Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Mannen min er av den litt autoritære typen, det er naturlig for han å ta ansvar, ta lederroller, ta styringen, enten han befinner seg ute i trafikken, på jobb, hjemme i huset med oss familien, eller i svømmebassenget. Han er årvåken og påpasselig og ikke redd for å si ifra når han synes at andre forsømmer sitt ansvar. Ingen venner eller naboer eller slektninger "tør" å si eller gjøre ting som han har sagt at han ikke liker. Alle har voldsom respekt for han. Problemet er at jeg er så lei av at alle oppfatter han som sjefen. Hva jeg mener, er underordnet. Hva han mener, er avgjørende. Ofte tar han avgjørelser som får konsekvenser for hele familien, uten å diskutere det med meg først. Likevel snakker han om at vi er lagspillere. Å være lagspiller for han, betyr at han bestemmer, jeg handler og iverksetter. Jeg er lei av å ha det slik, men hva kan jeg konkret gjøre for å endre på situasjonen? Det nytter ikke å prate om det, denne atferden sitter i blodet hans, ikke i hodet.
Jens Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Hvis det sitter i blodet, er det vell enten å finne seg i det, eller gå....
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Du blander frykt og "drittlei" med respekt. En sånn fyr har ingen respekt for, man bare gidder ikke til slutt. Hvis du ikke kan snakke med ham, hva tenker du på for konkrete tiltak da? A la kvinnelist? Ingen tro på det, snakk med fyren, eller som Jens sier, finn deg i det eller ikke.
Kosteskaft Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Hadde satt med ned med han, med en huskeliste for meg selv, og fortalt han i klartekst hva jeg mente! Med eksempler på der han overstyrer deg og resten av familien. Forhåpentligvis er det noe han bare selv ikke har innsikt i at han oppfører seg slik, i verste fall så mener han at han har rett. Alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå