Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Denne uken ser det dessverre ut til at jeg mistet den lille spiren jeg bar på. Har blødd relativt mye de siste dagene og har også hatt endel vondt. Ringe legekontoret og fikk beskjed om ¨ta turen samme dag. Ble sendt hjem med beskjeden at det ikke var noe legen kunne gjøre siden jeg var så kort på vei(5-6 uker). Skjønner jo det jeg også, men burde kanskje få en innkalling for å se om alt er ute og står bra til???? Eller trenger man ikke det så tidlig?
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Stort sett så gjør man ikke det om du føler deg bra. Om du får smerter etter at blødningen er over eller er på vei til å gå over, eller du får feber så ring legen.
Kosteskaft Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Med mindre man blir svært dårlig (feber, etc) er det ingen grunn til å oppsøke lege. Veldig mange mister tidlig, men fleste vet ikke om det. Merkes bare som kanskje litt sterkere mens.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Takk for svar Men hvordan kan jeg være 100% sikker på at det dreier seg om en spontanabort hvis de ikke sjekker? Hører jo stadig vekk om gravide som blør etc...
I.am.me Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Desverre har jeg ingen peiling på akkurat det, men følte bare at jeg måtte si kondolerer
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Du kan ta en graviditetstest om noen dager, kanskje? Søsteren min aborterte faktisk den ene av to tvillinger, uten at hun visste at hun ventet to. Selv hadde jeg en SA i uke 9, og da ble jeg sendt på sykehus til ultralyd for å sjekke om det var rester igjen. Det var det, og jeg fikk foretatt en utskrapning. Det er antagelig ikke nødvendig nåa man er kommet såpass kort som deg? En ny test om noen dager skal i hvert fall slå ut negativt om du har abortert og ikke har en evt tvilling igjen. Jeg vil anta sjansen for å oppleve sånt er liten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Det kan gå ett par uker før hCG hormonet er ute av kroppen etter abort i uke 5-6. Er du veldig i tvil så kan du ta en blodprøve hos legen, den måler hCG nivået eksakt også etter to dager tas en ny for å se om nivået stiger eller synker. Men om du blør mye og har smerter så er dessverre sjansen stor for at det er en spontanabort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå