Jentepusen Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Rett før vi flyttet sammen kjøpte sambo en noe dyrere brukt sofa. Den er knall fin å se på - men helt forferdelig å ligge / sitte i.... Jeg er avhengig av en sofa man kan slenge seg ned på når jeg kommer hjem fra jobb, eller lørdagskvelden foran tvn. Hans sofa står i boden siden han flyttet inn til meg og nå som vi flytter ut av leiligheten og inn i hus, skal vist denne sofaen stå i stua.... Han skal ikke selge denne sofaen uansett sier han, siden han har ønsket seg denne i maaaange år... Så da har vi et dilemma, utrolig kjipt syntes jeg. For han driter i om jeg syntes den er ubehagelig... Så jeg har vært ærlig og fortalt hva jeg mener, at den er flott å se på men meget ubehagelig å sitte i... Jeg kjøper meg en lazy boy stol - så får han ha sofaen... Hva hadde dere gjort?
Gjest mann Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Om det er et hus dere snakker om, så er vel størrelsen på stua rimelig grei skulle man anta? Da er det som regel ikke noe problem å ha to sofaer i stua. Kjøp dere en annen sofa som ligner sofaen han har design -og fargemessig (siden dere begge syntes sofaen er stilig), men som du syntes er komfortabel å ligge i. problem solved. Slett ikke uvanlig å ha to sofaer i en stor stue i dag.
Jentepusen Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2010 Om det er et hus dere snakker om, så er vel størrelsen på stua rimelig grei skulle man anta? Da er det som regel ikke noe problem å ha to sofaer i stua. Kjøp dere en annen sofa som ligner sofaen han har design -og fargemessig (siden dere begge syntes sofaen er stilig), men som du syntes er komfortabel å ligge i. problem solved. Slett ikke uvanlig å ha to sofaer i en stor stue i dag. Stua er desverre ikke så stor
Shade Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Tja, siden sofaen har vært en drøm for han i flere år (og siden du ikke misliker den utseendemessig) tror jeg faktisk jeg hadde kjøpt meg en digg lenestol, så kan han sitte i den vonde sofaen mens du sitter godt i lenestolen Det må bare være helt klart at lenestolen først og fremst er der for at du skal ha noe behagelig å sitte i siden han insisterer på sofaen og hvis han begynner å krangle med deg om hvem som skal sitte i lenestolen skal sofaen ut!
Gjest Emo Fisk Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Kjøp deg lenestolen. Den er bare din. Han kan få sitte i den vonde sofaen
Gjest redstar Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Kjøp deg lenestolen. Den er bare din. Han kan få sitte i den vonde sofaen Enig i dette. Men hva med gjester som må sitte i denne sofaen? Det er ikke et annet rom dere kan ha sofaen i? Eller hva med å prøve å finne en annen sofa(som han liker godt:p ) og så selge den andre ?
Alvina Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Huff da. Jeg hadde forklart han i klartekst at jeg er 1,60 høy, mens han er 1,85 og sagt at det medfører at jeg får vondt i ryggen. Hvis han også er liten av vekst, ender det med at han overtar lenestolen din mens han beundrer sofaen derfra... Ser han ikke problemet får du lage en tv-stue på et av soverommene og la han ha den beundringsverdige sofaen for seg selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Dere har ikke tv-stue/kjellerstue eller noe hvor dere kan ha den da? ---------------- Litt OT, samboeren min har en stor forkjærlighet for tunge, mørke skinnmøbler, kirsebærtre, glass og stål - jeg har en mer lys og nordisk stil. Etter at jeg har bodd med hans stil og møbler i fem år, er vi enige om at i vårt nye hus får han kjellerstuen til "gutterom" hvor han kan boltre seg i playstation, skinnsofaer og glassbord (jeg hører også rykter om en bar!!!) - mens resten av huset blir mer i min stil. Bare for å ha sagt det - jeg er ikke noen "shabby chic"-jente med madonnastatuer og rosa nips, og samboeren min har egentlig ikke noe imot de møblene/fargene jeg liker så et så veldig stort tap for ham er det ikke
*Numi* Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Enig i dette. Men hva med gjester som må sitte i denne sofaen? Det er ikke et annet rom dere kan ha sofaen i? Selv om TS synes sofaen er ubehagelig og trøblete å kunne slenge seg i og ligge i, så er det vel ikke dette de fleste gjester gjør når de er på besøk? Den går sikkert greit å sitte i for et par timer for et besøk eller liknende? Enig med de som sier du får kjøpe deg en stol, og at hvis det blir krangel om stolen så ryker sofaen.
Alvina Skrevet 11. juni 2010 #11 Skrevet 11. juni 2010 Selv om TS synes sofaen er ubehagelig og trøblete å kunne slenge seg i og ligge i, så er det vel ikke dette de fleste gjester gjør når de er på besøk? Den går sikkert greit å sitte i for et par timer for et besøk eller liknende? Enig med de som sier du får kjøpe deg en stol, og at hvis det blir krangel om stolen så ryker sofaen. Kunne ikke sagt det bedre. Han høres litt barnslig ut (out of topic).
Gjest strykebrett Skrevet 11. juni 2010 #12 Skrevet 11. juni 2010 Velg dine slag! La han få ha sofaen sin kjøp deg en lenestol og spar krangelen til noe viktigere
Kenneth199 Skrevet 11. juni 2010 #13 Skrevet 11. juni 2010 X-antall puter i sofaen hjelper jo på da. Hadde selv gått for lenestol løsningen.
Meaty Skrevet 12. juni 2010 #14 Skrevet 12. juni 2010 Da kan du ha godstolen, så kan han ha vondsofaen...
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #15 Skrevet 12. juni 2010 Hva med: Ikke tilbring lørdagskvelden på sofaen. 2 fluer i en smekk?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #16 Skrevet 12. juni 2010 Hva med: Ikke tilbring lørdagskvelden på sofaen. 2 fluer i en smekk? Enig! Tilbring den i i stedet!
Jentepusen Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #17 Skrevet 13. juni 2010 Enig! Tilbring den i i stedet! He he den var ikke dum. Får vell finne på noe lurt. 2 sofaer i stua som er helt forskjellige er ikke mye pent, men kansje mulig til jeg får råd til ny stol
Gjest Pippelipp Skrevet 15. juni 2010 #19 Skrevet 15. juni 2010 Velg dine slag! La han få ha sofaen sin kjøp deg en lenestol og spar krangelen til noe viktigere Strykebrett, du får sagt det som det skal sies, jeg er hjertens enig. Forresten fikk jeg fryktelig lyst til å kjøpe meg en digg lenestol da jeg leste dette. Hm...spareprosjekt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå