Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne planlegger å dra på interrail fra amsterdam til paris, paris til montpellier, montnpellier til barcelona og barcelona til alicante.

Problemet er bare at vi ikke har for mye penger å bruke og lurer derfor på om det er noen andre her som har vært på interrail og hvor mye dere da brukte på reisen. Vi skal være i Alicante - Torrevieja i rundt en mnd og så fly hjem så vi må ha litt penger til overs å bruke der og.

Er så usikker på hvor mye man må regne med å bruke. Utenom togbilletten og hotellet. Noen som har noe budsjett å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har vært på interrail som kan hjelpe meg? Hva klarer en seg på i åtte dager?

Skrevet

1. Dere burde kjøpe 5 fleksible dager innenfor 10 dager billetten.

2. Et hostell i amsterdam koster rundt 20-25 euro (150-200 kr natten pr pers.)

3. Et hotell i paris koster ca mellom 45-50 euro av de billigste (pr dobbeltrom), sjekk ut f.eks hotel sibour ved gare l'est.

Ting som gjør interrail billigere er å kjøpe mat i butikker og lage seg smørbrød osv. Amsterdam er billigere, men paris er DYRT (oslo type dyrt nesten).

Jeg regnet ut at jeg brukte ca 30-40 euro dagen inklusive hostell.

Skrevet

Ok, tusen takk :)

Så da burde det være mulig å klare seg på 4000;? Vi har planlagt å sove hos noen via Couchsurfing slik at hotellutgiftene blir mindre. Blir nok et par restaurantbesøk og noen kvelder ute på byn, men om vi ikke shopper så mye og kjøper billig mat ellers burde vi vel klare oss på det budsjettet?

Skrevet

4000 kr pr pers eller for dere begge samlet? Eller 4000 kr til sammen for 1 mnd i alicante + 8 dager på interrail for 1 person? Er det inklusive interrail billetten?

Er litt vanskelig å anslå hvor mye dere skulle behøve ettersom vi alle har individuelle interesser. :)

Paris er et dyrt sted som tidl nevnt, en pils på byen koster syv euro sist jeg sjekket (55 kr). Men i amsterdam er det billigere... tror du kan få en pils på byen der for 4-5 euro.

Tror vi spiste middag der på restaurant i forskjellig prisklasse mellom 10-18 euro. Dere bør regne med minimum 10 euro til mat på en restaurant (ca 80-90 kr)

Hvis dere skal på restaurant i paris: besøk latinerkvartalet, der har de mange rimelige restauranter og veldig hyggelig der ellers også. :)

Skrevet

4000; per pers utenom billettene. Til mat, hotell for 3-4 netter og uteliv.

Da har vi jo rundt 50 euro dagen så det burde jo holde?

Penger til oppholdet i Alicante har vi ikke med i dette budsjettet :)

Skrevet

Jaja, null problem! :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...