Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva folk flest mener om: Å se på kjæreste/sambo/ekteffelle sin telefon. Meldinger og slikt. Videre hva tenker dere om å legge til ukjente mennesker av motsatt kjønn på facebook osv når man er i et forhold, og ikke minst ha gamle dater/flammer liggende på facebook..

Takke meg til den tiden da man hadde hustelefon og ingen internett.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Å se på kjæreste/sambo/ektefelle sin telefon. Meldinger og slikt.

-Eg syns det bare er greit å gjøre det om partner ikkje har noe i mot det.

Evt, om man mistenker at noe foregår som ikkje skal foregå bak ryggen sin..

Videre hva tenker dere om å legge til ukjente mennesker av motsatt kjønn på facebook osv når man er i et forhold.

-For min del ville det spørs litt. Hadde ukjente menneskene utfordrende profilbilder som fokuserte mye på kropp? Snakka de sammen via veggen, innboksen, mobil eller msn? Hva var grunnen til å legge de til? Og hvem la til hvem?

Og ikke minst ha gamle dater/flammer liggende på facebook..

-Hadde eg ikkje brydd meg så mye om, så lenge det ikkje foregikk noe snusk eller gamle daten/flammen prøvde seg. Men hadde ikkje sett poenget om det var noen h'n ikkje hadde snakket med, sett eller hatt kontakt med på lengre tid.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Takke meg til den tiden da man hadde hustelefon og ingen internett.. :)

Nå er vel neppe sjalusi og utroskap en ny oppfinnelse :)

Hennes mobil og FBside er hennes og jeg legger meg ikke opp i hva hun driver med der, jeg stoler 100% på henne.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Å se på kjæreste/sambo/ektefelle sin telefon. Meldinger og slikt.

Det ville aldri falt meg inn å se på kjærestens mobil uten at han har bedt meg om det. Hadde jeg følt behov for det ville det betydd at jeg ikke stolte 100% på ham, og da hadde noe vært feil med forholdet uavhengig av hva mobilen inneholdt. På den annen side så støtter jeg å sjekke kjæresten/samboer/ektefelles mobil ved mistanke om utroskap. Ofte trenger man konkret bevis for å bryte et forhold, uansett hvor dårlig forholdet måtte være.

Videre hva tenker dere om å legge til ukjente mennesker av motsatt kjønn på facebook osv når man er i et forhold.

Jeg ser ingen grunn til å legge til ukjente mennesker på facebook, med mindre man evt. er singel og ser på fb som et aktuelt sted å komme i kontakt med nye mennesker.

Så lenge det er mennesker han kjenner/har kjent på et visst tidspunkt, så må det være lov å være facebook-venn med de. Jeg hadde syntes det var mer rart om han hadde slettet de. Er de ekser er det sikkert en grunn til akkurat det.

Skrevet

se på kjæreste/sambo/ektefelle sin telefon. Meldinger og slikt.

Jeg har sjekket mobiltelefonen et par ganger i tidligere forhold, og hver gang fant jeg det jeg lette etter. Jeg sjekket mobilen på bakgrunn av en sterk magefølelse og fordi min daværende løy meg rett opp i ansiktet da jeg spurte han om det var noen andre inne i bildet. I mitt nåværende forhold har jeg aldri sett på mobilen til kjæresten min, og har heller aldri følt behov for det. Vi har vært sammen i 1.5 år.

Nå har ikke min kjæreste facebook, men når han hadde det gikk jeg utifra at han kjente alle han la til på facebook. De aller fleste facebook-vennene hans var folk jeg ikke ante hvem var og gadd virkelig ikke spørre om hver og enkelt av dem.

Jeg vet han hadde en eks som venn på facebook, hadde ingen problemer med det. Mulig det var fler også, hva vet jeg.

Skrevet

Jeg respekterer at han har en fortid men har sagt klart fra hvilke grenser jeg har. Hvis han hadde spurt meg om å få lese gjennom meldingene mine ville han fått lov til det hvis han hadde grunn til å tvile på meg, og jeg ville få lest hans meldinger. Men jeg mener at det er privat - selv om man er sammen har man sine ting og det er ikke alt som MÅ deles. Om jeg hadde hatt tvil om ham hadde jeg heller spurt enn å snoke. Jeg tror fullt og helt på at han ville vært ærlig.

Men det er min nåværende. Hvis det gjaldt forrige ville det vært en annen sak for han var ikke helt sannferdig bestandig, og det var vanskelig å lese om han løy eller ikke. Ville jeg snoket? Jeg vet ikke. Der er en ganske tydelig grense der. Hvis jeg følte for det sterkt nok hadde jeg gjort det, tror jeg. Men ikke med letthet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er prinsipielt imot snoking. Jeg er også prinsipielt imot å være sammen med en mann jeg ikke føler jeg kan stole på. Trikset er å holde seg til menn som har ryggrad og integritet, og som kan passe seg selv.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Å sjekke mobil: Ikke ok

Å legge til/akseptere fremmede på facebook: Ikke ok

Å ha gamle flammer blant venner på facebook: Ok

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelige spørsmål i våre dager. Ting kan være helt greie, og ting kan være noe helt annet. Forhold mellom mennesker kan utvikle seg til noe som ikke burde ha skjedd. Den ene er i forhold, den andre er det ikke. Den ene syns det er litt spennende å få respons utenfra, og den andre vil etter hvert leke på ugreit vis. Mye skjer i det skjulte.

En partners lukkede lekegrind på nett, kan virke veldig skremmende, og jeg tror nok faktisk at jeg ville ha foretrukket de gamle tidenes måter å være sammen på. Joda, det skjedde mangt og mye da også som ikke burda ha skjedd, men det var litt mere oversiktlig. Mulighetene til snusk var ikke fullt så mange. Hadde damen eller mannen i huset et godt øye til Herr eller Fru Hansen i første, så var det alltid noen som visste dette. I dag er det fri flyt i alle retninger og alle muligheter er tilgjengelige hvis man vil. Folk blir fristet over evne, hele tiden, og parforhold er ikke lengre det de kunne ha vært.

De nye midlene for å komme i kontakt med mennesker over hele verden er bra på sett og vis, men det er så massivt. Og om en har problemer med det nå, blir det problemer resten av livet. Utviklingen kommer til å rulle videre. Alt der fører med seg er ikke av det gode. Det er vanskelig å være menneske.

Enig med siste setningen til ts.

Gjest Gjest
Skrevet

Trikset er å holde seg til menn som har ryggrad og integritet.

AMEN!

Skrevet

Å se på kjæreste/sambo/ekteffelle sin telefon. Meldinger og slikt.

Uaktuelt med mindre han faktisk ba meg om å se på noe av en eller annen grunn.

Videre hva tenker dere om å legge til ukjente mennesker av motsatt kjønn på facebook osv når man er i et forhold

Tenker egentlig det samme som om man ikke er i forhold - hvorfor gidder noen å legge til ukjente mennesker i det hele tatt?

og ikke minst ha gamle dater/flammer liggende på facebook..

Kommer an på hvor gamle. Ville sikkert ikke likt det om han hadde "min forgjenger" der (selv om jeg neppe hadde sagt noe), men ville ikke brydd meg om det var noen han hadde vært sammen med for lang tid siden.

Skrevet

Å sjekke mobilen til partneren: Ikke OK for meg

Legge til fremmede på fb: Det ville jeg ikke gjort

Å ha gamle flammer/ekser på fb: OK så lenge man er ærlig om det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...