Anemone_ Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Er det noen som 10 000 kroners tipset til hva man gir til brudgommen som morgengave? Jeg har ikke peiling... Hva gir dere deres kommende menn eller hva ga du han?
lilleGrethe Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har lyst til å gi han binær klokke fra 01theone som han har ønsket seg, men jeg finner ingen forhandlere, og vet heller ikke hvilken av dem jeg skal kjøpe hvis jeg finner en. Er det dumt å gi et slags "gavekort" der man lover at vi skal kjøpe den sammen? Det finnes forhandlere i Nederland (der han kommer fra), men jeg skal ikke dit før bryllupet..
annel Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Virkelig et godt spørsmål. Jeg har brukt masse tid på å lete og få inspirasjon, og plutselig sitter jeg faktisk med en idé om en morgengave jeg syns er veldig fin. Det blir på en måte todelt, en del til han, og en til oss som par (men fra meg til oss på en måte). Jeg tror jeg skal kjøpe en Omega-klokke til han. Han har en klokke med skinnreim, en i sort plast og derfor tenkte jeg å gi ham den klassiske i stål i morgengave:) I tillegg vil jeg kjøpe et dørskilt hvor det står navnene våre på siden jeg skal ta hans etternavn. Syns det blir symbolsk og fint. Så skal jeg lage et fotoalbum med bilder fra vi ble sammen og frem til vi er gift. Deler det inn i ulike "kapitler" i livet med den dagen vi møttes, før vi bodde sammen, fra vi flyttet sammen og forlovelsestiden. Tror det blir et fint og skinninnbundet album, med masse fine minner! :rødme: Og så... helt til slutt har jeg tenkt til å kjøpe 5 såkalte årgangschampagne som jeg merker med 1, 5, 10, 15 og 20 år på, så har vi noe å sprette på de store dagene våre. Og vi som er glad i vin, og spesielt kjæresten min som er litt vinkjenner, tror jeg kommer til å sette pris på å kunne følge en champagne mens den "eldes" Nå gleder jeg meg til å høre hva dere andre skal gi deres menn
DDuck Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Jeg gav min mann speilreflexkamera Det ble utrolig godt mottatt og det har han stor glede av...
Drama_Queen Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Sambo er over gjennomsnittet intr i vin og når vi skal bygge hus drømmer han om å lage seg et vinrom/vinkjeller. Jeg vurderer å kjøpe en del viner til han som er beregnet for å lagres i mange år slik han har noe å fylle opp der (slike viner koster jo en del og er liksom ikke sånn en bare går og kjøper). Vurderer som over her å kjøpe en som kan stå lagret i 1 år, 5 år, 10 år, 15 år og 20 år som vi skal dele på bryllupsdagen + noen ekstra da. Og så har han ikke noe kursing så jeg vurderer å gi han et kurs eller to som vi kan ta sammen
ffjellrev Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Det høres kjempefint ut, annel! Likte spesielt ideen med dørskilt. Tror jeg stjeler den. Har ikke planlagt å ta hans etternavn, men tror det kan være fint uansett. Nå fikk jeg lyst å ta hans etternavn, høres veldig romantisk ut når du sier det sånn... lilleGrethe: Nei, synes ikke det er dumt med gavekort
Møffi Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Jeg er også skikkelig usikker, mannen har egentlig alt :dåne: Vurderer grill, men tror vi får det i bryllupsgave, så da er jo den tatt.. Mye enklere å kjøpe gave til oss jenter altså
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Virkelig et godt spørsmål. Jeg har brukt masse tid på å lete og få inspirasjon, og plutselig sitter jeg faktisk med en idé om en morgengave jeg syns er veldig fin. Det blir på en måte todelt, en del til han, og en til oss som par (men fra meg til oss på en måte). Jeg tror jeg skal kjøpe en Omega-klokke til han. Han har en klokke med skinnreim, en i sort plast og derfor tenkte jeg å gi ham den klassiske i stål i morgengave:) I tillegg vil jeg kjøpe et dørskilt hvor det står navnene våre på siden jeg skal ta hans etternavn. Syns det blir symbolsk og fint. Så skal jeg lage et fotoalbum med bilder fra vi ble sammen og frem til vi er gift. Deler det inn i ulike "kapitler" i livet med den dagen vi møttes, før vi bodde sammen, fra vi flyttet sammen og forlovelsestiden. Tror det blir et fint og skinninnbundet album, med masse fine minner! :rødme: Og så... helt til slutt har jeg tenkt til å kjøpe 5 såkalte årgangschampagne som jeg merker med 1, 5, 10, 15 og 20 år på, så har vi noe å sprette på de store dagene våre. Og vi som er glad i vin, og spesielt kjæresten min som er litt vinkjenner, tror jeg kommer til å sette pris på å kunne følge en champagne mens den "eldes" Nå gleder jeg meg til å høre hva dere andre skal gi deres menn Hvor mye penger skal du bruke? Jeg har også tenkt å gi en klokke. Tenkte på Omega eller Tag Heuer. Har kikket litt på hjemmesidene til Thune (som fører Omega, og prisen på den billigste Omega-klokken er 26 500 (i produktkatalogen). Finnes de i billigere utgaver? Synes det er mye med iver 20 000...
Grønt blad Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 (endret) Svarte i feil tråd. Endret 10. juni 2010 av Grønt blad
Sunshine Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 (endret) Jeg endte opp med å kjøpe en diger gammeldags arkademaskin fordi det er det eneste han ønskert seg. I tillegg måtte jeg ta undertøysbilder på utdrikningslaget så jeg regner med at det blir laget et album eller lignende til han av dette. Endret 10. juni 2010 av Sunshine
maipai Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Det er enda en god stund til jeg skal gifte meg, men forloveden min elsker Cognac, så tenker at det hadde nok falt i smak med en ekte, dyr flaske.
annel Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Hvor mye penger skal du bruke? Jeg har også tenkt å gi en klokke. Tenkte på Omega eller Tag Heuer. Har kikket litt på hjemmesidene til Thune (som fører Omega, og prisen på den billigste Omega-klokken er 26 500 (i produktkatalogen). Finnes de i billigere utgaver? Synes det er mye med iver 20 000... Har ikke planlagt noe eksakt hva jeg skal bruke ennå. Kikket så vidt litt på nettet i går, og ser at Omega sine klokker er veldig dyre. Fant en til 15.000 i går, Speedmaster-kolleksjonen ( http://www.urverket.no/omega-speedmaster-reduced-black-dial-steel-p-984.html ), og en til 12.000 fra Seamaster-kolleksjonen ( http://www.urverket.no/omega-seamaster-diver-black-dial-p-4825.html?utm_source=Kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=KelkooNO ). Tror de har de ned mot 11.000 kr. Hvis du går inn på kelkoo.no og søker der får du de opp sortert etter pris på norske sider
hegejenta30 Skrevet 10. juni 2010 #13 Skrevet 10. juni 2010 *skremt* Jeg hadde ikke tenkt å bruke så mye på morgengaven jeg. Og når det blir snakk om Omegaklokker - så lurer jeg litt på hva bryllupsbudsjettene er på... Lurer litt på hva som er forventet å gi/få i morgengave også... Og hva er det som gjør denne gaven så spesiell? For meg er bursdagsgaver og julegaver viktige og ikke minst umulig å finne på noe fornuftig til - så hva i alle dager skal jeg da gi i morgengave?
annel Skrevet 10. juni 2010 #14 Skrevet 10. juni 2010 *skremt* Jeg hadde ikke tenkt å bruke så mye på morgengaven jeg. Og når det blir snakk om Omegaklokker - så lurer jeg litt på hva bryllupsbudsjettene er på... Lurer litt på hva som er forventet å gi/få i morgengave også... Og hva er det som gjør denne gaven så spesiell? For meg er bursdagsgaver og julegaver viktige og ikke minst umulig å finne på noe fornuftig til - så hva i alle dager skal jeg da gi i morgengave? Det er jo forskjellig hva folk velger å bruke på morgengave, og noen kjøper jo ikke det i det hele tatt. Det er opp til en hver hvordan de vil gjøre det. Jeg får igjen ganske mye på skatten i år, og det er derfor jeg har tenkt til å kjøpe en såpass dyr gave til han. Klokken kan han jo ha resten av livet Bryllupsbudsjettet vårt er på ca 100.000, men det er inkl absolutt alt, fra ringene våre til fest, og alt etter som rens, takkekort og fremkalling av bilder. Min kjæreste er også vanskelig å kjøpe til, det meste han ønsker seg kjøper han selv, og hvis han mot formodning skulle ha ett ønske er det noe dyrt. Som regel kjøper vi rimelig presanger til hverandre, og derfor har jeg lyst til å gjøre morgengaven hans litt ekstra spesiell, og kjøpe en av de få tingene han faktisk ønsker seg. :rødme:
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #15 Skrevet 10. juni 2010 Jeg er den som svarte tidligere i tråden at jeg planlegger å gi en klokke fra Omega eller Tag Heuer. Forloveden og jeg skal ikke ha noe stort bryllup. Vi drar til New York og gifter oss der med kun forloverne (med partnere) til stede. Etter bryllupet i sjømannskirken spiser vi en bedre middag som vi spanderer på forloverne våre. Jeg skal ha brudekjole, skal til frisøren og skal ha brudebukett, og forloveden min skal bruke en finere dress (ikke helt bestemt). Siden vi ikke skal ha noen gjester (inkl. oss blir vi seks personer) og dermed slipper unna mat/drikke/alkohol/servitører/lokale/kaker/dekorasjoner/bordpynt/osv., så sparer vi masse penger. Forloveden min har flere ganger sagt at han "en gang" skal kjøpe seg en "ordentlig klokke". Jeg har i lang tid ønsket å gi ham det, og har derfor spart en god stund. Har ikke funnet en passende anledning å gi ham den, og tenkte at det blir en fin morgengave, en ordentlig klokke som han kan bruke til hverdags, og hver gang han ser på den, så kan han tenke på meg/oss, og gjerne bryllupet vårt. Begge jobber fulltid i jobber som er normalt betalt. TIl syvende og sist så blir det til hva man prioriterer, tenker jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #16 Skrevet 10. juni 2010 Du kunne gi han en romantisk weekend:)
Krokka Skrevet 10. juni 2010 #17 Skrevet 10. juni 2010 Fine manskjettknapper og evt. slipsnål? Enkelt, men varer evig! Forøvrig kjempemange gode ideer her!
bipbopalula Skrevet 10. juni 2010 #18 Skrevet 10. juni 2010 Jeg skal gi klokke til min mann! Den koster ca 2000 kr.
Thinkerbelle Skrevet 11. juni 2010 #19 Skrevet 11. juni 2010 Hei! Jeg har veldig lyst å gi min fremtidige mann en klokke han ønsker seg fra Tag Heuer.. Den er desverre veldig dyr, så jeg må se det litt an i forhold til hvor langt jeg kommer med sparingen. Kunne også tenkt meg å ta "Secret Box" bilder - litt moro at man tok slike bilder til bryllupet, så kan man se tilbake til dem om 50 år, og vite at SLIK var det når vi giftet oss...hihi! Syns forøvrig at lagringsvin også er en god ide, iallefall om man er viniteressert. Vi har gitt dette til venner i noen bryllup - med beskjed om å drikke til deres 10 års bryllupsdag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå