Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 skal bestille en hundeseng fra en nettside fra Danmark Den koster 250kr også blir frakt på 150 dkk i tillegg. Men må jeg betale TOLL på denne?? for da tror jeg ikke at jeg sparer så mye av å kjøpe den på nettet akkuratt...
Amys Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Sannsynligvis ikke toll, men du må betale moms + et gebyr på rundt 100 kr.
La Luna Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Ja, du må betale toll: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131803&epslanguage=NO#avgiftsfri
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 MEN det står på siden dems: Toll De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll. Eksempler på varer som er tollfrie: - elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer) - DVD - CD - skriver - skanner - kikkert - kamera - sko og støvletter - bildeler - møbler - alt sportsutstyr, unntatt sportsklær - briller og solbriller - vesker, bagger, ryggsekker - sanitærartikler (badekar, vasker, duskabinett) - kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo) - barnevogner - sykler - verktøy (elektronisk og mekanisk) - pyntegjenstander - drikkeglass, varer av glass (speil m.v. ) - service og porselen - plakater JEg skal kjøpe hundeseng til bikkja mi, det går vel under møbel, som er tollfri? hva tror dere?
Superlilje Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Men du må likevel betale 25% moms og fortollingsgebyr til posten på litt over 100kr. Og momsen regnes ut fra hele summen, inkludert frakt. Så da kommer det på litt over 600 tilsammen for sengen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå