Hønepøne! Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Aller først... -Hvorfor bruker man proteinpulver? Jeg vet det er mange som bruker det, men jeg har liksom aldri helt skjønt det. Kan jeg erstatte et måltid med en proteinshake? Jeg har hele mitt liv vært ei veldig aktiv jente. Sykling, jogging og styrke var daglig kost for meg helt til jeg pluttselig gikk lei. Med andre ord så slutta jeg helt. Har ligge på latsida noen år og har "fått som fortjent", noen ekstra kjærlighetskilo. Har tenkt å begynne å trene igjen, men har ca 10 kg jeg vil kvitte meg med før jeg er nedi grei trivselsvekt. Det er litt for masse å drasse på for at treningen skal bli gøy! Kan jeg bruke proteinpulver som en slags snarvei til å få opp muskelmassen min litt? ...eller er det ikke sånn det fungerer? Er det bare sånn bodybuildere bruker? Mvh Hønepøne!
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Aller først... -Hvorfor bruker man proteinpulver? For å supplere et vanlig, sunt kosthold med enda mer proteiner. Jeg vet det er mange som bruker det, men jeg har liksom aldri helt skjønt det. Kan jeg erstatte et måltid med en proteinshake? Nei. Et fullverdig måltid kan ikke erstattes av proteiner alene. Et måltid skal jo bestå av energi også, og da må det fett og/eller karbohydrater til. Jeg har hele mitt liv vært ei veldig aktiv jente. Sykling, jogging og styrke var daglig kost for meg helt til jeg pluttselig gikk lei. Med andre ord så slutta jeg helt. Har ligge på latsida noen år og har "fått som fortjent", noen ekstra kjærlighetskilo. Har tenkt å begynne å trene igjen, men har ca 10 kg jeg vil kvitte meg med før jeg er nedi grei trivselsvekt. Det er litt for masse å drasse på for at treningen skal bli gøy! Kan jeg bruke proteinpulver som en slags snarvei til å få opp muskelmassen min litt? ...eller er det ikke sånn det fungerer? Er det bare sånn bodybuildere bruker? Det er ikke sånn det fungerer nei. Det finnes ingen snarveier (annet enn bruk ulovlige og farlige midler..). Sørg for å få i deg nok kjøtt, egg og annen proteinrik og sunn mat i hverdagen, så behøver du ikke proteinpulver. Mvh Hønepøne!
Kenneth199 Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Bruker proteinpulver selv de dagene jeg ikke får i meg nok protein gjennom kosten. Eller hvis jeg har en fysisk krevende dag så supplerer jeg gjerne med en shake. Sier meg helt enig med anonymbruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå