Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #1 Skrevet 10. juni 2010 Vi hadde en overnattingsbursdag for noen uker siden, det var mye styr, flere måltider, bråk om natten, full frokostservering,følelse av å være invadert.. Nå ønsker barn nr 2 det samme. Er det blitt helt vanlig med slike overnattingsfester?
Gjest gjesten Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Det kommer helt ann på alder på barnet + antall gjester. + plassen i huset. Vi har hatt noen overnattingsbursdager de siste årene og har positiv erfaring med det. Vi har en kjellerstue de har brukt slik at de ikke har invadert hele huset. Men ungene er store, dvs fra 11-12 år og vi har maks hatt 7 unger samtidig..ferre jo yngre de er. Da har de ligget på madrasser i kjellerstua. De har fått servert pizza/pølser oppe i starten av bursdagen og vært nede resten av kvelden. Jo større de blir jo mindre servering blir det fra oss. Eldstejenta vår som ble 16 for kort tid tilbake pyntet, bakte og grillet selv... 10 til bords og 5 som overnattet. Gutten som ble 14 har hatt overnattingsbursdag 3 år på rad nå tror jeg. Litt mer bråk med gutter, men synes det har gått greit. Ungene har stort sett vist hensyn og vi har sluppet unna bråkmakere...Har blitt noen putekriger da... men det må man jo tåle ...bare passe på så ikke det er noe i nærheten som kan gå istykker. Vi har alltid vært i huset samtidig. Evt bare vært borte noen timer på kvelden når hun eldste har hatt selskap. De har sovnet tidlig på morrakvisten etter å ha skravlet hele natta og kommer til ferdig frokost når de er klar for det. Etter det er det ikke mer servering.
Malum Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har alltid sagt nei til sånt, rett og slett fordi jeg synes det er for mye styr, og at de får være fornøyd med en vanlig bursdag. I år gjorde jeg et unntak for datteren. Hun fylte 13, og hadde sin siste store feiring med venner da hun fylte 12. I år fikk hun ha to venninner på overnatting. De laget pizza selv, så på film og spiste snop. På morgenen ordnet de seg med koselig frokost på egenhånd. Tre rolige, fine jenter som ikke setter hele huset på hodet, ellers hadde jeg ikke orket. Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men her er det bare ett av 3 barn som har vært i overnattingsbursdag, og kun et par ganger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Vi har flere ganger hatt overnattingsbursdag. Synes det er koselig jeg. Det har vært fra ungene var 8-9 år og oppover:-)Nå er de 15 18. Tror jammen 15 åringen vår hadde overnatting denne bursdagen også. (det var hos faren, så husker ikke helt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå