Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lå i solarium idag, og fikk rett og slett skikkelig soleksem på brystet og på en liten flekk på den ene overarmen (tror også at jeg har fått på ryggen). Klør noe helt forferdelig - og om en uke reiser jeg til syden. Er soleksemet borte om en uke? Hva kan jeg eventuelt bruke for at det skal bli borte? Og hva bør jeg passe på mens jeg er i syden, så jeg ikke får det tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da jeg fikk det på brystet nå sist for første gang, gikk det bort etter 2- 3 dager. Men, da holdt jeg meg helt unna solen og itillegg smørte jeg masse beroligendes kremer på. Uansett bør du ikke få noe som helst sol der du har soleksem nå. Piz Buin har en liten serie som heter Allergy, den skal være fin for de som får lett soleksem osv., jeg har ikke prøvd den selv, men skal teste den neste gang jeg er i syden! :)

Endret av Lilandry
Skrevet

Er aloevera bra for lindring? Jeg fikk en del soleksem i fjor i Hellas, og skal nå til Kroatsia om en uke. Så hadde vært greit å ha noe å smøre på om kvelden. :)

Skrevet

Om aloevera fungerer for soleksem er visst veldig individuelt. Det skal være bra, men jeg kan feks ikke bruke det pga økende kløe. Men kan være verdt å gi det et forsøk.

Er også plaget nå med soleksem på brystet. Det jeg gjør nå er å smøre området med HØY solfaktor som jeg fornyer hver annen time. Hvis jeg skal sitte i stekende sol har jeg på meg en tynn t-skjorte som dekker området. :)

Skrevet

Jeg tåler ikke aloe vera, da blir alt bare mye verre! Tror nok det er veldig individuelt, ja.

Gjest goodtwin
Skrevet

lurer på om potetmel er et slags "kjærringråd" når man har fått soleksem?

Skrevet

beta karoten kan ha en god effekt på soleksem, men bør helst brukes en stund før effekten er på topp. Men kjøper du en boks i morgen vil du få en viss beskytelse til sydenturen. Ta med boksen på tur og fortsett gjennom sommeren.

Gjest Stachtari83
Skrevet

Hydrokortison gel/salve (reseptfritt paa apotek) virker raskt naar skaden allerede er skjedd (bare pass paa aa sjekke at den kan brukes i solen!) Ellers har jeg ogsaa hört at betakaroten skal hjelpe forebyggende :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hydrokortison skal du IKKE ha på. Det gjør huden ennå mer ømfintlig mot solen,...

Høy solfaktor er en keyword ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...