lille valp ble født for snart en måned siden! Den skal flytte hjem til oss i slutten av juli, og jeg gleder meg som en liten unge. Selv sto jeg på 3.plass på valpelisten, og hadde veldig flaks da akkurat den valpen jeg ønsket meg ble "ledig". En skjønn corgi-tispe med hale. Hva slags rase er det dere skal ha? Endret 12. juni 2010 av Blemme
Kokos Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2010 (endret) Kjenner meg veldig igjen her Vår lille valp ble født for snart en måned siden! Den skal flytte hjem til oss i slutten av juli, og jeg gleder meg som en liten unge. Selv sto jeg på 3.plass på valpelisten, og hadde veldig flaks da akkurat den valpen jeg ønsket meg ble "ledig". En skjønn corgi-tispe med hale. Hva slags rase er det dere skal ha? Så koselig, gratulerer! Har dere vært og besøkt valpen enda? Har fortsatt ikke hørt noe og jeg føler meg høygravid, på overtid.. :gjeiper: Vi aner ikke hvor vi er på valpelisten i forhold til de andre og det er kjempeskummelt! Føler at vi kom godt overens med oppdretteren, men de er så omgjengelige og hyggelige at de fleste helt sikkert føler det samme. Akkurat nå er jeg bare kjempenysgjerrig på hvor mange, hvor mange av hvert kjønn, hvilke farger (vanskelig å vite med denne rasen).. Har også hørt om tisper som "går tom", altså at de går hele perioden uten at det er en eneste valp. *Skrekkscenario* Endret 13. juni 2010 av Kokos
Capricorn Skrevet 13. juni 2010 #8 Skrevet 13. juni 2010 Åh, jeg elsker katter også Så koselig at du kunne følge med helt fra før de var født Hva slags katt er det? Valper er jo helt uimotståelige, lett å smelte da Er så sjelden man ser de helt små siden de ikke er ute på langturer, men da er det ekstra koselig når man treffer på noen. Høres koselig ut! Vet at det blir massemasse jobb, men som du sier så må det jo være utrolig morsomt også! Havanais er en skjønn rase! Jeg har en følelse av at noe kommer til å skje i natt, men det er helt sikkert bare fordi jeg VIL det så gjerne! Og jeg håper det er MANGE valper sånn at sjansene våre blir større! Jeg har en Main Coon Hvis du syns ventetiden er ille nå så vent til den er født! Når du først har sett den og kanskje hilst på den, så er ukene til den er leveringsklar laaaange
Kokos Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. juni 2010 Nå er valpene født, og en av de blir vår! :rødme: Tviler absolutt ikke på at de neste 8 ukene blir lange og vi kommer nok til å glede oss og lengte noe innmari!
Capricorn Skrevet 13. juni 2010 #10 Skrevet 13. juni 2010 Gratulerer så mye! Da er det bare å glede seg fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå