Gå til innhold

mensen etter MA (utskraping)

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er nå over 3 måneder etter jeg hadde MA med utskrapning og har fortsatt ikke hatt noen antydning til mensen. Har til tider litt stikninger og murringer som gjør at jeg tror tanta er like rundt hjørnet, men den kommer aldri.....legen sier jeg ikke får hjelp før etter sommerferien, da hun mener korppen min vil komme i gang av seg selv etter hvert.

Er det flere der ute som har opplevd noe lignende? når fikk dere evt. hjelp, og hvilken hjelp fikk dere?

Har så lyst på ny spire snart!!!

man kan bli gal av mindre...

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du er sikker på at du ikke har blitt gravid igjen uten mensen imellom da?

Ellers, etter at jeg hadde en MA fikk jeg mensen igjen etter 2,5 mnd, så ganske lenge. Har hørt at det tar lengre tid dersom du var langt på vei (var du det?).

Føler med deg :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har tattt graviditetstester flere ganger uten positivt resultat. tok en periode el-tester også, men etter flere uker med svakt positive tester sluttet jeg med dette.

var 13 uker på vei, men synes likevel at over tre måneder er i lengste laget...men får vel bare vente i spenning i håp om at det skjer noe snart. skulle bare ønske jeg kunne fått hjelp, men det er tydeligvis ikke så enkelt.

Skrevet

Har tattt graviditetstester flere ganger uten positivt resultat. tok en periode el-tester også, men etter flere uker med svakt positive tester sluttet jeg med dette.

var 13 uker på vei, men synes likevel at over tre måneder er i lengste laget...men får vel bare vente i spenning i håp om at det skjer noe snart. skulle bare ønske jeg kunne fått hjelp, men det er tydeligvis ikke så enkelt.

Sorry at jeg spør, men var du 13 uker på vei - eller oppdaget de et dødt foster i din 13. uke? :sjenert:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

de oppdaget et dødt foster i uke 13. fosteret var ikke mer enn rundt 9 uker. burde ikke systemet vere igang igjen snart? har vært kvalm i to dager nå, så vurderer en test snart. Er jo lov å håpe! :)

Skrevet

de oppdaget et dødt foster i uke 13. fosteret var ikke mer enn rundt 9 uker. burde ikke systemet vere igang igjen snart? har vært kvalm i to dager nå, så vurderer en test snart. Er jo lov å håpe! :)

Da må du jo ta en test!! Fortell oss hvordan det går:-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

testen var negativ, men er likevel kvalm....sikkert bare psykisk. eller kanskje er det tanta som melder sin ankomst på en litt merkelig måte denne gangen. hehe

• 3 uker senere...
Skrevet

Hadde en MA får 5 uker siden, og jeg har enda ikke fått mensen tilbake :(

Men ser jo nu og skjønner jo nu at det faktisk kan ta opp til flere mnd før jeg får dne tilbake..

Men når er man i fare sonen får å bli gravid igjen etter en MA??? Har jo lest at flere har blitt gravide uten å ha fått mensen tilbake..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde også at jeg kom til å få mensen ganske raskt etter min Ma, men må er det altså over 4 måneder siden..men i dag har jeg fått 10dagers kur på primolut med legene, i håp om at kroppen skal komme i gang igjen, så vi går en spennende tid i møte :)

Man er vel i "faresonen" hele tiden, for man får som regel EL før mensen, så man vet aldri. Jeg brukte mye tid på testing i starten, men nå har jeg gitt opp, fant ut at det ikke var noe poeng i å stresse og er dessuten vanskelig å test med El-tester når man ikke vet når man skal få mensen igjen...

lykke til :)

Skrevet

Jeg trodde også at jeg kom til å få mensen ganske raskt etter min Ma, men må er det altså over 4 måneder siden..men i dag har jeg fått 10dagers kur på primolut med legene, i håp om at kroppen skal komme i gang igjen, så vi går en spennende tid i møte :)

Man er vel i "faresonen" hele tiden, for man får som regel EL før mensen, så man vet aldri. Jeg brukte mye tid på testing i starten, men nå har jeg gitt opp, fant ut at det ikke var noe poeng i å stresse og er dessuten vanskelig å test med El-tester når man ikke vet når man skal få mensen igjen...

lykke til :)

Trur jeg hadde blitt små rar hvis jeg måtte ha ventet 4 mnd før mensen kom igjen. Det gjør jo litt me kropp og sjel når man går å venter og venter..

Men e jo veldig bra at du nu har fått en 10 dagers kur :)Krysser fingrene får at den nu da kommer, så du får beg å prøve igjen..Spennende, spennende :)

Jeg fikk min i går, så nu er det bare å vente i spenning :)

Alle mine 4 har kommet på første forsøk, så får man bare krysse fingrene får at nr 5 også kommer på første forsøk :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei.

Hadde MA i uke 13, oppdaget det på ultralyd og hadde ikke hatt noen blødninger. Ifølge legen hadde fosteret vært dødt siden ca. uke 10. Fikk utskrapning dagen etter og fikk mensen på dagen 4 uker etterpå.

Hadde SA i begynnelsen av juni, i uke 10. Utskrapning igjen. Det tok 5 1/2 uke før jeg fikk mensen tilbake.

Det er fullt mulig å bli gravid før du får mensen- før mens er det jo en eggløsning, hvis syklusen din er normal.

Skrevet

Jeg hadde MA i uke 9, som ble oppdaget i uke 11+4. Hadde en utskrapning uken etterpå, og fikk mensen på dagen 4 uker etter det.

Jeg var premenstruell som vanlig, men hadde en dag kortere blødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...