carinapija Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Vi bor ned med sjøen. Og fuglen "kjell" har lagt sine flotte egg på ett skjær rett nedenfor her. Men når floa kommer, så blir skjæret over flommet med vann. Foreldrene driver da å svømmer rundt helt til det blir fjæra, så de kan ligge å ruge på eggene igjen. Jeg lurer da på om det fortsatt er noe liv i eggene, å om vi da kan flytte reiret på land, så de har en sjanse til å overleve? Hadde jo vært fint med Kjell unger rundt her i sommer :-)
Miss Puddel Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Vi bor ned med sjøen. Og fuglen "kjell" har lagt sine flotte egg på ett skjær rett nedenfor her. Men når floa kommer, så blir skjæret over flommet med vann. Foreldrene driver da å svømmer rundt helt til det blir fjæra, så de kan ligge å ruge på eggene igjen. Jeg lurer da på om det fortsatt er noe liv i eggene, å om vi da kan flytte reiret på land, så de har en sjanse til å overleve? Hadde jo vært fint med Kjell unger rundt her i sommer :-) Den heter heter vel Tjeld forresten... Når det gjelder hva du kan og ikke kan med fugler, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Rune Aae på høgskolen i Østfold. Han er fugle ekspert, og kan antagelig gi deg fornuftige svar. Om du søker opp nettsiden til høgskolen finner du sikert enten han på telefonlisten, eller du kan ringe/maile til sentralbordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå