Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Jeg fikk opplyst en pris pr mail på en iphone fra tele2 til kr 1999, og fikk og opplyst samme prisen to ganger på telefon. etter at jeg hadde bestillt og fått bekreftet prisen på telefonen til 1999 så kommer ordebekreftelen på 2999! Jeg føler meg fryktelig lurt her, og vil bruke angrefristen. Men når jeg ringte dem tilbake, så nektet de å registrere angrefristen!
Gjest navnelapp Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Du er lurt, fyll ut angrefristskjemaet og returner heile greia. Dei kjem til å vere til sals for ingen pengar no når alle går rundt og ventar på Iphone 4.
Gjest Coarvi Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Hvis du VIL ha den telefonen til den første prisen er det bare å slenge avtaleloven og forbrukerkjøpsloven i trynet på dem og ikke gi deg. Og de kan hvertfall ikke nekte deg å benytte deg av angrefristen. Mulig de bare nektet å registrere det fordi det er for sent ifht. systemet, og at det for dem blir enklere om du benytter deg av angreskjema når du har mottatt varen. Men du har altså krav på telefonen til 1999,- så lenge du har forstått tilbudet riktig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Jeg ringte etter 5-10 minutter, og klokka var etter 18. Prøve å ringe igjen nå, men da måtte hun som jeg snakket med, høre med sjefen om hun kunne få lov å registrere oppsigelsen min! Misfornøyd kunde: JA!
Gjest annemor30 Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Jeg ringte etter 5-10 minutter, og klokka var etter 18. Prøve å ringe igjen nå, men da måtte hun som jeg snakket med, høre med sjefen om hun kunne få lov å registrere oppsigelsen min! Misfornøyd kunde: JA! Bare ta kopi av mailen med prisen 1999 til dem det... De må selge for den prisen de har oppgitt..
Elensire Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Jeg ringte etter 5-10 minutter, og klokka var etter 18. Prøve å ringe igjen nå, men da måtte hun som jeg snakket med, høre med sjefen om hun kunne få lov å registrere oppsigelsen min! Misfornøyd kunde: JA! fy, så elendig service hos de! Du skal selvsagt ha telefonen til den lavest reklamerte prisen, altså 1999 i ditt tilfelle. Det er faktisk lov pålagt. (jobber selv i butikk og har håndtert den slags flere ganger). og angrefrist er angrefrist. når du ringer tilbake så raskt så burde de innse feilen og rette den umiddelbart! hvis de ikke gir seg så kontakter du forbrukerrådet med en gang, siden et selskap som er så useriøs med angrefristen da sikkert vil begynne purre på betalingen. ellers vil jeg tipse deg om at chess har samme telefonen liggende ute på nettet til 1999 kr og. tror jeg ville tenkt meg om to ganger for å benytte tele2 når de holder på slik!
Glitnir Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Så lenge du kan dokumentere det opprinnelige tilbudet (og det kan du jo med e-posten), så burde saken din være uproblematisk. Stå på ditt!
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 De nektet dette, så jeg bestillte abonnement hos noen andre, så jeg er kvitt tele2 om noen dager!
Blowers daughter Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Jeg hadde ikke latt de slippe unna så lett. Send en mail til forbrukerrådet, med kopi til Tele2 ,så de ser at det er blitt rapportert videre.
Elensire Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 Jeg hadde ikke latt de slippe unna så lett. Send en mail til forbrukerrådet, med kopi til Tele2 ,så de ser at det er blitt rapportert videre. helt enig! Kan de gjøre dette mot en kunde, så tviler jeg ikke på at de gjør slikt mot langt flere! og de tjener på de som blindt stoler på de som selskap og tar deres ord på ting (selv om det er selskapet som tar feil). kontakt forbrukerrådet, og lær tele2 en lekse i kundebehandling! slikt bør ikke gå upåaktet hen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Etter at jeg var i kontakt med Tele2 fikk jeg kranglet meg til å få angrefristen. 5 minutter etter samtalen fikk jeg en ny bestillingsbekreftelse fra dem! denne gangen på 1999!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå