Gjest Little princess Skrevet 11. juni 2010 #21 Skrevet 11. juni 2010 Tusen takk for svar alle sammen! Supert at dere hjelper meg med dette. Jeg har nå fullstendig avskrevet Anker, bare så det er sagt, fortalte mamma og pappa litt om stedet og mamma fikk litt hetta. Så nå ser det ut til at de kommer til å ta halve husleia mi, så da er det ikke noe problem at jeg finner meg en 1.roms tenker jeg.. Jeg er ikke spesielt rund i kantene heller, så det å bo i et fremmed kollektiv hadde nok gitt både meg og de andre hjerteinfarkt.. Jeg er vant til å komme hjem til min egen store leilighet og legge fra meg tingene mine der det passer meg, ha på musikk mens jeg lager meg mat og traske rundt i truse og genser halve tida jeg er hjemme.. Såå, nei.. Men begynner å få litt panikk da kjenner jeg, skolen min begynner 2. september, så jeg tenker å flytte ned i midten/slutten av august, men alle jeg ser på er ledig "umidedelbart" eller fra juli.. Gaahh, *angst*
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #22 Skrevet 11. juni 2010 Har du penger til å betale husleie for juli selv om du ikke bor der, anbefales det. For når august kommer skal også alle andre studenter ha bolig, og da blir det ofte budgivning på visninger og greier, nesten umulig å finne noe da.
Grønt blad Skrevet 11. juni 2010 #23 Skrevet 11. juni 2010 Har du penger til å betale husleie for juli selv om du ikke bor der, anbefales det. For når august kommer skal også alle andre studenter ha bolig, og da blir det ofte budgivning på visninger og greier, nesten umulig å finne noe da. Enig med Anonym bruker. Skal du får noe, så bør du betale fra juli. I august er det nesten umulig å finne noe. Kjipt, men slik er det dessverre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #24 Skrevet 11. juni 2010 Hva med Blindern Studenterhjem. Kanskje de kunne vært no? http://www.blindern-studenterhjem.no/site.php?category=0&id=0
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #25 Skrevet 12. juni 2010 Hvis TS grøsser ved tanken på kollektiv, så tror jeg virkelig ike at Blindern Studenterhjem er noe å tenke over engang Men virker veldig gøy å bo der da, for de som takler en sånn bomåte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #26 Skrevet 12. juni 2010 Får igrunn inntrykk av at TS passer sitt nick svært godt, så det spørs om noe i det hele tatt vil vise seg dugende til å bo i. Hun bør ihvertfall belage seg på at foreldrenes økonomiske støtte kommer svært nødvendig. I hvertfall om hun drøyer noe særlig med å gå på hybeljakt. Raska på, det er maaaaaaaange om beinet..
Gjest Hard Ride Skrevet 8. august 2010 #27 Skrevet 8. august 2010 Jeg har bodd hos anker studentbolig i 2 år, og har aldri hatt en ubehagelig situasjon med tanke på naboer. Jeg forstår at du ikke kommer til å velge Anker, men skriver litt for de andre som kanskje leser og lurer på det samme. (mener ikke å overkjøre ) Selv når jeg er ute om natta får jeg være i fred, og de jeg har møtt utenfor leiligheten har aldri plaget meg. De fleste er faktisk veldig hyggelige. Det hjelper kanskje at jeg er en mann, og jeg vet ikke hvordan det er for en ung jente. Det eneste jeg har å utsette på nærmiljøet er de afrikanske dopselgerne, men de står bare på gata og spør om du har det bra. Av og til spør de om du vil kjøpe noe. Da trenger man bare gi dem et høflig nei og gå videre, akkurat som du gjør med en hvilken som helst selger. (høres kanskje absurd ut, men de er ikke noe mer plagsomme enn de som maser om Omega 3 på gata.) Pro: - sentralt, og jeg sparer masse transportutgifter. Trenger ikke engang månedskort, siden jeg bruker offentlig transport heller sjeldent - Bredbånd med god styrke (vet ikke hvor sterkt det er, men godt nok til å laste ned filmer fort og spille online uten problemer) pluss Canal Digital abbonement inkludert. De oppgraderte til HD-tuner for ikke så lenge siden. - Tilhørende Joker butikk som er åpen til 23 mandag-søndag Con: - Jeg har en liten leilighet (18 kvm), så det virker ganske "amputert" når jeg har besøk/vors. Man har jo bare plass til noen få om gangen, så det er litt som å vorse på et hotellrom kan man si. - Det er jo generelt litt stakkarslige rom, men når man lever på lånekassa må man leve med slikt.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #28 Skrevet 9. august 2010 Jeg har bodd hos anker studentbolig i 2 år, og har aldri hatt en ubehagelig situasjon med tanke på naboer. Jeg forstår at du ikke kommer til å velge Anker, men skriver litt for de andre som kanskje leser og lurer på det samme. (mener ikke å overkjøre ) Selv når jeg er ute om natta får jeg være i fred, og de jeg har møtt utenfor leiligheten har aldri plaget meg. De fleste er faktisk veldig hyggelige. Det hjelper kanskje at jeg er en mann, og jeg vet ikke hvordan det er for en ung jente. Det eneste jeg har å utsette på nærmiljøet er de afrikanske dopselgerne, men de står bare på gata og spør om du har det bra. Av og til spør de om du vil kjøpe noe. Da trenger man bare gi dem et høflig nei og gå videre, akkurat som du gjør med en hvilken som helst selger. (høres kanskje absurd ut, men de er ikke noe mer plagsomme enn de som maser om Omega 3 på gata.) Pro: - sentralt, og jeg sparer masse transportutgifter. Trenger ikke engang månedskort, siden jeg bruker offentlig transport heller sjeldent - Bredbånd med god styrke (vet ikke hvor sterkt det er, men godt nok til å laste ned filmer fort og spille online uten problemer) pluss Canal Digital abbonement inkludert. De oppgraderte til HD-tuner for ikke så lenge siden. - Tilhørende Joker butikk som er åpen til 23 mandag-søndag Con: - Jeg har en liten leilighet (18 kvm), så det virker ganske "amputert" når jeg har besøk/vors. Man har jo bare plass til noen få om gangen, så det er litt som å vorse på et hotellrom kan man si. - Det er jo generelt litt stakkarslige rom, men når man lever på lånekassa må man leve med slikt. Her må jeg få tilføre under negativt at brannalarmen løste seg ut (falsk alarm) midt på natta litt for ofte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå