Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest norah
Skrevet

har altså fått en sum penger jeg ønsker å bruke på et bilde.

liker ikke type landskap/portretter, eller "shabby-chic" stil på bilder. liker heller ikke type romantisk/søtt motiv og duse fargetoner.

faller vanligvis for sort/hvitt bilder - fotokunst - eller grafikk som er ganske "tydelig" i linjene.

har litt fra før i mørke farger, så kan sikkert med fordel ha noe med litt farger i, men ikke must.

forvirrer meg selv stadig mer inne på fineart, og kommer ikke til noe konklusjon:)

så, hva ville dere valgt for denne summen? tips til noen norske kunstnere?

Gjest Micka
Skrevet

liker du pop-art? Jeg har ihvertfall sansen for dét. 5-10 000 er mye penger, men ikke når det kommer til kunst. Verket du kjøper bør også være en investering. Dersom du hadde fått tak i noe av Pushwagner til den summen, hadde du gjort en god investering. Regner med hans kuns kommer til å øke i verdi ganske mye. Hans kunst er pop-art.

Ellers har du Unni Askeland innen denne stilretningen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan få fin grafikk til den prisen :) jeg har ikke tips om konkret kunstner, men det er lurt å velge fra et forholdsvis lite opplag (kommer an på teknikk, men når opplaget er /200 osv regnes det ikke som spesielt seriøst/eksklusivt selv om det selvsagt kan være like fint å se på.

Gjest norah
Skrevet

har vel aldri vært stor fan av popart, men har likevel en liten hang til pushwagner, og vurderer faktisk det.....det ene bildet jeg kunne tenke meg er faktisk innenfor den prisklassen.

samtidig kan det jo hende han får litt "fall" nå som han kanksje signerer kontakt med den papirprodusenten, men jeg har likevel litt sansen for mannen...

har endel grafikk fra før i ulike prisklasser, så tenkte derfor å bruke hele summen på ett bilde.

vurderer også håkon bleken, men det er mer pga kvaliteten enn at jeg har forelsket meg i ett konkret bilde.

men de to verkene jeg har hengt meg aller mest opp i et ett fotografi til "bare" 40 000, og et maleri av ingrid Sitter, mangler bare sånn ca 110 000 :P *spare resten av livet*

Skrevet (endret)

*abonnere*

Endret av yoga
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kunstneren Tina Tobiassen har fantastisk fine malerier.

Her er link: Tina T.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...