Gjest T.k Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Er det egentlig nøvendig med et dyrt og bra mineralpudder når man skal ha det over flytende foundation? Man bruker vel mineralpudder over for å matte ned foundationen, så da trenger vel ikke pudderet og dekke bra? Tenkte jeg bare skulle bestille et billig mineralpudder fra e.l.f
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 hvis du kjøper et billig pudder som tetter igjen porer, vil ikke dette tette ekstra fordi du under der igjen har en fundation på huden? jeg ser for meg at det blir to "lokk" på huden og den vil slite med å puste. jeg gjorde det i hvertfall sånn før, og da hadde jeg masse urenheter i huden. Etter at jeg gikk over til minerallpudder og løs mineralfoundatin fra glo minerals så er huden prikkpri! helst fantatisk, ettersom jeg alltid har slitt med urenhud og småkviser. Da brukte jeg foundation fra de som selges på H&M blant annet. men det selvfølgelig forskjllig fra person til person, det er jo bare å teste ut hva huden til tåler/liker.
Jade Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Tikei sine og Everyday Minerals sine er jo ikke dyre
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Hva snakker dere om? Pudder over foundation? Flytende foundation også? Hva slags pudder er det snakk om? Kan noen linke? jeg trodde pudder var noe en brukte for evigheter siden.
Rumohra Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 (endret) Hva snakker dere om? Pudder over foundation? Flytende foundation også? Hva slags pudder er det snakk om? Kan noen linke? jeg trodde pudder var noe en brukte for evigheter siden. Jeg bruker flytende foundation fra Chanel, som er litt blank, og når jeg i tillegg får fet hud i T-sonen pleier jeg å ta på litt pudder akkurat der så det ikke blir så blankt. http://www.chanel.com/fb/um.php?la=en-gb&lo=gb&re=chanelcom&ws-action=http://um.chanel.com/product.php?chsetdefgnav%3d7%26chsetdefgnavdiv%3d13%26landing%3dm%26branding%3dfmu%26sub%3dpowd%26chnprd%3dmafmu070%26la%3den-gb%26lo%3dgb%26re%3dchanelcom~~~G!0B0B43F8686A!5kW0r37g%252brwd%252bKllvg%3d%3d~product~~~@http://syndicator.live.chanel.com/chanel/chanel-um Dette er det jeg bruker. Endret 11. juni 2010 av Rumohra
Gjest Heidila Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Først å fremst så alle er klar over det : Man skal alltid ha et pudder over flytende foundation: hvorfor? Pudderet holder på plass/ setter/fikserer foundation slik at den ikke svettes bort,stripes,gnis bort iløpet av dagen. Slik holder den seg på plass helt til du fjerner sminken et bra pudder er Translucent powder i Fair fra Ben Eye (som er et veldig bra merke) Du får den for kun 80 kroner på Visage i Oslo.Hvis du ikke bor i oslo så kan du ringe dem så sender de til deg De har den i flere str. Fra pitteliten til svææær som makeupartister bruker http://heidilarsen.blogg.no/1268566906_ben_nye_fair_transluc.html
Rumohra Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Jeg bruker jo som sagt Chanels pudder over flytende foundation fra samme merke daglig. Men når jeg endelig er fornøyd med concealer + foundation (har litt urenheter), og skal legge pudder på føler jeg at jeg ødelegger og tar bort litt av dekkingen til foundation + concealer. Har noen tips på påføring? Kan være det er kosten det er noe galt med, bruker for øyeblikket en blush-kost i mangel på noe bedre.
Gjest Heidila Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Jeg bruker jo som sagt Chanels pudder over flytende foundation fra samme merke daglig. Men når jeg endelig er fornøyd med concealer + foundation (har litt urenheter), og skal legge pudder på føler jeg at jeg ødelegger og tar bort litt av dekkingen til foundation + concealer. Har noen tips på påføring? Kan være det er kosten det er noe galt med, bruker for øyeblikket en blush-kost i mangel på noe bedre. jeg skjønner ikke helt hva du gjør for å fjerne dekkingen av foundation,det hørtes litt rart ut :/ Jeg har en video hvordan jeg påfører foundation,pudder osv her : http://heidilarsen.blogg.no/1260719741_min_daglige_runtine_d.html
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Hva slags pudder bruker dere over? Kan dere gi konkrete eksempler? Jeg har nemlig aldri brukt pudder over foundation! :O Dere som bruker mineralfoundation, hva slags pudder bruker dere over?
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 hvis du kjøper et billig pudder som tetter igjen porer, vil ikke dette tette ekstra fordi du under der igjen har en fundation på huden? jeg ser for meg at det blir to "lokk" på huden og den vil slite med å puste. Og hva skjer da? Dør huden? Dere sminkedokker har mye rart for dere...
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Og hva skjer da? Dør huden? Dere sminkedokker har mye rart for dere... Man får kviser, IQ troll.
Gjest T.k Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Er det ikke meningen å bruke mineralpudder over flytende foundation? Det trodde jeg. Eller bruker folk pudder i fast form over flytende foundation? Poenget mitt var jo at når man tar flytende foundation på huden så dekker jo det, jeg bruker bare pudder over for at foundation ikke skal smelte av og bli stygt, det er derfor jeg lurer på om man absolutt trenger et bra og dyrt pudder når det bare brukes som "finish".
Honesty Skrevet 15. juni 2010 #13 Skrevet 15. juni 2010 Du kan jo kjøpe et billig mattende pudder hos for eksempel Everyday Minerals? Jeg bruker aldri pudder over mineralfoundation, og sjelden over flytende foundation, heller. Hvis jeg bruker pudder, er det enten løspudder fra Shiseido eller Mineral Veil fra Bare Minerals. Jeg har tørr hud og sjelden plager med kviser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå