Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Fra "pinlige ting barn sier og gjør" tråden har jeg fått inntrykk av at det må være ganske vanlig, kanskje ikke vanlig, men heller ikke uvanlig i f.eks Oslo å se kvinner i burka. Nå har jeg da antatt at innleggene er skrevet av folk fra Oslo. Men så ser jeg at det nå blir reagert på dette, og det menes at det ikke er så mange som bruker burka i Norge. Jeg bor i Stavanger, og så min aller første burka i dag! På min nærbutikk! Aldri sett en kvinne med burka i virkeligheten før jeg. En slik svart en der kun øynene viste. Så, hvor bor dere, og ser dere kvinner med burka i deres gate/butikk?
Kråkesaks Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 (endret) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=489664&view=findpost&p=8150221 Jeg har vanskelig for å tro på at det bare er ti burkabrukere her i landet. Jeg har sett flere damer i burka her jeg bor og jeg bor i en relativt liten by i Nord-Norge. Da vil jeg tro det er langt flere i for eksempel Oslo. Det hadde heller ikke vært et politisk tema å forby burka om det bare var snakk om ti stykker. Endret 10. juni 2010 av Het Potet
Gjest Tsunade Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Ta en tur på Oslos østkant, spesielt Grønland, Tøyen og deromkring. Det er noen flere enn ti burkabrukere, for å si det slik.
Amys Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 De fleste jeg ser har et plagg som dekker ansiktet, og en separat drakt til resten av kroppen. 10 høres altfor lite ut, men jeg tror det er mange som bruker burka om alt, både de heldekkende draktene og andre typer (har hørt folk bruke burka om sjal som bare dekker håret også). Burka som også dekker øynene har jeg ikke sett i norge i det hele tatt tror jeg (men det er vel relativt få kulturer der det er vanlig å bruke)
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Enig, er nok mange som blander epler og appelsiner her. Stor forskjell på burka og hijab! Sistnevnte florerer det av, ikke bare i Oslo men i store deler av landet nå. Men burka er sjeldent syn. Og ja, jeg er godt bevandret i Oslo så jeg burde sett det isåfall. Det nærmeste er slike der man kun ser øynene (niqab), men det er det heller ikke mye av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 var på oslo og der krydde det av dem.Dumme dummmmmme mennesker og som regel somalske damer
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Hvordan kan du se at det er somaliske damer, Burka er jo heldekkende og du ser ingenting av de personene som er under..
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Hvordan kan du se at det er somaliske damer, Burka er jo heldekkende og du ser ingenting av de personene som er under..
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Hvordan kan du se at det er somaliske damer, Burka er jo heldekkende og du ser ingenting av de personene som er under.. Det spiller neppe noen rolle for noen som omtaler totalt ukjente folk som dumme dummmmmme mennesker. Men klart, har man vært "på Oslo" og sett at det kryr av dem, så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå