ingefær Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg vurderer nå å binde renten på studielånet. Skal dere binde renta? Jeg har aldri vurdert det før, men nå begynte jeg å lure...
kvn84 Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Jeg bandt min i fjor... veldig greit når jeg skulle søke om lån til leiligheten. tok for 3 år i første omgang, og har ikke angra på det enda
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har valgt å binde renta for 5 år. Har veldig stort lån så renta har stor betydning for hva jeg skal betale. http://www.na24.no/article2921752.ece
Branna Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Jeg bandt min i fjor... veldig greit når jeg skulle søke om lån til leiligheten. tok for 3 år i første omgang, og har ikke angra på det enda Kan jeg spørre om hvorfor dette hadde noe å si når du skulle søke om lån til leilighet? Har studielån selv og jeg og mannen vurderer å kjøpe egen leilighet snart (har bare leid hittil).
kvn84 Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Kan jeg spørre om hvorfor dette hadde noe å si når du skulle søke om lån til leilighet? Har studielån selv og jeg og mannen vurderer å kjøpe egen leilighet snart (har bare leid hittil). Banken så det som en sikkerhet i at jeg hadde kontroll på hva jeg skal betale hvert kvartal. De sa hvertfall i Nordea at dette var smart:)
Branna Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Banken så det som en sikkerhet i at jeg hadde kontroll på hva jeg skal betale hvert kvartal. De sa hvertfall i Nordea at dette var smart:) Det hørtes jo fornuftig ut Da binder jeg renta jeg også.
Roadrunner Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Jeg bandt renta sist den var "lav", for drøyt 4 år siden. Mener jeg bandt for 5 år, så jeg har et drøyt halvår igjen. Har ikke fastrente på boliglånet, så det har i grunn vært greit med forutsigbarhet på studielånet. Selv om renta har vært lav store deler av perioden etter at jeg bandt. Men det er "risikoen" man tar!
lillemia Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har alltid vært skeptisk til å binde renter generelt, men nå har jeg faktisk søkt om å binde studielånsrenta for 5 år. Som de fleste eksperter uttaler seg, er fastrenten på studielånet svært lav, og slik markedet ellers holder på å utvikle seg er det sannsynlig med renteoppgang. Så lav som styringsrenten er nå er ikke "normalt", og vil derfor etter hvert stige. Risikoen for at man taper på det er liten, og i såfall taper man ikke særlig mye. Men jeg ville nok valgt å binde den for 5 år, 3 år er som regel for kort tid, og man risikerer å tape på det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 huff, dette er vanskelig, å binde for fem år virker så utrolig lenge.. Er det ikke vits å binde for 3 år da?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #12 Skrevet 12. juni 2010 Er det noe poeng i å binde renta før en er ferdig utdanna, eller hvordan er det?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #13 Skrevet 12. juni 2010 TS her. Jeg endte opp med å binde renta for 5 år. Krysser fingrene for at det var lurt!
Gjest reebok Skrevet 12. juni 2010 #14 Skrevet 12. juni 2010 Jeg er ferdig utdanna denne mnd, og skulle binde renta i dag. Men så fikk jeg ikke til det, for det sto noe p å"min side" om at jeg har mindre enn 3 år igjen av nedbetalinga, og kan derfor ikke søke om fast rente". Hva er dette da? Jeg driver jo ikke og nedbetaler lån, men skal jo om litt begynne og nedbetale... sendte mail til Lånekassen og spurte, og håper jeg får binde den, selv om det ikke gikk an da jeg logga inn..
Ueland Skrevet 12. juni 2010 #15 Skrevet 12. juni 2010 Jeg vurderer nå å binde renten på studielånet. Skal dere binde renta? Har bundet den til 5% i dag
Ueland Skrevet 12. juni 2010 #16 Skrevet 12. juni 2010 Er det noe poeng i å binde renta før en er ferdig utdanna, eller hvordan er det? Du kan ikke binde før du er ferdig med studier.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #17 Skrevet 14. juni 2010 ikke mye interesse for denne tråden, er vel slik at de fleste lar den være flytende eller?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #18 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er ferdig utdanna denne mnd, og skulle binde renta i dag. Men så fikk jeg ikke til det, for det sto noe p å"min side" om at jeg har mindre enn 3 år igjen av nedbetalinga, og kan derfor ikke søke om fast rente". Hva er dette da? Jeg driver jo ikke og nedbetaler lån, men skal jo om litt begynne og nedbetale... sendte mail til Lånekassen og spurte, og håper jeg får binde den, selv om det ikke gikk an da jeg logga inn.. det kan ta opptil et halvt år før du får nedbetalingsplan av lånet ditt. jeg var feridg på skolen til jul, fikk papirene i april.
Andale Skrevet 14. juni 2010 #19 Skrevet 14. juni 2010 Så man får ikke bundet renta før man har fått nedbetalingsplan? eller?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #20 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har ikke avsluttet utdanningen min, men skal studere videre uten lån og fikk søkt. Har ikke fått noen nedbetalingsplan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå