Dine Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Hei! Jeg giftet meg i fjor og har tenkt å bruke brudeskoene mine i et bryllup jeg skal være forlover i. Jeg ønsker derimot å farge skoene og jeg vet de skoene jeg har kan farges, men hvor gjør man dette og hvor mye ligger det på i pris? Takk for alle svar
andemor Skrevet 10. juni 2010 #2 Skrevet 10. juni 2010 Jeg kjøpte skoene mine i salongen der jeg har kjøpt kjolen, og da fikk jeg med noenprøvelapper i samme stoff som skoene slik at jeg kunne teste og farge selv. Mener de sa i salongen der at det ikke kostet så mye å sende inn for å farge heller. Husker ikke nøyaktig, men tror det var under 500,- Mine sko skal jeg nok ikke farge. Regner med at de passer fint til lette, pene kjoler til andre anledninger også.
lilleGrethe Skrevet 10. juni 2010 #3 Skrevet 10. juni 2010 Hør med de du kjøpte skoene hos - regner med at de vet om en leverandør.
MillaMilla Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Både jeg og en venninne har farga hvite selskapssko i sånn silk-look-stoff med tøy"maling" fra panduro. Resultatet ble kjempebra i begge tilfeller, og kosta ikke særlig mye heller. Jeg blandet "setacolor opaque shimmer silver",med en "palett" grå, påførte med svamp, og resultatet ble lett glittrende grå (akkurat som jeg ønsket). Fargen skulle egentlig varmes opp med strykejern etter påføring for å sette seg, men jeg brukte rett og slett hårføneren, og fønte til det ble skikkelig varmt. Det er to år siden jeg farget dem, har brukt dem mye, og de er fortsatt fine. Har ikke vaska dem, bare tørka av dem med fuktig klut. Hvis det er dyre sko ville jeg nok testa på en tilsvarende tøybit før påføring, så man blir sikker på at fargen blir rett. Og husk at hvis man skal blande farger, så bland nok til hele prosessen, eller mål forholdet mellom de to, så ikke man får ulike nyanser ved å blande mer!
Dine Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2010 Får kanskje prøve Panduro ja.. Kjedelig om det skulle gå galt da.. Kan evt prøve å ringe en brudesalong og høre hva de tar for det dersom de kan ordne det, så vet jeg at det blir bra. Takk for alle tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå