Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Jeg er sammen med en flott mann. Søsteren hans har også en trivelig kjæreste, og vi er alle fire veldig gode venner. Problemet oppstår når vi er på besøk samtidig hos min kjæres foreldre (konfirmasjon, barnedåp, høytider....). Mine "svigerforeldre" forguder søsterens samboer. Han er kjekk, handy, lager mat, har håndlag med dyr etc. De bor hjemme hos hans foreldre, hun studerer mens han er arbeidsløs. Jeg derimot er ikke så dugandes. Jeg studerer på et profesjonsstudium, og jobber deltid. Jeg har derfor ikke så mange spennende opplevelser fra fritiden min, da den stortsett prioriteres kjæresten min. Er heller ikke flink til å lage mat etc., og er sikkert gørr kjedelig. Jeg vet at jeg burde nevne dette for kjæresten min, at jeg føler meg litt overkjørt, men er det verdt det? Det er ikke snakk om mange gangene i året, noe sier meg at jeg heller bør holde kjeft, for jeg vil ikke lage bråk. Jeg blir bare så lei meg når HAN nevnes i alle felles takkebrev etc fra familien, mens jeg aldri nevnes. Han får bursdagsgave, meg glemmer de. Det er som sagt bare sånne småting, men som gjør meg litt fornærmet. Vi har vært sammen med kjærestene våre omtrent like lenge, og er like "seriøse" i forholdet, med unntak av at jeg og kjæresten ikke bor sammen fordi han jobber i militæret (men han bor hos meg når han er hjemme). Har dere noen råd?
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Ja. Legg det fra deg. Du er ikke sammen med familien hans, du er sammen med ham. Det som betyr noe er hva HAN mener om deg. Vær glad de "glemmer" deg. Da er de mindre tilbøyelig til å legge seg oppi sakene dine og.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Dere er ikke offisielt samboere. Derfor.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Dere er ikke offisielt samboere. Derfor. det glemte jeg å skrive - vi bodde sammen 6 mnd før han reiste i forcen. Ble glemt da også Men ja, det er han jeg er sammen med. Men dessverre må jeg ha endel med dem & gjøre. Får vel bare puste dypt inn og glemme hele greia.
Green Lady Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 La oss si du tar det opp med han. Hva skal han så gjøre? Skal han ringe hjem til mor & far og si at du ikke føler deg ønsket? At du ønkser de inkluderer deg mer? Jeg ser behovet for å lette litt på hjertet, men det er ikke så mye han får gjort med det, annet at det kanskje blir kleint for han når han blir oppmerksom på de samme tingene som du nevner. Så hvis det ikke plager deg nevneverdig mye, tror jeg heller jeg ikke ville sagt noe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Så lenge det ikke er "verre" enn dette, ville jeg latt det ligge. Klart det er sårt, men spørsmålet er jo hva du kan gjøre og hva du evt kan oppnå med det? Jeg har hatt mange episoder med min svigermor. Jeg har aldri sagt noe selv, bare tidd stille for å bevare husfreden, men mannen min fikk nok og ga beskjed uten at jeg visste det. Det skulle han ikke gjort... Etter et par ganger hvor han har sagt fra er jeg nå en vanskelig person man må overse og ekskludere. Klart, jeg er glad han forsvarer meg, men i akkurat dette tilfellet gjorde det bare vondt verre. Av og til er løsningen på en potensiell konflikt at man unngår den, ikke at man løper rett i den.
Gjest Sunna Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Når du er ferdig med profesjonsstudiene og dere er "offisielt" samboere og har barn og er vellykkede skal du se pipa får en anna lyd. Jeg forstår veldig godt at du syns det er sårt. Men bry deg mindre om det. Det kunne vært verre. Men at du ikke er så dugandes er bare sprøyt. Du studerer faktisk til et profesjonsstudie. Kanskje svigermor i det skjulte beundrer deg og syns synd på han derre arbeidsløse kjæresten til datteren? Iallfall så høres du ut som ei sterk og flott jente som vet hva hun vil i livet sitt!! :D:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå