Gå til innhold

hvilket kjønn skal vi velge på katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal skaffe oss kattunge og lurer litt på hvilket kjønn vi skal velge. Jeg har litt lyst på hokatte. Mest fordi de som regel blir litt mindre. Fra før har vi en kastrert hankatt.

Er det noen fordeler/bakdeler med det ene eller andre kjønnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den nye pusen blir kastert/sterilisert så er det vel ikke de største forskjellene. Det går vel mer på personlighet fremfor kjønn. Men jeg har inntrykk av at jentepuser er flinkere til å jakte enn guttepusene.

Og, du er helt sikkert klar over det, men jeg skriver det likevel; en kattunge er ikke klar for å forlate moren sin før den er 12 uker gammel! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har valgt hunkjønn, synes de er mindre slitsomme før de blir kastrert, men tror egentlig ikke det er noen forskjell.

Hadde en hankatt før, og selv om han var kastrert, skjønte ikke jentepusen det og bøy seg skikkelig frem til han da hun ble kjønnsmoden.. :fnise:

Skrevet

Så lenge den nye pusen blir kastert/sterilisert så er det vel ikke de største forskjellene. Det går vel mer på personlighet fremfor kjønn. Men jeg har inntrykk av at jentepuser er flinkere til å jakte enn guttepusene.

Og, du er helt sikkert klar over det, men jeg skriver det likevel; en kattunge er ikke klar for å forlate moren sin før den er 12 uker gammel! :)

Å jada.. Jeg har tatt meg av nok hjemløse kattunger fra de var bare et par uker gamle og de blir sjelden greie å ha med å gjøre..

Skrevet

Tror ikke det er så stor forskjell på kjønnene.

Det kostrer mer å sterilisere en hunnkatt enn å kastrere en hannkatt. Men hannkattene kan risikere å legge på seg etter kastreringen om den ikke får riktig for, som gjerne kan være noe dyrere enn "vanlig" for.

Skrevet

Jeg har hatt både hann- og hunnkatter og kan ikke si jeg merker så stor forskjell når det gjelder personlighet. Akkurat nå har vi to hunnkatter og det fungerer veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...