LilleSol Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 (endret) Hei! Skal kjøpe nytt kjøleskap i morgen, men vet ikke helt hva jeg bør se etter! Noen råd? Det jeg vet, er at vi trenger en kombiskap som bråker lite, og med god plass i frysedelen. Og gjerne med flere slike "rom" til grønnsaker og diverse. Kjøleskapet blir frittstående, kan jeg da ha det "innebygget" med like skapdører som resten av kjøkkenet? Vanskelig! Tips og råd, og også aktuelle kjøleskap mottaes med takk! Endret 10. juni 2010 av LilleSol
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Hei! Skal kjøpe nytt kjøleskap i morgen, men vet ikke helt hva jeg bør se etter! Noen råd? Det jeg vet, er at vi trenger en kombiskap som bråker lite, og med god plass i frysedelen. Og gjerne med flere slike "rom" til grønnsaker og diverse. Kjøleskapet blir frittstående, kan jeg da ha det "innebygget" med like skapdører som resten av kjøkkenet? Vanskelig! Tips og råd, og også aktuelle kjøleskap mottaes med takk! Er også på leting etter et kombiskap, men finner ikke det jeg er ute etter. Jeg er ute etter: - Et stort skap, opp mot 2 m høyt. - god plass (må være plass til en grandiseske i fryseren ) - frittstående - Det må være lett å holde rent (ingen håpløse krinkler og kroker, eller lister nederst på utvendig skap der saft og støv blir liggende ). - Bråke lite - rom til grønnsaker og ferskvarer (kjøtt og fisk) - hyller på døra som kan justeres opp/ned - fint utseende på døra, dvs ikke bua men slett (dessverre er nærmest alle dørene på kjøleskap bua) - billigst mulig Har sett på noen kjøleskap fra Samsung (hos Expert) og de har ganske praksiske skap til rimelig penge. Men selvfølgelig er de bua forran, noe jeg ikke kan fordra.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Har dere plass til en liten fryser/fryseskap et annet sted i boligen/bod e.l? Som regel fyller ikke vi (jeg, samboer og spedbarn) opp et helt kjøleskap (langskap), men merker innimellom at plassen trengs. Dermed har vi 2 skap på kjøkkenet, et kjøleskap og et fryseskap i samme type, (ser ut som 2 kjøleskap ved siden av hverandre). Vi tenkte først på et "amerikansk" kjøleskap, men de pleier ofte være dypere (tror jeg), og ihvertfall lavere enn kjøleskap tilpasset norsk standard/kjøkkeninnredning + ha dårlig plass i frysedelen, dermed ble løsningen 2 skap istedet.
makkapakka Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har hatt sånt kombiskap med kjøl og frys ved siden av hverandre, der det ikke var plass til "grandis" liggende. Det ble solgt så fint med isbiter maskin i. Bare at når du er på ferie så samler det seg opp og renner ut over gulvet hvis du er borte i en uke. Det bråker som et uvær selv til å være nytt pga. stor motor for å drive alt. Må i såfall ha stort kjøkken skal du ha sånt. Jeg slo virkelig til på et nytt kombiskap med no frost system. Fantastisk for late husmødre som ikke er så glad i å ise av kjøl/frys. Bare det at denne teknologien tydeligvis er altfor ny. Hvis du ikke iser av dette minst 1/2 gang i året så samler det seg så mye is rundt vifta at du ikke kan være i samme rom pga. støyen. Reparatører (siden du må reparere alt 3 ganger før du får nytt) har ikke greie på denne feilen... så du får ikke hjelp. kjøp et kombiskap av den "gamle" sorten og en pluss er å ha kombiskap med alarm på dørene slik at de piper hvis du ikke har lukket dem skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå