Sheba Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Hei! Er det noen her som har erfaringer med øremidd hos katt? Godpusen var hos dyrlegen på mandag, og fikk påvist øremidd og streptokokker (hjelpes) i øret. Han skal behandles 2 ganger for dagen, først rens av øret med eget rensemiddel, deretter tørking med bomullspads, før det hele avsluttes med en sprut antibiotika rett inn i øret. Pus er ikke begeistrert for denne behandlingen, og det jeg lurer på er om noen vet hvor lenge man må holde på...(dyrlegen sa cirka en uke, men når vet jeg at det er nok liksom, er ikke lett å se noe langt inn i øra på dyret, og allerede nå kommer det nesten ikke noe guffe på bomullen når vi renser) Er det feks mulig etterhvert å kun sprøyte inn antibiotikaen dersom øret virker rent? Rensemiddelet lukter død og grønne djevler, og det setter seg fast i pelsen slik at hele katta luker ille. Og er det noen krise om man bare enkelte dager får gjort operasjonen kun en gang for dagen? Snuskepus er ute på dagen, nytter ikke å holde han inne, og hvis vi skal fortsette med dette lenge er det jo en fare for at han ikke vil komme hjem om kvelden som vanlig. Æsj, dette er bare ekkelt, stakkars pus
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Ikke reduser antibiotikaen i hvertfall... det kan føre til resistens hos bakteriene. Skal dere tilbake på kontroll da?
Solsikke84 Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Når det er snakk om penicillin eller antibiotika så er vel tommelfingerregelen å holde på i 10 dager både for mennesker og dyr? Jeg har ikke gjennomgått denne behandlingen nei, men er redd for det.. Dyrlegen her sa at det er mye øremidd i området her, så vi sjekker ofte og frykter det verste.
Sheba Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2010 Ikke reduser antibiotikaen i hvertfall... det kan føre til resistens hos bakteriene. Skal dere tilbake på kontroll da? Har ikke fått noe beskjed om at vi skal tilbake for kontroll, de sa at vi måtte regne med å sprøyte inn antibiotikaen ca en uke. Og det er vel omtrent det jeg vet. Pus er deprimert, lukter vondt pga rensevannet vi har fått beskjed om å bruke, det kommer en del i pelsen, så jeg regner med at han får i seg noe av det når han vasker seg, så mulig han blir litt guggen av det. Når vi rensa ørene hans i går kveld så var det ingen ting på padsene, ikke noe guffe eller andre ting, så særlig når det gjelder rensningen som gjøres før vi sprøyter inn antibiotikaen er jeg usikker på om vi må gjøre selve rensinga 2 ganger for dagen, det er den som lager mest søl, og som han virker plaget av, ikke selve antibiotikaen.
CathFoto Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Fullfør kuren er regelen for antibiotika, og om dyrlegen sa ca en uke så ville jeg holdt på en uke. Min minstepus har hatt øremidd og husker hvor vanskelig det var å rense ut det, men dengang sa dyrlegen at en dag etter paden var ren så kunne man slutte å rense. Ta en telefon til dyrlegen og forklar situasjonen så får du sikkert noen gode råd.
Sheba Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2010 Fullfør kuren er regelen for antibiotika, og om dyrlegen sa ca en uke så ville jeg holdt på en uke. Min minstepus har hatt øremidd og husker hvor vanskelig det var å rense ut det, men dengang sa dyrlegen at en dag etter paden var ren så kunne man slutte å rense. Ta en telefon til dyrlegen og forklar situasjonen så får du sikkert noen gode råd. Tusen takk for særs informativt svar! I går kveld var det ingen ting på paden, i dag tidlig kjørte vi bare på med antibiotika, skal rense igjen i kveld og så får vi se hva som dukker opp på paden da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå