Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #1 Skrevet 23. september 2003 Noen her som har gått/går på første året økonomi og administrasjon eller bedriftsøkonomi, som kan si litt om arbeidsmengde, vanskelighetsgrad ol. Er en voksen jente som vurderer å lese disse fagene på kveldstid, men er usikker på om det er realistisk. Må understreke at jeg har endel annen utdannelse fra før, samt masse praktisk erfaring i fagene det gjelder.
blå Skrevet 23. september 2003 #2 Skrevet 23. september 2003 Jeg tar fagene på økad 1. året nå. Jeg har ingen erfaring med regnskap, så der sliter jeg litt, men fagene med arbeidspsykologi og samfunnsvitenskapelig metode er greie, fordi jeg har hatt lignende fag før. Eller så vet jeg at mange sliter veldig mye med matten, selv om de har mye erfaring. Jeg har hatt mye matte før, så jeg sliter ikke med det. Jeg ville prøvd om jeg var deg, du kan jo ta de "letteste" fagene først, så kan du jo se om du får gått på noen forelesninger etterhvert.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #3 Skrevet 23. september 2003 Ja, det er matten jeg er mest redd for, selv om jeg i grunnen har hatt mye fra før. Takk for svar.
vixen Skrevet 23. september 2003 #4 Skrevet 23. september 2003 Jeg gikk øk-ad, og hadde ikke matte som noe drømmefag før jeg begynte, og var litt skeptisk til matten. Men mattefaget gikk over all forventnig - det ble faktisk skikkelig gøy!! -viXen-
Flo* Skrevet 23. september 2003 #5 Skrevet 23. september 2003 Går øk-ad 1.året nå. Tar det som et fulltidstudium på Folkeuniversitetet. Det går vel greit med alle fagene men så har jeg lang erfaring med regnskap og har alltid likt matte. Har følgende fag i år : Forkurs matte, Grunnleggende matematikk og statistikk, Bedriftsøkonomi og grunnleggende regnskap, Finansregnskap m/analyse, Skatterett, Grunnleggende organisasjonsteori og organisasjonspsykologi, Samfunnsøkonomi makro samt Rettslære, totalt 70 studiepoeng. Fram til jul har vi i snitt 14 undervisningstimer i uka + at vi jobber i grupper i stor sett alle ledige dager. ( På den måten blir det lite lekser å gjøre hjemme) Ser at vi som har praksis i faget/fagene sliter myyyyyyyye mindre enn de som kommer direkte fra andre yrker eller annen skolegang.
Bertha Skrevet 23. september 2003 #6 Skrevet 23. september 2003 Hvorfor ønsker du å studere? Er det for å få økonomikompetanse som styrker dagens jobb, eller er det for å eventuelt bygge videre til en Master-/Siv.øk.grad? Hvis det du vil er å få en bredere platform å stå på i dagens stilling, så har BI et Bedriftsøkonom-studium som også er tilpasset for dem som jobber fulltid. Studiet er opprinnelig et ettårig studium, men kan tas på kveldstid over to år. En venn av meg går på dette Bedriftsøkonomstudiet nå, og forteller at det fint lar seg gjennomføre ved siden av jobb dersom man er villig til å nedprioritere andre fritidsaktiviteter et par år. Forkunnskapskravene er samme som for Øk.adm. studiet. Spesielt å merke seg er at man bør ha en viss dose matematikk fra før, og i tillegg lønner det seg å ha vært borti regnskap. Det finnes uansett frivillige forkurs.
Dixie Skrevet 24. september 2003 #7 Skrevet 24. september 2003 Jeg har gått øk.adm på BI. Jobbet ikke altformye med fagene :oops: , desverre.. Men kom meg igjennom med gode karakterer. Jeg hadde gått på idrettslinja, så hadde bare matte fra førsteklasse, og slet litt i begynnelsen. Den som hadde hatt 2 MX (eller hva det heter) synes det var veldig enkelt. Jeg var på alle forelesningene, gjorde de oppgavene vi fikk, samt benyttet meg av studieveilederne ( 2. og 3 års studenter som hjelper oss) og følte at jeg lærte masse. Jeg tror man bør ha en generell forstålese for tall for å gå der, da det er mye regnskap og analyser. Ellers så er jeg veldig fornøyd med BI, fikk jobb et halvt år før jeg var ferdig... Det eneste som er litt dumt er at "alle" kommer inn på BI, og det kan være noe lavt nivå på medstudentene... OM du går deltid/kveldstid vil det nok være endel eldre studenter med mye arb. erfaring. Du vil nok klare deg bra! Det kan jo hende du kan slippe noen av fagene, vet ikke helt hva du har hatt fra før. Men vet om mange som har sluppet micro/macro fordi de har hatt tilsvarende fag før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå