Gå til innhold

mitt triste liv

Fremhevede innlegg

Gjest hogwash
Skrevet

Enten har du ikke lest boken og burde holdt kjeft eller så har du ikke forstått den og burde gjøre noe for å bedre hjernekapasiteten. Jeg leser stadig at fisk skal være bra for intellektet.

Takk for å ha gitt meg dagens latter:)

Må si meg litt enig med Anonym her, tror ikke du helt har fått med deg alt i boken... Om hvor overflatiske og ødelagte de ble i forhold til det å ha normale forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mhm, det ble plutselig et helt nytt område for de når de hadde fått jenten og skulle ha et normalt forhold til henne. Da kan eg tenke at menn som mer eller mindre har lest seg opp på alt de skal gjøre blir usikre når det oppstår situasjoner de har lite erfaringer i og ikkje forstår.

Skrevet

Å drite seg så lodret ut som DU gjør her DET er ubetalelig!

Neil Strauss hadde ligget med tre damer i sitt liv da han startet med PU. Etter en stunds hardt arbeid hadde han 10 smellvakre elskerinner SAMTIDIG. Så ble han kjæreste med Lisa (tror jeg hun heter) som er basist i bandet til Courtney Love. Lisa er smellvakker og datet Robbie Williams etter at det ble slutt med Strauss. Det du muligens tenker på er at han ikke fikk teknikkene sine til å funke på Lisa, men alikevel fikk henne. Det var et resultat av at han hadde bygget opp selvtillitt og generell sjarm som komplementerte den svært inteligente, intelektuelle og velykkede rockejournalisten han i utganspunktet var. Lisa, og ei heller noen av hans harem av vakre elskerinner, ville aldri tatt i Strauss med en ildtang da han var den usikre sjarmløse hjelpesløse og usikkre og sosialt uintelligente personen han var før han begynte med PU. Poenget til Strauss er bare at man kan bygge generell forståelse og utvikle seg generelt som person på en måte hvor "game" kommer naturlig. Det har jeg gjentatt til det kjedsommelige i en rekke tråder her og er også noe som gjentas ofte av de fleste PUAs

Jeg kan jo nevne i samme slengen at blant kararkterer i Strauss sin bok så har Stephane operert med tre kjærester samtidig, Juggler har operert med tre kjærester samtidig, men fant ut at det var tull og giftet seg, Hypnotica har operert med seks damer samtidig som alle også hadde sex med hverandre osv. osv. Så PU funker som faen.

Enten har du ikke lest boken og burde holdt kjeft eller så har du ikke forstått den og burde gjøre noe for å bedre hjernekapasiteten. Jeg leser stadig at fisk skal være bra for intellektet.

Takk for å ha gitt meg dagens latter:)

...Og dette er grunnen til at jenter misliker PUA. Er det virkelig mulig å se på andre mennesker på denne måten? "Hadde ti smellvakre elskerinner samtidig," "Hadde tre forskjellige kjærester på samme tid" etc. Ser du ikke slev hvor motbydelig det høres ut? Dersom menn hadde begynt å se på jenter som mennesker og ikke objekter hadde dere nok ikke trengt PUA in the first place. For en syk, syk verden vi lever i.

Gjest unicorn
Skrevet

:kjefte::kjefte:

huff, aner ikke hvor jeg skal begynne. Må bare få utløp for dette ett eller annet sted, hvorfor her vet jeg ikke.

er tidlig i tyveårene, følsom(uansett hvor pinglete det høres ut så gråter jeg meg til søvn ganske ofte), a-sosial, sjenert(tør aldri sjekke på dagen. det er ett par utenforliggende faktorer som gjør det slik) og jomfru. I tillegg har jeg bare negative tanker og ser på alle kvinner som ser bra ut som like. Har utviklet mange fordommer og generaliserer mange kvinner som har ett tiltalende ytre.

smertene og de dype psykiske sporene kan gjøre at jeg finner det vanskelig å fullføre/huske alt jeg skal skrive, men kommer sikkert på det hvis ikke.

Du trenger ett spark bak-du har sullet deg in en-"syns-syds" på meg verden.

Siden jeg var liten-har ingen vært glad imeg.

Opp og hopp,-og ikke,-forvent noe av andre-før du yter noe selv.

Crybaby

så mistenker jeg at jeg hadde sluppet slike tanker om jeg hadde gått inn i ett forhold når jeg var 20-. Men det finner jeg aldri ut av nå som ungdomsårene mine er borte :sukk: .

først og fremst så virker det som om kvinner flest har syke kriterier på hva de puler, osv...Ikke kan man se for desperat ut(for det er jo lett med kriteriene til kvinnfolk flest. at man er jomfru gjør ikke en persons sjanser sterkere i så tilfelle), man kan ikke kle seg opp skikkelig for da ser det ut som om man er på stedet for å sjekke(har jeg hørt), og man må ikke gjøre en ting feil for da blir man vraket fortere enn svint.

rart hvordan kvinner i det ene øyeblikket gir en person en kald skulder, før de ved neste fyr de treffer er kåt og villig og kan bøye seg over på toalettet. mistenker at jeg har opplevd det ett par ganger. kunne se deres fuckeyes på mils avstand. Det lyste av de...

Verden er syk. Er du snill, høflig og grei så får du ingenting. Er du idiot, kriminell, uhøflig og behandler damer som søppel så kan du få de til å hoppe når du sier hopp. Og det gang etter gang etter gang. So much for mr.nice guy...

Så mistenker jeg at alle bra damer er utpult. For det er ett kjent faktum at alle pene damer kan åpne ytterdøren, så kan de få sex når de vil. Vi trenger ikke å prøve å avfeie dette, for vi er alle seksuelle vesner. Det er ikke hvor mye dere puler, det er kriteriene det er noe gale med. Ikke så lett å gå inn i ett forhold hvor man føler seg som ett nummer i rekken.

Og hvis jeg noen gang kommer meg inn i ett forhold(ville egentlig ha vært det allerede), så kan det først skje etter at jeg har kompensert (ja, rase fra meg)for alle ungdomsårene som ble borte.

Kommer det til å skje? får jeg noen gang oppnådd ett antall som jeg føler kompenserer? Ikke vet jeg, men det ser overhodet ikke lyst ut :tristbla:

Det verste er at jeg flere ganger leser at kvinner lurer på hvor de bra folka er. Vel jeg er her, men når de samme kvinnfolkene gjør at jeg må kompensere for ungdomsårene så hjelper tydeligvis ikke det mye.

jeg tror ihvertfall at jeg finner det positivt at jeg er for sterk psykisk til å ta selvmord, for det er ett par ting her og der som gjør at livet er verdt å leve...

Hadde egentlig mye mer jeg ville skrevet, men kommer ikke på det nå. Kommer sikkert på det senere. nå skal jeg gå og bare la følelsene slippe ut...

Gjest Elijah
Skrevet

Moralen i "The Game" er at det er mulig for en sosial avviker å ta tak i livet sitt og oppnå fantastiske forandringer. The sky is the limit! ;)

Og dette er en fantastisk ting! Vi har kontroll over våre egne liv og kan skape vår egen fremtid slik vi ser den for oss.

Når det er sagt, synst jeg metodologien som blir fremstilt i The Game er både svak, manipulerende og uærlig.

Mystery Method legger til grunn at vakre kvinner automatisk er av høyere "verdi" enn menn og at vi derfor må jekke henne ned tre hakk for å få henne ned på vårt nivå. Samtidig må vi være indirekte og late som om vi er uinteresserte mens vi forteller 10 prefabrikerte historier som skal imponere henne med alle våre fantastiske kvaliteter. Løgn og bedrageri.

Personlig hopper jeg over alle stegene til Mystery i løpet av 10 sekund. Jeg antar at hun er tiltrekt og at vi har kjemi før jeg åpner munnen. Jeg er direkte. Om jeg har lyst ihvertfall. Jeg vet at jeg har enten like høy verdi eller høyere verdi enn henne, uansett hvem hun er. Ingen grunn til å jekke henne ned. Tvert imot. Og istedenfor å prøve å imponere henne lar jeg heller være å fortelle hva jeg jobber med. Jeg er mer opptatt av henne. Liker jeg henne? :) Hva hun synst om meg er hennes problem :)

Jeg er også skeptisk til en mann som sier at det er naturlig å være redd før man tar kontakt med nye kvinner. Sludder. Grunnen til dette er ikke noe annet enn dårlig selvtillit og mange feiloppfatninger om kvinner generelt.

Skrevet

Eg tror at det er noe biologisk som gjør at mannen er redd for å ta kontakt med kvinner. Teorien på det er ganske logisk.

Samtidig så har eg opplevd selv å ikkje oppleve "angsten" når eg har vært i godt humør eller opplevd posetive opplevelser som har gitt meg selvtilitt. Tror du at "angsten" går vekk dersom man har orden på selvtilitten, selvbilde og har fikset alle personal issues?

Skrevet

Jeg kunne sagt mye om hele PUA konseptet, ettersom jeg har dypere kjennskap til det, men skal være.

Nøyer meg derfor med å si:

En fornuftig, stabil og balansert innergame prosess er konstruktivt, overdrevent outergame, med alle metodene, manipulasjonene og teknikkene er totalt bortkastet.

Gjest Elijah
Skrevet (endret)

Eg tror at det er noe biologisk som gjør at mannen er redd for å ta kontakt med kvinner. Teorien på det er ganske logisk.

Samtidig så har eg opplevd selv å ikkje oppleve "angsten" når eg har vært i godt humør eller opplevd posetive opplevelser som har gitt meg selvtilitt. Tror du at "angsten" går vekk dersom man har orden på selvtilitten, selvbilde og har fikset alle personal issues?

Mange teorier kan hørest logiske ut om retorikken er god nok. Det er derfor Mystery Method også kan hørest genialt ut første gangen man lærer om det.

I et historisk perspektiv har vi menn vært jaktere og fiskere. Vi har risikert livet i talløse kriger gjennom historien. Stamfaren din sto kanskje en gang på jorden og svinget et sverd i en nådeløs kamp om liv og død. Og så sier enkelte at en mann skal være redd for å ta kontakt med kvinner? At det er naturlig? :)

Vi har en situasjon i dag hvor menn flest er redde for å møte vakre kvinner, men det har noe med samfunnet (og kondisjonering deretter) vi lever i. Det er ikke naturlig for en mann å være redd en kvinne.

Man bør selvsagt strebe etter et bra selvbilde og selvtillit, men om man skal vente til man har fikset alle personlige issues kan man risikere å vente en lang stund ;)

Oppskriften:

- Elsk deg selv (og dine issues) av hele ditt hjerte. Aksepter deg selv.

- Verdsett din egen mening om deg selv høyere enn noen andre sin og særlige fremmede. Da mister negative kommentarer og generell motgang utenfra all effekt.

- Ikke søk noe utenfor deg selv. Du har alt fra før om du bare ser etter. Og det du ikke har, kan du gi til deg selv her og nå. Gi deg selv respekt og anerkjennelse. Ikke søk det hos andre.

De fleste menn er desperate når de er rundt en kvinne. De vil ha noe fra henne; selvtillit, anerkjennelse, status, et smil, sex, etc.

Når man slutter å søke disse tingene og trenge disse tingene fra andre personer enn seg selv, vil man finne fred. Og det er ikke lenger noe å være redd for.

Logisk?

I think so ;)

En fornuftig, stabil og balansert innergame prosess er konstruktivt, overdrevent outergame, med alle metodene, manipulasjonene og teknikkene er totalt bortkastet.

Prøvde du å imponere noen med den lange setningen? ;) ;)

Endret av Elijah
Gjest Elijah
Skrevet

En annen ting som jeg har nevnt i andre tråder er at mange menn i dag lever i en virkelighet hvor de tror at Lady Gaga og Pussycat Dolls representerer kvinnelig seksualitet.

Kvinner = Sex.

Når menn da beveger seg ute i verden med et slik feilaktig kart er det ikke rart at de blir både desperate og nervøse rundt kvinner.

Etter at jeg totalt forandret mitt kvinnesyn og åpnet meg for virkeligheten, tenker jeg ikke engang på sex når jeg først ser og møter en kvinne. Sex er en naturlig konsekvens av et eksisterende forhold. Det skjer når det skjer.

Skrevet

Nei jeg gadd bare ikke å fikse til et punktum inni der.

Men du synes kanskje at det var imponerende?

Gjest Elijah
Skrevet

Nei jeg gadd bare ikke å fikse til et punktum inni der.

Men du synes kanskje at det var imponerende?

Jeg var egentlig litt skuffet over mangelfull syntaks :(

Skrevet

Jeg var egentlig litt skuffet over mangelfull syntaks :(

Skal gjøre en bedre innsats neste gang, for din skyld. ;)

Gjest Elijah
Skrevet

Skal gjøre en bedre innsats neste gang, for din skyld. ;)

Mmmm......sexy :)

Tror jeg ;)

Skrevet (endret)

Mange teorier kan hørest logiske ut om retorikken er god nok. Det er derfor Mystery Method også kan hørest genialt ut første gangen man lærer om det.

I et historisk perspektiv har vi menn vært jaktere og fiskere. Vi har risikert livet i talløse kriger gjennom historien. Stamfaren din sto kanskje en gang på jorden og svinget et sverd i en nådeløs kamp om liv og død. Og så sier enkelte at en mann skal være redd for å ta kontakt med kvinner? At det er naturlig? :)

Vi har en situasjon i dag hvor menn flest er redde for å møte vakre kvinner, men det har noe med samfunnet (og kondisjonering deretter) vi lever i. Det er ikke naturlig for en mann å være redd en kvinne.

Man bør selvsagt strebe etter et bra selvbilde og selvtillit, men om man skal vente til man har fikset alle personlige issues kan man risikere å vente en lang stund ;)

Oppskriften:

- Elsk deg selv (og dine issues) av hele ditt hjerte. Aksepter deg selv.

- Verdsett din egen mening om deg selv høyere enn noen andre sin og særlige fremmede. Da mister negative kommentarer og generell motgang utenfra all effekt.

- Ikke søk noe utenfor deg selv. Du har alt fra før om du bare ser etter. Og det du ikke har, kan du gi til deg selv her og nå. Gi deg selv respekt og anerkjennelse. Ikke søk det hos andre.

De fleste menn er desperate når de er rundt en kvinne. De vil ha noe fra henne; selvtillit, anerkjennelse, status, et smil, sex, etc.

Når man slutter å søke disse tingene og trenge disse tingene fra andre personer enn seg selv, vil man finne fred. Og det er ikke lenger noe å være redd for.

Logisk?

I think so ;)

Nå er teorien i mystery method slik du beskrev den. Faktisk så vil eg påstå at den er ganske godt begrunnet og som sakt, logisk. Det er ikkje fordi de er flinke retorrikkere, men rett og slett fordi teorien kan stemme og hvis den gjør så forklarer den hvorfor approch anxiety er der som en beskytelses mekanisme for mennesker. Eg liker ikkje fremgangsmåten i mystery method, men den inneholder mange teorier og konsepter som er gode, alt er ikkje svada.

Endret av -L-
Skrevet

Jeg kunne sagt mye om hele PUA konseptet, ettersom jeg har dypere kjennskap til det, men skal være.

Nøyer meg derfor med å si:

Det er sjeldent eg ser en dame lese pua litteratur. Hvorfor begynnte du å lese/studere det?

Skrevet

Mystery method er UT! ta en tur innom www.rsdnation.com!

Det eneste som teller er å uttrykke deg selv genuint. Ting som lazer eyes, avslappet "riktig" kroppspråk og god vocal tonality kommer naturlig hvis du er komfortabel i situasjonen.. Det nytter ikke å micromanage hvordan du fremstår uansett.

Ikke vær redd for å være frekk i munnen. De fleste jenter trenger faktisk at gutten viser verbalt at han ikke er "redd" henne. Nå risikerer jeg hele "jenter liker ikke drittsekker- bøtteballetten" i fleisen, og nei, jenter gjøre kanskje ikke det, men mange tenner ihvertfall seksuelt på dem;)

Tror de fleste gutter med litt erfaring kan skrive under på at det ikke nytter å kurtisere dama de vil ha. Jenter har en utrolig egenskap når det gjelder å rasjonalisere hvorfor de liker bestemte gutter. "Han er jo så kjekk" er en gjenganger. Det jenter egentlig mener når de sier at en gutt er "kjekk" er ikke at han er pen å se på, men at han er en som tar føringen, leder henne rundt, og gir blanke faen i prinsessenykkene hennes hvis hun har noen.

Jenter sier de vil ha en mann som er trofast, snill og god, og som elsker henne over alt på jord. Hvis du ser på typiske studentmiljøer vil du finne ut at de 3-4 mest attraktive guttene deler på en skokk med jenter, og det gjør de fordi de kan. Hvor mange menn som er gode med damer har ikke opplevd at de selv har vært utro med kjæresten, ikke beklaget seg, og fortsatt hatt dama hengende gråtende i strømpelesten. Så har du bestevennen til den samme jenta som har vært hemmelig forelsket i henne i to år, og tenker at nå som hun ser hvordan drittsekk han er kommer hun til å falle i armene mine.

Men guess what, det er desverre ikke slik verden er. Du kan være så snill du bare vil, men det som i praksis skjer er at du blir behandlet som en dørmatte, og kun kontaktes av jentene når det er snakk om kjøring, henting, og andre praktiske gjøremål (gratis utført selvsagt).

Personlig hater jeg å måtte ty til "drittsekkortet" på sjekkemarkedet, men av alle varianter jeg har prøvd er den desverre en soleklar vinner. Si til jenta du er litt frem og tilbake med: "Jeg tror ikke vi bør sees på en stund....jeg er litt lei av deg." Gjett hvem som henger på tråden kommende uke.

p.s Jeg mener ikke å forsvare utroskap eller annen udregelig oppførsel, jeg henviser bare til den virkeligheten unge mennesker lever i. Er du i PUA-miljøet i byen Elijah?

Sånn, da var det skrevet sort på hvitt. Venter spent på hvor mange som skal skyte budbringeren denne gangen:D

Gjest Elijah
Skrevet

Jeg står fortsatt på at kvinner velger drittsekker i fravær av ekte menn. Da er drittsekkene et lett valg fremfor de høflige og snille guttene de rett og slett ikke føler noe for.

Mao, kvinner vil ikke egentlig ha drittsekker, men menn som behandler dem pent.

Jeg er nok ikke medlem av noe PUA miljø nei. Regner meg ikke som en PUA heller :)

Med "byen", regner jeg med du mener Oslo? Ettersom jeg ikke bor der, blir det vanskelig.

Men av ren nysgjerrighet. Er PUA-miljøet stort i Oslo?

Som en liten apropos, har jeg vurdert å relokalisere meg til Oslo.

Skrevet

Er nok riktig det du nevner med drittsekker versus ekte menn..Men det spørs helt hva man legger i ordet "pent". Å gjøre dama masse ytelser uten å få det samme tilbake er ikke å behandle henne pent, det er å oppføre seg som en tøffel, dørmatte eller whatever..

Men selvfølgelig er gjensidig respekt viktig, og hvis det er dette du mener med å behandle dama pent er jeg enig;)

Er ikke i noe pua-miljø selv, så har ingen forutsetninger for å svare på spørsmålet ditt, men miljøet med de "kjente gutta" er nok ikke så stort. Er nok heller mange smågjenger på 3-4 stykker som drar ut sammen. :skravle:

Skrevet

Det er sjeldent eg ser en dame lese pua litteratur. Hvorfor begynnte du å lese/studere det?

Jeg er i PUA miljøet.. eller.. dvs, jeg anvender ikke PUA metoder. Men en del av mine mannlige venner er veteraner/annerkjente i miljøet.

Skrevet

Sikter du til morten haugum hake og de gutta hans, eller er det mer hjerterknekt, neil natura (eller noe i den duren)og de litt eldre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...