Riskrem Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Hvis man produserer egen kunst (helt privat, ikke gjennom en skole el.l) hvordan går man frem for å selge det?
Riskrem Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2010 Ja, tenkte malerier. Men finnes det ikke alternativer til nettbaserte butikker? Kan man selge i en kunstforretning?
Gjest Micka Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Vet du hva? Du kan presentere kunsten din til en kunstforhandler. Hvis du er heldig er h'n villig til å selge noe av kunsten din. Er du ekstra heldig får du ha vernissage. Oppsøk alle galleriene i byen din. + rammeverksted, evt hobbyforretninger. Det er flere som selger såkalt amatørkunst. Det er mange måter å gjøre kjent maleriene dine på. Her må du bare kaste bort eventuell sjenanse. Du kan også stå i handlegatene med verkene dine. Det er nok den letteste måten å få solgt noe på en sommerdag. Hvis du vil selge, så gjør du det som må til. Stå på! Jeg bærer på en lignende drøm selv, og har vurdert flere ting. Staffeliet står klart på terrassen med flott utsikt. Jeg har lyst til å lære meg collage-teknikker. Du vet ikke tilfeldigvis om noe kurs i dette?
Riskrem Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har lyst til å lære meg collage-teknikker. Du vet ikke tilfeldigvis om noe kurs i dette? Tusen takk for svar alle sammen Jeg vet dessverre ikke om noen kurs, men det finnes helt sikkert mange kurs rundt omkring. Feks Nydalen kunstskole? Har ikke tatt noe der selv, men det virker ganske allright
Alvina Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Selger du kalles det kitch og er ikke kunst mer. Puddelen fra frogner som har barn i hele byen, har utalt seg en del om det, fordi noen mener det er kunst... Hva med en prat med biblioteket eller cafeen? Jeg klarer ikke selge noe jeg. Men så er jeg ingen kunstner.
Frøken Frigg Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 (endret) Biblioteker pleier ofte å ha utstillinger, og jeg har også sett bilder til salgs hos en del rammebutikker og butikker som selger kunstmateriell. Samme med en del kafeer, veit iallefall om flere her i Bergen som har rullerende salgsutstillinger. Selger du på gata tror jeg du må ha tillatelse av politiet. Lag deg en mappe med bildene dine som du kan ta med deg rundt. Ta fotografier av verkene dine om de er for store til å bære rundt på, men sørg for at fotoene er gode (riktige farger, ikke skjeivt tatt og gjerne også nærbilder av detaljer). Uansett er det greit å selge på flere arenaer, så en butikk på Epla.no er nok en god ide. Endret 11. juni 2010 av Frøken Frigg
Gjest redstar Skrevet 12. juni 2010 #11 Skrevet 12. juni 2010 Så kjekt at du vil vise frem din egen kunst! Jeg ville laget et portofolie med bildene mine, og så vist dem frem for gallerier, rammeverksted, kafer/bibliotek osv for så å se om noen ville vist frem bildene mine. Da er du iallefall et steg inni det. Jeg ville også laget en hjemmeside/blogg med bildene mine for å publisere litt her også, men merket bildene mine med at dem ikke kunne kopieres såklart. Jeg ville også sett om det var noen kjente lokalekunstnere som jeg kansje ville tatt en titt på bildene mine. Da kan man fort komme i kontakt med personer som kunne hjulpet meg videre, samt gjerne fått noen gode tilbakemeldinger Masse lykke til:)
intellekt Skrevet 12. januar 2011 #12 Skrevet 12. januar 2011 Vet det er en stund siden du skrev dette ts, men jeg vil bare komme med en oppfordring. Meld deg inn på DeviantArt, der er det utrolig mange gode kunstnere som blir oppdaget og senere publisert. Det er en veldig god mulighet til å fremme seg selv som kunstner internasjonalt. Har flere venner som har fått solgt kunsten sin der. Lykke til! 1
Egads_Memethon Skrevet 13. januar 2011 #13 Skrevet 13. januar 2011 Så må du huske å betale kunstneravgift om kunstverket er dyrere enn 2000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå