Yogamann Skrevet 22. juni 2010 #141 Skrevet 22. juni 2010 Svarer på siste innlegg til yogamann: Pick up artistene sitt området vil eg påstå er selve approchen og det som skjer før man kommer inn i et forhold. Her mener eg det er veldig bye bra informasjon å hente fra de. Mystery sin teori a1,a2,a3,c1,c2,c3,s1,s2,s3 går nesten alle par igjennom før de blir sammen. Man er kanskje ikkje igjennom alle stegene i en bestemt rekkefølge slik som teorien beskriver, men at man før et forhold går igjennom attraction --> comfort --> seduction råder det ingen tvil om hos meg. Hvis man søker informasjon om hvordan man skal bli en sterkere person og hvordan man skal bli kvitt personlige problemer rundt dette området tror eg det er bedre å gå til dating gurues som feks DavidDeAngelo. Personlig ville jeg ikke brukt Mystery eller Mystery method til noe som helst. Jeg vill fokusert på Inner game og eventuelle områder som trengs å forbedres (läre seg å danse, komme i form, få seg en stil whatever) og så vil jeg valgt en eller annen form for direkte game som tillater at du er deg selv men alikevel lärer deg å foföre smart. Jeg ville mere enn å fölge en metode slavisk bygget noe rundt min personlighet ut fra råd fra litt flere som kan passe. Personlig er jeg stor fan av Juggler (charismaarts.com), men liker også TVA_Oslo, Sleazy, Cosy, og the seducers sine ting. Kok i hop noe som passer for deg og föles naturlig, ikke bruk rutiner etc. Når det gjelder forhold så har Jhon Gottman funnet en metode som med over 90% sannsynlighet kan forutsi hvem som forblir gift og hvem som blir skilt ut fra meget enkle kriterier. Basert på dette har han utviklet parterapeutiske metoder jeg tror er meget gode. Sök ham opp på nettet. David Deida er ganske svevende, men har mye nyttig å si om dynamikken mellom menn og kvinner. Deller av det Deida sier pluss en del mer finner man hos ymse puaer. Deler av dette er som nevnt veldig nyttig. jeg ser flere innlegg i uken inne på samlivsforumet som beskriver problemer som en mann lett kunne korrigert ved å fölge PUA råd. Faktisk er PUA rådene svärt like det damene i disse trådene önsker seg. En mann som sier i fra, som ikke lar seg herse med, som tar litt ledelsen og som gjerne også er dominerende i soverommet. Videre er mye av litteraturen om sex som annbefalles innefor PUA communitiet langt bedre enn det du får fra sexologer flest. Daniel Rose, David Shade og Steve Pichus og David Deida har uendelig mye större potensiale for å forbedre sexlivet ditt enn noe av det som den gjennomsnittlige sexolog har å tilby. Det aller aller mest nyttige for et forhold slik jeg ser det er imidlertid å läre seg å ha karezza sex. På reuniting.info kan du finne nyttig informasjon om dette. Karezza er den enkleste måten å oppnå tantriske orgasmer. På Dette er en annen mere flytende og roligere og spirituell og egentlig mye sterkere orgasme enn de klassiske mannlig mulitorgasme orgasmene. Teorien er at dette balanserer oxytocin og dopamin nivået på en måte som sikkrer en stabil tiltrekning noe som igjen gir harmoni om forholdet. Dette er selvfölgelig bare en teori, men den stemmer perfekt med gammel tantrisk teori og hva folk faktisk opplever når din har sex på denne måten så jeg er overbevist om at det virker. Folkene på den siden snakker om å ikke ha orgasme, men det de egentlig mener er å ha den tantrisk valey orgasmen. Man kan ha eksplosive tantriske orgasmer også, men de annbefalles ikke for forhodlsstabilitet. Poenget er at om man backer unna den eksplosive orgasmen og ligger å vaker et stykke i forkant av orgasmen og er veldig avslpappet så begynner aen annen form for strömmende valey orgasme og den binder paret sammen fordi den anntageligvis produserer så vanvittig mye oxytocin. Oxytocin er stoffet som skaper bånd og kjärlighet mellom mennesker. Det utskilles blandt annet ved beröring, amming og orgasme. Kombiner dette med tipsene om bonding behaviour og du får en fantastisk forholdsutvikling. Det leder til at fölelsene bevares på en annen måte en ved konvensjonell sex og forsvinner mye av kranglingen og kommunikasjonsproblemene og utroskapen gjennom det. Hvis du, som jeg gikk inn på ovenfor, kan väre "mann" nok i forholdet ut fra PUA/Deida råd, starter sexen med Rose/shade/Pichus sine råd så lenge forelskelsen varer, skifter til Karezza sex og bonding når den förste forelskelsen favner og generelt jobber med kommunikasjonen og den positive sammhandlingen i forholdet ut fra rådene til Gottman så har du en ekstremt höy sjanse til å forbli lykkelig i det samme forhodlet resten av livet. Så mine bas
Yogamann Skrevet 22. juni 2010 #142 Skrevet 22. juni 2010 Foresten så sök på anti manifesto og 60 years of challenge. Det er noe av det beste jeg har lest om PU
Gjest mia Skrevet 22. juni 2010 #143 Skrevet 22. juni 2010 jeg har hatt noen forhold. blant annet et på fem år, fire som varte et år og totale anntall sexpartnere er ca 14. min kjæreste og jeg er 28 år. jeg møtte han i fjor og da var han jomfru. han er den beste sexpartner jeg noensinne har hatt (og jeg har møtt en og annen casanova med bred erfaring for å si det sånn). han er så omtenksom og vi passer så bra sammen på alle måter. han syntes jo det ikke var helt kult å fortelle at han var jomfru, og jeg skjønner jo at det ikke har vært helt lett for han. jeg har jo også vært forståelsesfull på området og må vel si at vi har hatt veldig mye sex. det er spennende å utforske ting sammen med ham og vi har like mye lyst begge to. men en ting må jeg legge til. selv om at det å være jomfru har plaget ham så mangler han ikke selvtillit.han er heller ikke ovenpå, men har et normalt nivå av selvtillit. selvtillit er noe som gjør en vesentlig forskjell. sånne "unnskyld at jeg er til" er veldig lite attraktivt. og du, TS, er på god vei til å ta en svært dårlig utvikling. du har et negativt kvinnesyn og du er troende til å klandre den jenta du kanskje engang treffer for dette. det virker som om du bare vil feie over henne for å få det du vil ha, for så dra videre for å løpe fra deg som du så fint sier, for så å unnskylde det hele med at du gikk glipp av ungdomstiden. du risikerer å jage bort drømmejenta med din bitterhet og dine fordommer. jeg leste innlegget ditt og tenkte jo med meg selv at dette var jo direkte patetisk og bittert. jeg skjønner at det er sårt, men eneste måten å komme i kontakt med en dame på er å sosialisere seg med damer, prøve å forstå dem og ved å vise at du bryr deg.ikke være så opptatt av sex. ikke tenk hva en eventuell partner kan tilby deg, tenk på hva du kan tilby henne. pga sånne som henne og deretter feie videre til nestemann.
Gjest mia Skrevet 22. juni 2010 #144 Skrevet 22. juni 2010 jeg har hatt noen forhold. blant annet et på fem år, fire som varte et år og totale anntall sexpartnere er ca 14. min kjæreste og jeg er 28 år. jeg møtte han i fjor og da var han jomfru. han er den beste sexpartner jeg noensinne har hatt (og jeg har møtt en og annen casanova med bred erfaring for å si det sånn). han er så omtenksom og vi passer så bra sammen på alle måter. han syntes jo det ikke var helt kult å fortelle at han var jomfru, og jeg skjønner jo at det ikke har vært helt lett for han. jeg har jo også vært forståelsesfull på området og må vel si at vi har hatt veldig mye sex. det er spennende å utforske ting sammen med ham og vi har like mye lyst begge to. men en ting må jeg legge til. selv om at det å være jomfru har plaget ham så mangler han ikke selvtillit.han er heller ikke ovenpå, men har et normalt nivå av selvtillit. selvtillit er noe som gjør en vesentlig forskjell. sånne "unnskyld at jeg er til" er veldig lite attraktivt. og du, TS, er på god vei til å ta en svært dårlig utvikling. du har et negativt kvinnesyn og du er troende til å klandre den jenta du kanskje engang treffer for dette. det virker som om du bare vil feie over henne for å få det du vil ha, for så dra videre for å løpe fra deg som du så fint sier, for så å unnskylde det hele med at du gikk glipp av ungdomstiden. du risikerer å jage bort drømmejenta med din bitterhet og dine fordommer. jeg leste innlegget ditt og tenkte jo med meg selv at dette var jo direkte patetisk og bittert. jeg skjønner at det er sårt, men eneste måten å komme i kontakt med en dame på er å sosialisere seg med damer, prøve å forstå dem og ved å vise at du bryr deg.ikke være så opptatt av sex. ikke tenk hva en eventuell partner kan tilby deg, tenk på hva du kan tilby henne. pga sånne som henne og deretter feie videre til nestemann. siste setning ble liggende fra kladden. den ble feil
Gjest -L- Skrevet 22. juni 2010 #145 Skrevet 22. juni 2010 (endret) No er eg heller ikkje fan av historier eller rutiner. Dg gjør det som faller meg inn i de situasjonene eg havner oppi xD, men eg er ikkje en pick up artist. Eg har det meste fra DavidDeAngelo. Eg leste jugglar sin bok og syntes den var ganske bra. Han fremstår som veldig naturlig og lite bundet av de "reglene" og konseptene puas som mystery og de følger. Han eg har størst respekt av i dette miljøet er Sean Stephenson. http://www.youtube.com/watch?v=mo6jUXEpECI Når man ser ka han har slitt med ligger det på et helt annet nivå enn hva en normal person som meg selv feks har hatt problemer med. Er utrolig mye å lære av han. Skal sjekke ut de bøkene :D. Endret 22. juni 2010 av -L-
smidja Skrevet 23. juni 2010 #146 Skrevet 23. juni 2010 Det var vel litt vel strengt vel..synes du ikke? Klart alle har lyst på et visst antall sexpartnere før man slår seg til ro. Det er jo ikkeno morsomt å gå rundt å lure på om gresset alltid er grønnere på den andre siden fordi man ikke har noen referanser. Alle gutter tenker delvis med pikken, på samme måte som du og andre jenter delvis tenker med kjøttfløyta Nei, jeg synes ikke det var for strengt. Om han hadde sagt at han var lei seg fordi han ønsket seg en kjæreste og ikke visste hvordan han skulle få en, så hadde han hatt min fulle sympati. Men når han bare syter fordi han ikke har feid over noen damer ennå, og han MÅ feie over et visst antall damer før han kan slå seg til ro med "den heldige", da synes ikke jeg han er tiltrekkende iallefall. Hva i all verden skal kvaliteten på livet måles av da? Hvor mange man pulte før man ble sammen med damen sin? Nehei, jeg vil heller ha en med færre sex partnere fra tidligere som vil være med akkurat MEG enn at han var opptatt av å feie over ørten stk før han ville ha meg. Men men, hver sin smak.
Genesis Skrevet 23. juni 2010 #147 Skrevet 23. juni 2010 Nei, jeg synes ikke det var for strengt. Om han hadde sagt at han var lei seg fordi han ønsket seg en kjæreste og ikke visste hvordan han skulle få en, så hadde han hatt min fulle sympati. Men når han bare syter fordi han ikke har feid over noen damer ennå, og han MÅ feie over et visst antall damer før han kan slå seg til ro med "den heldige", da synes ikke jeg han er tiltrekkende iallefall. Hva i all verden skal kvaliteten på livet måles av da? Hvor mange man pulte før man ble sammen med damen sin? Nehei, jeg vil heller ha en med færre sex partnere fra tidligere som vil være med akkurat MEG enn at han var opptatt av å feie over ørten stk før han ville ha meg. Men men, hver sin smak. Du skal absolutt få ha dine egne preferanser, men det er nå ofte sånn at når man er ung gutt vil man ofte ha mye tilfeldig sex, og smake på flere forskjellige nyanser av hva det motsatte kjønn har å by på. Dette gjelder forsåvidt også jenter. Det er ekstremt få gutter i dagens samfunn som bevisst velger bort sex med en jente som er middels attraktiv eller bedre, fordi de venter på "den rette" eller noe i den duren. Den brutale sannheten er at hvis du treffer en gutt på 25 år som kun har hatt seksuelle erfaringer med 2-3 jenter hittil i sitt liv, har han enten vært i et veldig langt og seriøst forhold, eller så har han veldig begrensede valgmuligheter rett og slett fordi han ikke er attraktiv. Jeg quoter en kjent pick up guru (siden vi var inne på det tidligere i tråden): "Ingen jenter vil være sammen med en player, men alle jenter vil være sammen med en som kunne vært det" Sannere en det blir det ikke!
smidja Skrevet 23. juni 2010 #148 Skrevet 23. juni 2010 Du skal absolutt få ha dine egne preferanser, men det er nå ofte sånn at når man er ung gutt vil man ofte ha mye tilfeldig sex, og smake på flere forskjellige nyanser av hva det motsatte kjønn har å by på. Dette gjelder forsåvidt også jenter. Det er ekstremt få gutter i dagens samfunn som bevisst velger bort sex med en jente som er middels attraktiv eller bedre, fordi de venter på "den rette" eller noe i den duren. Den brutale sannheten er at hvis du treffer en gutt på 25 år som kun har hatt seksuelle erfaringer med 2-3 jenter hittil i sitt liv, har han enten vært i et veldig langt og seriøst forhold, eller så har han veldig begrensede valgmuligheter rett og slett fordi han ikke er attraktiv. Jeg quoter en kjent pick up guru (siden vi var inne på det tidligere i tråden): "Ingen jenter vil være sammen med en player, men alle jenter vil være sammen med en som kunne vært det" Sannere en det blir det ikke! Jeg har iallefall ikke preferanser på at en gutt skal ha hatt et visst antall sexpartnere før jeg blir sammen med han. For meg er det helt andre ting som teller. Om han var jomfru ville jeg ikke brydd meg om det. Det er da ikke en negativ ting at han ikke har hatt sex i hytt og pine. Ikke for meg iallefall. Selvsagt skjønner jeg at en gutt (og en jente) vil ha flere sexpartnere. Men jeg synes ikke det er tiltrekkende hos en gutt når han sitter og syter og klager over at han ikke har pult i hytt og gevær før han ble sammen med meg. Jeg har andre kvaliteter jeg ser etter. Men igjen; det er jo meg. Om jeg ville vært sammen med en som kunne vært en player er jeg faktisk slett ikke sikker på. Jeg har verdens beste kjæreste og han kunne ikke vært en player og jeg vil ikke at han skulle vært det. Han er fantastisk på alle måter og han har ikke hatt ørten sexpartnere. Heldigvis!
Gjest bø Skrevet 26. juni 2010 #149 Skrevet 26. juni 2010 vet egentlig ikke om dette er en sympatitråd, men den har nå avsporet kraftig...
Gjest trist mann Skrevet 26. juni 2010 #150 Skrevet 26. juni 2010 vet ikke om jeg noen gang klarer å gi slipp på disse følelsene. vil sikkert først ha lyst på å oppnå det livet jeg vil ha, slik at jeg kan ta en seiersrunde når det har skjedd. først etter det føler jeg at jeg kan gå videre i livet...å sitte inne med slik frustrasjon i ett forhold, vel det sier vel seg selv hvor smart det er. er liksom ikke sånn at jeg vil dyppe den i "den rette", og så dra videre...
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #151 Skrevet 26. juni 2010 Jeg kan godt bli kjent med deg - trist mann - og kose litt med deg J, 21.
Gjest trist mann Skrevet 28. juni 2010 #152 Skrevet 28. juni 2010 Hehe. Og hvorfor er de ulykkelige tror du? Jo, det er fordi de ALLTID velger playerne, ikke sant? Hvorfor gjør kvinner det når de vet at disse gutta betyr trøbbel? på en måte fortjener de å være så ulykkelig når de gjøre slike valg... 1
Gjest MikeWaters Skrevet 29. juni 2010 #153 Skrevet 29. juni 2010 på en måte fortjener de å være så ulykkelig når de gjøre slike valg... Og du fortjener å være trist!
Gjest Visdom Skrevet 29. juni 2010 #154 Skrevet 29. juni 2010 Bitterhet er lite attraktivt. Du vet trolig ikke hva du leter i i en kvinne. Dine generaliseringer feller deg i din tiltrekning til andre kvinner. Du får som du sår. Carpe Diem
Gjest trist mann Skrevet 26. juli 2010 #155 Skrevet 26. juli 2010 huff, følelsen jeg sitter med blir bare verre og verre. bare å tenke på meg selv i ett forhold om en stund virker helt umulig. med de psykiske sporene jeg har nå så tviler jeg sterkt på om det kan vare...
Parvati Skrevet 26. juli 2010 #156 Skrevet 26. juli 2010 Feil. Når det kommer til sex og samliv er alt, og da mener jeg alt, omni, tout, alles, TUTTI, TUTTI, TUTTI - lettere for kvinner. Og siden du skriver dette, antar jeg at du er kvinne? Ellers ville du vel ikke visst det Selv om jeg ikke har lest hele tråden, er jeg enig i det mange skriver til TS: -Slutt å se på kvinner som objekter; se om du kan klare å forholde deg til dem som mennesker. Kvinner liker ikke å være et kjøttstykke som "blir pult". Vi vil også gjerne ha snakket to ord med vedkommende først, og det er vanskelig hvis du er så sjenert at du ikke åpner munnen. Jeg vil egentlig anbefale deg å prøve psykoterapi - fortrinnsvis hos en kvinnelig terapeut. Da kan du trene på relasjonen din til kvinner med henne. Terapi er ikke farlig, det er en luksus. Og det virker som om du er veldig alene med tankene dine. (Har du gode guttevenner som du snakker om dette med?) Og så kommer vi kanskje ikke forbi en klisjé/sannhet om forskjellen på menn og kvinner. Menn=Jegere, Kvinner=Byttedyr. Jeg vet at det ikke alltid er sånn, men det er en del kjønnsroller når det gjelder sjekking. Jeg tror veldig mange kvinner tenner på selvsikre og pågående menn - og det er vel et kjennetegn ved mye testosteron også, så vidt jeg har forstått. Det betyr at du må klare å jakte litt for å sjekke opp de fleste kvinner. Og det betyr ikke at alt er enklere for oss, eller at vi puler alle som ser på oss på byen. Det kan bety å måtte forholde seg til slibrige menn når vi kanskje bare vil feste med venninnene våre - og de rett og slett ikke kan ta et nei for et nei, det kan bety å bli fulgt etter på vei hjem fra byen og voldtatt i en park. Og alt det maset og styret fra de andre, gjør kanskje at vi ikke blir oppmerksomme på han rolige fyren i hjørnet som lurer på om han våger å kjøpe en øl til oss.
Gjest trist mann Skrevet 29. mai 2011 #157 Skrevet 29. mai 2011 Hvordan ser du for deg at det skal ordnes? Skal det lovfestes som en menneskerett å få seg et ligg bare man går ut stuedøra? Hvordan skal den loven håndheves? Ved at folk som ikke kaster seg over naboen når han åpner døra, får bot eller fengsel? Jeg sier folk; for jeg tar det jo som en selvfølge at likestillingen gjelder også her. Jeg må litt lenger enn stuedøra og skal da ikke ha det verre enn mine medsøstre. selv om dette er en stund siden, så kan jeg svare på det som ts. Uansett om de må gjøre ting selv eller gutta på en vanlig hverdag, så holder det ofte bare å være ute/gjøre det ute selv...Jenter styrer markedet selv. Men sånn er det. Dritt får klitt, og de som er grei ender opp triste og lei. 1
Gjest KateW Skrevet 30. mai 2011 #158 Skrevet 30. mai 2011 Jeg er grei, jeg får pult. Det er sutring som fjerner fitte fra din umiddelbare nærhet. Dette har vi snakka om før!
Marry Skrevet 30. mai 2011 #159 Skrevet 30. mai 2011 kom deg litt ut! det er faktisk utrolig mye bra damer der ute. Og jenter du ser på som pene og uoppnåelige, kan faktisk være like usikre og single som deg. Hvis du bare sitter hjemme vil du heller aldri møte noen, og glem å møte bra damer ute på byen. (hvis du ikke bare er ute etter sex da, og det virker kanskje som du trenger litt av det..) Uansett: prøv å heng med venner du ikke har sett på lenge, bli med i nye miljøer, dra på hjemmefester etc etc. Og en liten klisjekommentar hvis jeg kan være så frimodig: Hun dukker opp når du minst venter det! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå