Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg og min mann skiltes som venner, uten noe drama i det hele tatt. Greit nok. Problemet er mine rettigheter som enslig mor. Jeg har omsorgen for vår felles datter på 8 år og min eldste på 17. Jeg jobber i 50 % og er student på deltidsstudier, 2 år. Dvs 2 år igjen. Så lurer jeg på om jeg har rett på overgangsstønad selv om min yngste er 8 år, ettersom jeg er i studier. Blir så forvirret. Vet at man kan få overgangsstønad til barnet er 10 år såfremt man er i nødvendig studier, men forutsetter det at man har blitt innvilget OS før barnet ble 8? Om noen har peiling, vær så snill og hjelp meg. NAV i vår bygd er ikke snille, og langt ifra hjelpsomme...desverre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg og min mann skiltes som venner, uten noe drama i det hele tatt. Greit nok. Problemet er mine rettigheter som enslig mor. Jeg har omsorgen for vår felles datter på 8 år og min eldste på 17. Jeg jobber i 50 % og er student på deltidsstudier, 2 år. Dvs 2 år igjen. Så lurer jeg på om jeg har rett på overgangsstønad selv om min yngste er 8 år, ettersom jeg er i studier. Blir så forvirret. Vet at man kan få overgangsstønad til barnet er 10 år såfremt man er i nødvendig studier, men forutsetter det at man har blitt innvilget OS før barnet ble 8? Om noen har peiling, vær så snill og hjelp meg. NAV i vår bygd er ikke snille, og langt ifra hjelpsomme...desverre.

Ring Nav sin servicetelefon på 800 nr og du kan også dra ned på Nav kontoret der du bor og hente brosjyrer. De er faktisk forpliktet til å hjelpe deg og får du ikke hjelp kan du si at du vil klage dem inn til til Nav forvalting. Det bruker å hjelpe. :kaffekopp:

Skrevet

Ikke noe poeng å si du skal klage dem til NAV forvaltning ;). Dersom du ikke får hjelp kan du kontakte helse- og omsorgsforbundet ;)

Det enkleste er å møte opp og ta med alle papirer på utgifter til sfo, arbeidsavtale og studieplan.

Du kan søke overgangsstønad og barnetilsyn hos NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...