Ms Looselips Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 (endret) ... Endret 21. juli 2010 av Ms Looselips
Ms Looselips Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 9. juni 2010 (endret) ... Endret 10. juni 2010 av Ms Looselips
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Litt OT, men hva skal du studere, og hva heter skolen? Tenker å gjøre det samme selv!
Ms Looselips Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 (endret) . Endret 21. juli 2010 av Ms Looselips
Gjest padawan Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 jeg har prøvd å ta for meg litt punktvis det du spør etter. - i butikken koster en flaske sprit 10-13 Euro mens en liters glassflakse med øl ligger på cirka 1.5 Euro. vin kjøpte jeg ikke så mye der nede men jeg mener å huske du kan få vin fra et par euro og oppover i butikken. prisen på matvarer er endel rimeligere enn i Norge. med unntak av matbutikkene som lå i kjelleren til El Corte Inglés så pleier matbutikkene å være ganske små, iallefall i forhold til mye av det du finner her i Norge. - når det gjelder klær så er vel dette omtrent som norske priser, iallefall hvis du drar innom de samem kjedene som vi har her i Norge. - det er billigere å reise med buss enn tog i Spania. sjekk Alsa.es for buss og Renfe.es for tog. - Andalucía er jo en av de varmeste regionene i Europa. det er vistnok kun et sted i det sørlige Italia som er varmere. september og mars kan fort bli de varmeste månedene der nede med temperaturer over 30 grader. for temperaturer og årlig regnfall kan du sjekke denne siden. - husker jeg ikke helt feil så dekker vanelig reiseforsikring reiser inntill 6 uker. jeg vil derfor anbefale deg å høre med forsikringsselskapet om egen forsikring siden du skal være der nede såpass lenge. du kan spare penger ved ikek å ha det men det er veldig greit å ha hvis det først skulle skje noe, både når det gjelder tyveri og sykdom. jeg har vært på backpacking 6 uker i Spania og har altid følt meg ganske trygg. ingen av de jenten jeg har møtt på reisene mine har gitt inntrykk av at de har følt seg utrygge i Spania. - du _må_ ikke ha et spansk mobilabonement men siden du skal være dere nede såpass lenge kan det spare deg for endel dyre norske mobilregninger. du kan alternativt anskaffe et telefonkort ala dette. - ellers har jeg laget denne siden på hjememsiden min om reisene mine i Spania og svart i denne tråden om reising innad i landet.
Ms Looselips Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2010 (endret) ... Endret 21. juli 2010 av Ms Looselips
Gjest padawan Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 jeg tror ikke det er dumt med Skype mens du er der nede. når det gjelder forsikring så vær nøye på at den gjelder for hele oppholdet og at den ikke er avkortet til feks 6 ukers opphold slik vanelige reiseforsikringer ofte er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå