Gjest jente Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Hei.. Jeg er ei jente som er da sammen med en fantastisk kjæreste. Vi har vært sammen i 1,5år, og han er ferdig i militæret om 1måned. Jeg planlegger å ta meg friår, og reise litt etter julen før jeg starter å studere,siden jeg er lei etter 13år skolegang i strekk. Han vil derimot flytte helt opp til andre siden av landet etter jul for å studere, og mener jeg skal være med. Men jeg kan virkelig ikke starte å studere ennå. Det som er greia er at jeg vet det kommer til å gå skikkelig dårlig om jeg skal bo på andre siden av kloden i 14 uker, og han alene oppi mellomnorge i et halvt år... Kommer rettere sagt til å gå til helvete tror jeg. For det første orker jeg ikke savnet mer. Etter å ha erfart militæret ønsker jeg virkelig ikke å være 6mnd fra han. 2 mnd er det lengste, og det var mer enn nok! Psyken min blir helt utslitt rett og slett. Så.. Jeg aner ikke hva jeg skal si bør eller gjøre.. Jeg føler nesten at det ikke er noe vits å satse når ting kommer til å bli så komplisert. Jeg vet jeg er ung, men jeg føler jeg har funnet den rette, og han mener det samme. Jeg er livredd for å miste det vi har sammen. MEn jeg tror han vil være utro osv over en lengre periode om vi ikke ser hverandre.. (han har vært det før..) Jeg blir så lei meg.. i 12 mnd har jeg nå snart slitt meg ut for å klare dette fæle avstandsforholdet, og når det endelig er over så blir jeg kanskje servert det en gang, om ikke værre siden det kommer til å gå en syk tid mellom hvert møte mellom oss.. Og jeg vil ikke være en så uselvstendig person som dropper sine egne ønsker og drømmer for sin egen partner så lett heller. nå har jeg ventet på han i 12mnd, men han gir meg ingen kompromisser... Har noen synspunkter, arguementer til meg? Jeg er så fortvila.. Vet det er lang fram i tid, men jeg skal studere i Bali, og er derfor en rekke papirer som må fikses, og han må fikse sitt i trondheim.. Hilsen livredd jente
leirbål Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 (endret) Det høres ut som om dere må belage dere på å enten gjøre det slutt, eller å leve med et avstandsforhold etter jul. Å flytte til Nord Norge å studere når du er så umotivert som du er er en svært dårlig ide. Hvis du ikke reiser er sjansen for at du kommer til å angre, og bebreide ham for det senere stor. Det er forferdelig vondt å skulle gjøre det slutt med en man elsker, men av og til kan det være riktig. Jeg ville heller valgt den løsningen, enn seigpining med mulig utroskap fra hans side. For et avstandsforhold er tydligvis seigpining for deg. Du skriver at du er ung, og all erfaring og statistikk sier at du kommer til å elske igjen. Minst like sterkt og inderlig. For det er de færreste som klarer å leve sammen resten av livet, når de ble sammen i så ung alder som dere. Og når dere ønsker så ulike ting er sjansen enda mindre. Dessverre. Endret 10. juni 2010 av leirbål
Gjest jente Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 det kunne jeg aldri klart =( er så dilemma dette her.. jeg vil ikke sitte om 5 år og angre på at jeg mistet en så perfekt person for "ingenting" om jeg skulle ende opp alene og aldri finne en så god fyr igjen.. i tillegg vil jeg ikke sitte å angre på at jeg ikke levde livet om han gjør noe mot meg senere.. tror ikke jeg kommer til å klare å gjøre det slutt. jeg må nesten overtale han til å bli med meg ut å reise et halvt år... jeg syns jeg kan fortjene og forvente det. jeg har ventet på han i 12 mnd, nå er det min "tur"
leirbål Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Ja, du kan forsøke å overtale ham. Vil han ikke får du finne ut hva du ønsker da. Klarer du et avstands forhold eller ikke? Du kan ikke kreve at han blir med deg, selv om du har ventet lenge på ham. Vi kan ikke kreve av andre, bare ønske, og reagere utifra det.
Gjest bo-bo Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Han kommer til å være utro mot deg hvis dere er borte fra hverandre over en lengre periode. han er den mest perfekte fantastiske mannen som finnes. hæ? KAN NOEN PLEASE FORKLARE MEG?
Gjest jente Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 jeg vet. dobbelsnakk, men han var utro en gang før han dro i militæret.. Han sier han ikke skjønte hvor han hadde hodet sitt osv, og sier han aldri skal gjøre det igjen.. Etter at han dro i militæret har han vært helt fantastisk.. vi har det superbra når vi er sammen, men det er vel når han dimmer at jeg får se om han virkelig er forandret?? igjen. derfor er jeg så sykt usikker på om jeg skal satse eller ikke.. blir litt feil det også for jeg satser jo på han allerede.. også for å klargjøre en ting; jeg er egentlig ikke redd for at han skal være utro mot meg igjen. er han det så er dte rett ut. men jeg er livredd for at jeg IKKE skal få vite det om han har vært det. derfor tørr jeg ikke dra utenlands. selv om det bare er snakk om 7uker av gangen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå