reborn Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Har lenge gått og grublet på hvorfor jeg tid til annen sjekker ut FB profilen til eksen. ca 7 mnd siden det ble slutt nå. Er vel forsåvidt ferdig med forholdet men likevel så pirrer nyskjerrigheten fra tid til annen. Her om dagen så jeg at en ny kjæreste var på plass, og jeg kunne ikke gjøre noe annet enn og vente på den deilige vonde følelsen som krøp oppover mageregionen og endte vel ikke som en klump i halsen, men likevel noe jeg ikke helt greide og svelge. Sitter nå og prøver analysere meg selv litt på hvorfor jeg reagerte sånn, hvorfor jeg måler den nye kjæresten opp i mot meg selv o.l... Jeg mener.... Jeg er jo ferdig med forholdet, føler jeg iallefall... Noen som har hatt det lignende? Kan vel si at personen var min første store kjærlighet, så vet ikke om det setter større spor eller noe. Lurer også på hva som irriterer dere mest ved ekser det første året dere går fra hverandre. Da skal jeg gå lage meg litt te, og vente på utfyllende og morsomme svar fra alle dere herlige mennesker på KG.
Gjest Tsunade Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Du sier at han var den første store kjærligheten - og slikt setter spor, ja. Man glemmer kanskje aldri helt noen man virkelig har elsket, tror jeg. Det betyr ikke at man aldri kommer over dem, men minnet om følelsene er der lenge etter at det ble slutt. Ja, jeg har opplevd det samme som deg, bli nedfor når jeg ser en eks med ny dame. Da har det vært såre brudd der jeg ble dumpa, og ennå ikke har funnet noen ny kjæreste selv. Jeg har følt meg ensom og uheldig, ganske sånn "hvorfor får han kjæreste og ikke jeg?? Buhuu! Urettferdig!! Hulk, snufs." Vet ikke hvordan deres brudd var, jeg tror det har litt å si. Om du er singel eller har en ny, tror det også betyr en del.
reborn Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2010 Ja ikke sant, du sier no der. Bruddet var av typen vanskelig karakter der jeg gikk på grunn av utroskap. Føler det akkurat som deg, "hvorfor får hun og ikke jeg" litt stakkarslig på en måte. Men det værste er vel det at man føler at personen er over deg. Kunne hun virkelig finne ny kjærlighet såååå fort !? Men men, det er vel sånn vi er bygd, man skal liksom ikke være noe dårligere enn x´en den første tiden. Og uheldigvis ble det jeg som satt igjen på den tapende parten Minner meg bare på aaaaaalt jeg ikke ville ha i livet mitt og hvorfor jeg er her jeg er nå så føler jeg meg mye bedre
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Har lenge gått og grublet på hvorfor jeg tid til annen sjekker ut FB profilen til eksen. ca 7 mnd siden det ble slutt nå. Er vel forsåvidt ferdig med forholdet men likevel så pirrer nyskjerrigheten fra tid til annen. Her om dagen så jeg at en ny kjæreste var på plass, og jeg kunne ikke gjøre noe annet enn og vente på den deilige vonde følelsen som krøp oppover mageregionen og endte vel ikke som en klump i halsen, men likevel noe jeg ikke helt greide og svelge. Sitter nå og prøver analysere meg selv litt på hvorfor jeg reagerte sånn, hvorfor jeg måler den nye kjæresten opp i mot meg selv o.l... Jeg mener.... Jeg er jo ferdig med forholdet, føler jeg iallefall... Noen som har hatt det lignende? Kan vel si at personen var min første store kjærlighet, så vet ikke om det setter større spor eller noe. Lurer også på hva som irriterer dere mest ved ekser det første året dere går fra hverandre. Da skal jeg gå lage meg litt te, og vente på utfyllende og morsomme svar fra alle dere herlige mennesker på KG. Jeg har opplevd akkurat det samme som deg! i lang lang tid måtte jeg sjekke profilen hans daglig. Det stakk veldig når jeg så han var i et nytt forhold, og jeg måtte tilslutt "tvinge" meg selv til å ikke sjekke profilen hans noe mer! jeg følte meg også ensom, og syntes den nye dama var mye penere enn meg osv... Etterhvert som jeg kuttet ut å sjekke profilen hans gikk følelsene mer og mer over. ja, det tok lang tid men det går over! Etterhvert fant jeg meg en ny som jeg begynte å date. Følelsene for "den første" var helt borte. og i dag kan jeg fint titte innom profilen hans, utenom å ha klomp i magen. Sjalusien har gått over! TS: heg vet akkurat hvordan du har det. Men du må tvinge deg til å ikke sjekke profilen hans! etterhvert vil du begynne å glemme han! Er også enig at det er noe spesielt med "den første kjærligheten", og jeg har jo mine stunder hvor jeg ser bilder av ham og den nye. kan innrømme at tankene begynner å mimre over den tiden vi hadde sammen, men samtidig klarer jeg å se realiteten og har ikke "de rette følelsene" for ham mere. sånn er livet, og man blir sterkere for hver dag som går... jeg tror at den dagen du er klar for å date en ny, så føler du noe helt annet ovenfor han du har følelser for nå! i mitt tilfelle trodde jeg hadde følelser for "den første" helt til jeg begynte med en ny, det tok meg 1,5 år før jeg datet han nye. da merket jeg følelsene var borte, og jeg kan aldri tenke meg å bli sammen med "han første" igjen.. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Den første store kjærligheten er en rar ting og for noen går den aldri helt over. Jeg er nå 50 år og traff min når jeg var 12. Vi hang sammen til og fra til jeg var 17 og satte foten ned og gikk for godt. Til og med i dag kan jeg kjenne på den følelsen det er å vite at han giftet seg og fikk barn med en annen. Kjente at jeg ble fornøyd når det ikke funket, ble satt ut når han giftet seg igjen. Selv om jeg selv var gift og hadde barn. Det er ikke noe rasjonelt ved dette, men bare sånn det er.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Hun var først ferdig, derfor. hadde du ligget å feid over ei ny ei med jevne mellomrom hadde du ikke brydd deg døyten. Livet er en konkuranse, og så dør du.
Gjest gdf Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Kjærsten har settet et anker i deg med en følelse. Så hver eneste gang du minnes personen, så vil du få en klump i halsen. For så lenge du har ankeret i deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå