Gå til innhold

Er det frekt å prøve kjoler uten å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg "snart", og skal begynne å se etter kjole. Men jeg er veldig kresen, og er redd for at jeg kommer til å dra å prøve kjoler i flere butikker uten å kjøpe noe. Det virker jo mye styr å prøve de, og jeg kjenner jeg gruer meg litt..

Er det frekt å prøve brudekjoler uten å kjøpe noe? Er det sånt som mange gjør?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Hvorfor skulle det være frekt? Det er jo slik man gjør for å finne drømmekjolen....

Skrevet

Er jo som i en hvilke som helst butikk det. Er jo lov å prøve selv om man ikke finner noe. Hvis du synes det er vanskelig å si at du ikke likte noe så si at du bare må tenke litt =o)

Skrevet

Ikke i det hele tatt, noen ganger trenger man jo litt betenkningstid. Men du kan jo ta bilder av deg i kjolene du prøver, så husker du de bedre?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke frekt å prøve uten å kjøpe, de fleste jeg kjenner var i flere butikker før de bestemte seg, selv var jeg i flere butikker, i noen av dem var jeg også to ganger.

Husk at man mange steder bør bestille time for å prøve, har du gjort det får du mye bedre service.

Ser at noen anbefalte bilder, det er mange steder ikke lov lenger (tror det er fordi de er redd man kan bestille en tilsvarende kjole billiger fra Kina e.l). Vet en del tar mobilbilder e.l inni prøverommet, men jeg vet ikke om det gir det rette inntrykket.

Selv fant jeg bare plutselig følelsen om at dette var den rette kjolen og da var det bare og tenke litt også reise og kjøpe den....

Lykke til!

Skrevet

Ser at noen anbefalte bilder, det er mange steder ikke lov lenger (tror det er fordi de er redd man kan bestille en tilsvarende kjole billiger fra Kina e.l). Vet en del tar mobilbilder e.l inni prøverommet, men jeg vet ikke om det gir det rette inntrykket.

Selv fant jeg bare plutselig følelsen om at dette var den rette kjolen og da var det bare og tenke litt også reise og kjøpe den....

Lykke til!

Wow, ikke lov å ta bilder? Det var drøyt, man kan jo finne kjolen man ønsker uten å ha bilde av den sånn sett, men... Men jeg støtter den med "følelsen" - tror mange bare "vet" det når de finner den riktige kjolen, det gjorde iallefall jeg :jepp:

Skrevet

Den ene salongen jeg var på sa de at de ikke anbefalte å ta bilder fordi mange ikke synes kjolen så like fin ut når de kom hjem og så på bildene. Men vi fikk lov.

Er artig å se på bildene at kjoler jeg har prøvd og huske stemningen.

Skrevet

Jeg har vært fire forskjelilge steder og prøvd. Fikk ta bilder to steder, men ikke de to andre. Det frøste stedet fant jeg egentlig brudekjolen (men den kostet 27.000 så det var uaktuelt!), og fikk ikke tatt bilde fordi "designeren er så redd for kopier". Unnskyldningen er syltynn, for den samme designeren har bilder av alle kjolene sine på nettet :fnise:

Der hvor jeg endte med å kjøpe fikk jeg ta bilde først når jeg hadde bestemt meg, for å huske kjolen inntil den kommer i riktig størrelse.

Skrevet

I butikken jeg kjøpte kjolen min fikk jeg også beskjed om at designerne ikke tillot bilder av kjolene pga kopier. Og ja, kjolene deres ligger jo også på internett.

Men som svar på det egentlige spørsmålet - nei, det er ikke frekt å gå i flere butikker og prøve kjoler, så lenge man har intensjonen i å kjøpe i en av butikkene du besøker. Man er tross alt på jakt etter drømmekjolen, og med begrenset utvalg i hver butikk er det jo ikke sikkert du finner den i den første. Jeg var i fire ulike butikker da jeg var på kjolejakt, og besøkte tre av dem to ganger, siden forloveren min var med på runde nr 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...