Gå til innhold

Kleskode i operaen

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må jeg som mann ha på meg dress når jeg skal på en helt ordinær ballett i operaen? Er tidlig på kvelden og ingen premiere. Eller går det fint med en fin bukse (ikke jeans), pen ensfarget t-skjorte (med/uten krage??) og en cardigan? Har aldri vært på sånt før, det er gjennom jobben. Haaaaaater dress :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen skjorter du kan ha til buksen? Synes det hadde passet bedre enn t-skjorte.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må jeg som mann ha på meg dress når jeg skal på en helt ordinær ballett i operaen? Er tidlig på kvelden og ingen premiere. Eller går det fint med en fin bukse (ikke jeans), pen ensfarget t-skjorte (med/uten krage??) og en cardigan? Har aldri vært på sånt før, det er gjennom jobben. Haaaaaater dress :nei:

Du har misforstått Operaen og Kultur fullstendig. Du går selvsagt dit i det du synes er komfortabaelt, som om du skulle på jobb eller i et uformelt møte: vanlig normalt pent kledd er helt i orden! Selvsagt. Har du ingen erfaring fra kulturlivet du?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen erfaring fra kulturlivet du?

TS her. Jeg understreket jo at jeg ikke hadde vært på sånt før. Folk er forskjellige.

Takk til dere andre :) Tar nok en litt fin chinos og en skjorte.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Folk går i alt fra normalt antrekk til galla, etter hva jeg har sett, så det er egentlig fritt frem for det meste, så lenge det er rent. Og man blir vel ikke kasta ut om man kommer i joggebukser heller, de har ikke klespoliti i døra.

Gjest Dorey
Skrevet

Min mening er at man bør pynte seg litt når man skal i operaen, helst dress, men en pen bukse og skjorte fungerer også. Men dropp jeans, det har ingenting i operaen å gjøre.

Skrevet

Som en over nevnte, så har jeg sett folk gå i omtrent ALT. En pen bukse + skjorte holder i massevis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...