Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser bøkene til Camilla Läckberg får mye skryt, men etter å ha lest den første boka, Isprinsessen er jeg ikke imponert. Jeg likte selve plottet, men synes den var irriterende dårlig skrevet, mye fjortisstil over det hele. Endte opp med å skumme igjennom siste del av boka, bare for å få vite hvem morderen var.

Problemet mitt er at jeg synes baksideteksten på de neste bøkene gir inntrykk av at intrigen er interessant, men jeg gidder ikke lese dem om de er like dårlig skrevet. Samtidig er jeg jo åpen for at det er litt debutantsyke også, siden det er den første boka hennes. Noen som kjenner seg igjen i min beskrivelse av den første boka, og kan fortelle meg at de blir bedre, eller er det like ille i de andre bøkene også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les videre, bøkene blir bare bedre og bedre. Plottene i de videre bøkene blir bedre og bedre og løsningene mer intrikate.

Min favoritt til nå er Tyskerungen, som handler om Erikas families fortid. Spennende!

Skrevet

Jeg er helt enig med TS. Jeg har likevel lest alle bøkene. Jeg synes ikke de blir noe bedre. Språket er platt og enkelt, og jeg føler forfatteren tror leseren er "dum" - plottene er altfor enkle, og det er altfor lett å forstå hvem som er morderen. Det verste er likevel at jeg ikke klarer å like hovedpersonen så godt som jeg ønsker.

Skrevet

Det er billig strandlektyre type Chick lit. Mye gjentagene opplysninger, fra tidligere kapitler, og tidligere bøker. Men jeg har lest alle bøkene henens, og kommer til å kjøpe de neste, for de er ikke dårlige.

Skrevet

jeg er i grunnen enig med Titti72. Det er helt grei litteratur, lettlest og underholdenden, men langt unna Mankell...

Skrevet

jeg er i grunnen enig med Titti72. Det er helt grei litteratur, lettlest og underholdenden, men langt unna Mankell...

Mankell er jo rett og slett genial. Uten tvil den beste krimforfatteren i mine øyne. Og de andre bøkene hans er slett ikke dårlige de heller.

Skrevet

Mankell er jo rett og slett genial. Uten tvil den beste krimforfatteren i mine øyne. Og de andre bøkene hans er slett ikke dårlige de heller.

Helt enig! Tror min favoritt er Kennedys hjerne, men alle er gode. Veldig gode.

Skrevet

Enig med de over.. Plottene er litt for enkle. Selv liker jeg best Harry Hole-serien til Nesbø. Frelseren og Snømannen er sinnsykt bra!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er billig strandlektyre type Chick lit. Mye gjentagene opplysninger, fra tidligere kapitler, og tidligere bøker. Men jeg har lest alle bøkene henens, og kommer til å kjøpe de neste, for de er ikke dårlige.

Chick lit er det ihvertfall ikke. Det er jo en helt annen type genre. Dvs. lettleste humoristiske/romantiske bøker om unge moderne kvinner (type Bridget Jones eller bøker av Marian Keyes).

Skrevet

Jeg synes alle Läckberg-bøkene er like, og bygget over lesten "noe forferdelig som har skjedd i fortida dukker plutselig opp og skaper bølger/fører til mord i nåtida". Men jada, jeg har lest alle, og kommer til å kjøpe flere, for det er helt grei underholdning når man ikke gidder å vri hjernen for mye.

Alt til sin tid. :)

Skrevet

Jeg synes bøkene er bra jeg, de jeg har lest. Men selvfølgelig ikke like bra som Mankell.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...