Pusekatt Skrevet 23. september 2003 #21 Skrevet 23. september 2003 Jeg syns det må være litt opp til foreldrene å avgjøre om de vil ha med seg barn eller ikke. Direkte frekt, etter min mening. Det skrives som regel på invitasjonene hvem som er invitert. Er ikke barnas navn nevnt, må man regne med at de IKKE er invitert, og dermed også la være og ta de med. Vi inviterer de nærmeste barna - altså våre egne tre (5, 7 og 9) og våre to nieser (11 og 13). Disse barna er godt oppdratt, og vil nok ikke stelle i stand noe bråk ved middagen. Et bryllup er et bryllup, ingen barnebursdag. Jeg har lite til overs for barneleven på en slik dag.
camie Skrevet 23. september 2003 #22 Skrevet 23. september 2003 ja, vi skal ha barn i bryllupet vårt,(våre egne pluss de vi er tante og onkel til, i alt 10 stykker) men dog bare til middag og kaffe. Når baren åpner klokken 21.00 skal alle små rompetroll hjem å bysse-lalle!!
¤Tiili¤ Skrevet 23. september 2003 #23 Skrevet 23. september 2003 Vi skal ikke ha barn med i bryllupet. Vi har satt grensen på konfirmant og opp. Noen kom med et forslag at vi kunne ta fra 18 år og opp, men det er bare to stk som er mellom konfirmant og 18 år, så jeg så ikke noe vits i at jeg ikke inviterte de. Grunnen til at vi ikke inviterer barn, er at til kaffi blir vi 136 personer, derav 11 er venner og resten er slekt fra konfirmant og opp. Skulle vi invitert resten av søskenbarna våres og barn til vennene våres hadde vi blitt 188, og jeg vet sannelig ikke om der er plass til de engang. Datteren vår på 4 skal vere brudepike, så hun skal selvfølgelig vere der. Men har snakket med en veninne av lillesøstra mi, og hun skal passe henne fra kaffien begynner og skal reise hjem med henne og legge henne når jon blund tar henne.
9na Skrevet 23. september 2003 #24 Skrevet 23. september 2003 Ingen barn her. Vi har ingen barn i familien, så det var et enkelt valg. De relativt få av våre venner som har barn, virker det som ser på bryllupet som en kjærkommen anledning til å få seg en barnefri kveld. Kjæresten min har to søsken som er tenåringer, og vi har noen fettere og kusiner fra 16- 19 år, så noen ganske unge kommer det til å være der, men ingen under 14.
Pip Skrevet 23. september 2003 #25 Skrevet 23. september 2003 Vi hadde bare ett barn det var aktuelt å invitere, vi. Vi hadde i overkant av 50 gjester, dette var tanter, onkler, besteforeldre og en del venner. Søskenbarn inviterte vi ikke, (bortsett fra to av mine som har vært nærmeste naboer i hele oppveksten, og sånn er noen av mine beste venner...), og vennene våre er ikke kommet så langt at de har fått barn enda.. Så det eneste barnet var vår lille nevø - han var en måned gammel, og selvsagt var han til stede!! Var jo kjempekoselig å ha ham der, han lagde ingenting bråk (da tok foreldrene ham ut til han roet seg i tilfelle), og det var jo absolutt mest praktisk for mamma'n å ha ham med seg...
Gjest Tabby Skrevet 23. september 2003 #26 Skrevet 23. september 2003 Vi skal ha våre egne barn med som brudepike og brudesvenner. Om de skal være med på maten eller ikke spørs på om vi får barnevakt til å være hjemme hos oss. Vurderer å spørre en tremenning av barna om å ta med seg en venninne og passe våre, våre forloveres og våre søskens barn. Får vi ikke til dette blir våre tre med på maten og blir hentet etter dette. Vi vil ha en voksenfest og har fått full forståelse for dette. Det er det som er vanlig i vår krets uansett. Om vi får til barnevakt blir det ordnet i stand skikkelig fest for barna her hjemme, med egen kake og masse nyttårsstæsj. Får noen av våre nærmeste barn i tiden som kommer, ingen er påbegynt enda, vil de være så små babyer at de blir ammet, og da må de få lov til å være med.
ringblomst Skrevet 23. september 2003 #27 Skrevet 23. september 2003 Vi inviterer ingen barn, med unntak av min kjæres nevø som kommer fra utlandet.
Ruby Skrevet 23. september 2003 #28 Skrevet 23. september 2003 Vi hadde ingen barn i vårt bryllup, da vi synes at alkohol og barn ikke hører sammen, så vi valgte å ha "voksenselskap". Da slapp det også å bli masse mas....
monja Skrevet 23. september 2003 #29 Skrevet 23. september 2003 De eneste barna vi hadde var brudepikene våre. To på 11 og en på 13, så de var jo ikke direkte små heller da. Vår lille nevø på 8 mnd måtte pent holde seg hjamme sammen med pappa'n sin, så min manns søster kom alene. Tror hun syntes det var godt med barnefri en dag jeg. De tre som var til stede dro hjem når de ble trøtte, så de holdt faktisk ut til klokka 01.00.
-ida- Skrevet 23. september 2003 #30 Skrevet 23. september 2003 Vi har valgt å ikke gjøre det, fordi det er kjedelig for barna å sitte så lenge ved bodet og fordi vi vil at foreldrene skal få ha en real fest.
brum Skrevet 23. september 2003 #31 Skrevet 23. september 2003 Nei vi skal ikke ha noen barn i bryllupet vårt.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #32 Skrevet 24. september 2003 I vårt bryllup inviterte vi 13 barn under 14 år, av disse kom 12. Alle hadde en stålende dag/kveld. Det var et svært bevist valg av min mann og meg at vi skulle ha et barnevennlig bryllup. Tror spesielt de to minste barna på tre år hadde en super kveld! Ble veldig imponert over hvor greit alt gikk i kirken, under middagen og resten av kvelden. Vi hadde selvfølgelig en alkoholfri fest. Barna ble invitert i vårt bryllup fordi vi syns det var helt uaktuelt å feire dagen uten alle nevøene og niesene våre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå