inga:) Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Jeg lurer på om noen har en god neglelakk å anbefale. Jeg har ikke spesielt erfaring, kun prøvd noen billige h/m varianter. Hadde håpt å finne en som varer minst hele dagen uten at jeg må "etterlegge" Vet du om en? Får jeg noe sånt til rundt en hundrelapp, el er jeg naiv nå?
pittie Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Med en god topplakk kan en nille-neglelakk vare i flere dager, så det er lurt å invistere i. Jeg elsker Seche Vite sin, den tørker raskt også.
inga:) Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2010 Med en god topplakk kan en nille-neglelakk vare i flere dager, så det er lurt å invistere i. Jeg elsker Seche Vite sin, den tørker raskt også. Tusen takk for tips og svar :O) Hva er en topplakk forresten? En blank neglelakk? Hva ser/spør jeg etter) Og hvor selger de Seche Vite?
pittie Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 En topplakk er en forsegling rett og slett. Den er forsåvidt blank, men kan ikke sammenlignes med en vanlig blank lakk (ulik formula). Jeg kjøpte min på Transdesign, men siden de har skrudd frakten til himmels vil jeg heller anbefale eBay, om du driver med netthandel. Usikker på hvor og om den selges i norsk butikk. 78kr ish inkludert frakt http://cgi.ebay.com/Seche-Vite-Fast-Dry-Fast-Top-Coat-0-5-oz-NEW-/230480144361?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35a9afe7e9
Nausicaä Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Hvordan er f.eks. Depend sin topplakk (billigmerke de selger på feks. cubus og i noen parfymeri)? Eller noen andre merker som kan kjøpes i butikk? Unnskyld at jeg kupper tråden din nå inga:), men jeg lurte på det samme
Athene Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Det er også avgjørende hva man gjør med neglene før man lakker. For eksempel vil vanlig håndvask med såpe være et dårlig utgangspunkt, såpen lager et belegg som gjør at lakken raskt flasser. Jeg pleier alltid å dra over med neglelakkfjerner (uten olje) før lakking. Videre blir lakken sterkere om den ikke tørker for fort og er helt herdet før gjør noe med hendene. Ellers er jeg flink på å bruke hansker om jeg skal gjøre husvask. (Det er forsåvidt også veldig viktig om man vil hindre tørre hender som eldres tidlig.) Av merker er jeg veldig fornøyd med Maybelline og Loreal, til tross for at disse er rimeligere. Jeg har også en del Chanel lakker, de har tilsvarende kvalitet men tørker sakte.
inga:) Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2010 En topplakk er en forsegling rett og slett. Den er forsåvidt blank, men kan ikke sammenlignes med en vanlig blank lakk (ulik formula). Jeg kjøpte min på Transdesign, men siden de har skrudd frakten til himmels vil jeg heller anbefale eBay, om du driver med netthandel. Usikker på hvor og om den selges i norsk butikk. 78kr ish inkludert frakt http://cgi.ebay.com/Seche-Vite-Fast-Dry-Fast-Top-Coat-0-5-oz-NEW-/230480144361?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35a9afe7e9 tusen takk, hehe, jeg kjøpte den jeg kunne ikke dy meg. ebay er altfor billig gleder meg til å prøve den. tusen hjertelig takk for hjelpen
inga:) Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2010 Det er også avgjørende hva man gjør med neglene før man lakker. For eksempel vil vanlig håndvask med såpe være et dårlig utgangspunkt, såpen lager et belegg som gjør at lakken raskt flasser. Jeg pleier alltid å dra over med neglelakkfjerner (uten olje) før lakking. Videre blir lakken sterkere om den ikke tørker for fort og er helt herdet før gjør noe med hendene. Ellers er jeg flink på å bruke hansker om jeg skal gjøre husvask. (Det er forsåvidt også veldig viktig om man vil hindre tørre hender som eldres tidlig.) Av merker er jeg veldig fornøyd med Maybelline og Loreal, til tross for at disse er rimeligere. Jeg har også en del Chanel lakker, de har tilsvarende kvalitet men tørker sakte. tusen takk for kjempemange gode tips :rødme:
Mari90 Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Seche Vite er en gave fra gud til oss som digger neglelakk ;D min favoritt når det gjelder lakk er OPI, disse kan du få ganske rimelig på Ebay. Andre merker som jeg syns er bra er Essie og China Glaze. Kan være en god ide å skaffe seg en baselakk i tillegg, så du slipper misfarging hvis du bruker mørke farger, og det gjør også at lakken holder lenger
inga:) Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2010 Seche Vite er en gave fra gud til oss som digger neglelakk ;D min favoritt når det gjelder lakk er OPI, disse kan du få ganske rimelig på Ebay. Andre merker som jeg syns er bra er Essie og China Glaze. Kan være en god ide å skaffe seg en baselakk i tillegg, så du slipper misfarging hvis du bruker mørke farger, og det gjør også at lakken holder lenger takk for svar har netopp kjøpt seche vite etter tips tidligere i tråden her :D har du tips til en bra baselakk? og for å bare mase litt mer, hehe, du har ikke tilfeldigvis en link til en pålitelig selger på ebay som har OVI?
Mari90 Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 ja så det, flink jente :D jeg bruker NailTek Foundation II, den er for negler som "peeler" og er myke, hvis du har mer harde negler som sprekker kan du heller kjøpe Foundation III. Kjøpte den på Transdesign.net, men den fins på Ebay og! Husker ikke hvilken selger jeg kjøpte fra sist (har bare kjøpt fra Ebay en gang, før det kjøpte jeg fra transdesign), men de kostet sånn $4 for lakk, og ca $3 for frakt pr stk, hvis jeg ikke husker feil. Men bare søk på OPI, og se etter en selger som har god pris og høy good feedback, hvis du leter litt finner du nok en som har et stoort utvalg
pittie Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Hvordan er f.eks. Depend sin topplakk (billigmerke de selger på feks. cubus og i noen parfymeri)? Eller noen andre merker som kan kjøpes i butikk? Unnskyld at jeg kupper tråden din nå inga:), men jeg lurte på det samme Jeg synes depend sin "topplakk" er som helt vanlig blank lakk. Kan forlenge fargen litt selvsagt siden den slites ned først, deretter den fargede lakken. Men hjelper ikke mot avflassing og tørker litt for sakte.
pittie Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 jeg bruker NailTek Foundation II, den er for negler som "peeler" og er myke, hvis du har mer harde negler som sprekker kan du heller kjøpe Foundation III. Kjøpte den på Transdesign.net, men den fins på Ebay og! Jeg bruker NailTek Foundation III! Elsk<3
fairywing Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 TRIND sine lakker er gode syns da jeg Får kjøpt dem på VITA butikker
Gjest Gaby Skrevet 9. juni 2010 #15 Skrevet 9. juni 2010 Kan absolutt anbefale OPI sine lakker, og Seche Vite topcoat. OPI har mange gode basecoats, sjekk ut Nail Envy-serien. På ebay handler jeg oftest hos Enchanted Beauty Spot, veldig fornøyd med servicen der! Og så gir Lush sin Lemony Flutter deg supermyke neglebånd!
inga:) Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2010 tusen hjertelig takk for hjelpen alle sammen :O))) Nå har jeg kjøpt meg, både baselakk og to ulike topplakker :D Jippi! Jeg tenkte jeg skulle kjøpe fargelakk også. Har sett litt på OPI og diverse andre, men finner ikke ut hvilke av navnene som er helt svart. Jeg trenger en helt svart lakk i samlinga mi og der er flere mørke lakker på ebay, men det står ikke hvilken farge det er. Bare et diffust navn som ikke forteller det.. Noen som vet hva en helt svart OPI heter? :D
inga:) Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #17 Skrevet 11. juni 2010 Og mens jeg er så godt i gang.. Kan noen anbefale en bra og snill neglelakkfjerner fra company som ikke tester på dyr? Den jeg har er oljebasert og uten aceton. Egner seg vel ikke til å bruke før lakkering...
pittie Skrevet 11. juni 2010 #19 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har ikke erfaring med OPI (Black Onyx), men jeg elsker China Glaze Liquid Leather. Ang neglelakkfjerner så bruker jeg bare randoms fra butikken, men har veldig lyst til å prøve Dazzle dry lemongrass nail polish remover. Har lest litt om at den fukter bra, fjerner lakken med letthet og lukter godt. De tester ikke på dyr heller, men den kan kanskje bli litt dyr mtp frakt fra USA. Jeg påfører forsåvidt alltid negleolje før jeg legger lakken (masserer den helt inn), og bruker ikke aceton. Lakken min holder seg fin den.
inga:) Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #20 Skrevet 11. juni 2010 OPI Black Onyx er helsvart hurra!!! tusen takk :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå