Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker Open Office som er lastet ned fra nettet. Men når jeg kjører stavekontroll, så retter den ikke. Selv der jeg VET at det finnes feil kommer det bare "stavekontroll fullført".

Har en liten forskningsoppgave/fordypning som skal leveres inn, og hadde jo vært greit med minst mulig feil...

TIPS???

Dessuten får jeg ikke satt inn sidetall. Jeg må sette markøren der jeg vil ha sidetall, så setter den inn tall på DEN siden, ikke automatisk på de andre sidene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du har hentet stavekontroll for det aktuelle språket?

Når det gjelder sidetall på hver side: Sett inn bunntekst (mest aktuelt vil jeg tro), så setter du inn sidetallfeltet der, da kommer det på alle sider nedover. Personlig synes jeg måten OO håndterer sidetall på er langt bedre enn Word, og gjør det veldig enkelt med kompleks formatering i et lengre dokument (f.eks. seksjoner med ikke sidetall - romertall - ikke sidetall - vanlige sidetall som begynner høyere enn 1), forutsatt at man tar seg noen minutter til å lære OOs måte å gjøre det på.

Skrevet

Har klikket "av" for norsk bokmål..altså markert dette som gjeldende.

Sidetall: Takk! Etter litt kløning fikk jeg det til, kom nemlig opp "sidetall" istede for faktiske tall -men det kunne office hjelpe meg med.

Skal undersøke mer angående retting! Har vel gjort et eller annet rart det også, tenker jeg.... :sjenert:

Skrevet

TROR stavekontroll skal være i Oo-pakka hos meg? Klikket av for å installere dette også.

Noen måte å finne ut? Når jeg går inn på kontrollpanelet til Oo og stavekontroll, så står Norsk Bokmål som standar.

Laster ned det programmet jeg, og tester!

Takk til alle vennlige sjeler!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som noen andre skriver, har du lastet ned den norsker versjonen av oo? Jeg har brukt den norske i jobbsammenheng, men da jeg har flytet til utlandet og word ikke har brukbar ordbok for det aktuelle språket lastet jeg ned oo til dette språket, og der er norskordboken så og si ikkeeksisterende med selv om jeg bytter til norsk noen ganger.

Skrevet

Har norsk versjon ja (alt står på norsk). Og nå lastet ekstra ned den ordboka som OneLove anbefaler. Og kjørt det programvalget om å rette opp eventuelle feil og mangler.

Sjekket at norsk bokmål står som standar språk.

Men den retter ikke feilene... Og jeg VET jeg ikke skriver riktig, hehe!

Klikker på stavekontroll, den plinger med en gang og sier stavekontroll er ferdig. :gjeiper:

Skrevet (endret)

Fant du ut av det med sidetallene? Hvis ikke, jeg tror feilen er at du ikke setter de inn i en "footer" (vet ikke det norske ordet, hehe)

Altså, du må først gå til Insert->footer->Default, og så sette markøren i boksen som dukker opp nederst på hver side. Hvis du setter inn sidetallet der skal det vises på alle sidene.

Når det gjelder stavekontrollen aner jeg ikke hva som er galt :)

EDIT: bah, sidenummereringen var jo funnet ut av for lenge siden det :)

Endret av mias
Skrevet

Joa, sidetallene fant jeg ut etter litt fumling! ;)

Det med stavekontroll har jeg enda ikke funnet ut av. Men ser andre småfeil er rettet opp i av det fikse-feil greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...