Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg og samboeren ønsker å gifte oss, men vi vil ikke ha et stort bryllup med mange gjester. Både han og jeg får helt angst av å tenke på middag med taler og toastmaster og fest etterpå. Vi har heller ikke så lyst å ha en liten fest med bare nærmeste familie og venner da et nært familiemedlem har alkoholproblem som vi fryker kan ødelegge kvelden for oss; synes heller ikke det blir det samme å ha en god middag og bare måtte drikke brus/vann til maten. Eneste jeg krever er at jeg skal ha på meg en stor fin brudekjole og gifte meg i en kirke. Har funnet drømmekjolen; Suzanne Vidal fra Maggie Sottero. Denne har jeg prøvd og har bestemt meg for den. Så da er det store spørsmålet; hvordan skal vi gifte oss? Noen som har noen gode tips? Vi vurderer hemmelig vielse på Svalbard, uten familie og venner. Noen som har erfaring med bryllup på Svalbard, enten som brud eller gjest? Er det forresten mulig å reise uten å ha med seg vitner/forlovere; kan kirken kanskje skaffe vitner dersom vi har med oss forlovererklæringer?
Gjest Spinell Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Når det gjelder bryllup på Svalbard, så vet jeg enkelte har giftet seg i kirken der oppe med lokale vitner tidligere. Akkurat som alle andre steder i Norge (eller der en gifter seg etter norsk lov), er det ikke påkrevet at forloverne er tilstede under vielsen, så lenge de har skrevet under på forlovererklæringen og alt papirarbeid er i orden. Jeg har faktisk også lekt med tanken på hemmelig bryllup der oppe, men for oss er borgerlig vielse hos Sysselmannen det aktuelle alternativet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Et slikt bryllup er det jeg drømmer om også. Får helt angst ved tanken på "A4" bryllupene. Jeg kunne ha tenkt meg å gifte meg på en øde fjell/øy kirke med bare meg og min kjære tilstede. (får se om det noen gang blir noe giftemål siden min kjære heller litt mer mot tradisjons bryllup + at han ikke vil skuffe hele slekten) Har forstått det slik at vi ikke trenger å ha med forlovere, kun papirene som de har skrevet under.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå