Gå til innhold

Tips til forrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha grillmat og buffet på hagefesten - men ønsker at det skal stå noe på fatene når vi setter oss, før maten, slik at vi får satt taffelet på en halv-formell måte.

Retten må kunne stå fra 30min til en time i rom-temperatur da vi skal ha mottagelse av gjestene og taler før vi setter oss.

Melon og spekeskinke er jo en sommerlig klassiker, men det hadde vært fint å hatt noen andre alternativer å velge mellom også.

Så håper det er noen her inne som har noen gode tips.

Det bør heller ikke være noe som er for komplisert å lage, da det er mye annen mat som skal lages denne dagen også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha grillmat og buffet på hagefesten - men ønsker at det skal stå noe på fatene når vi setter oss, før maten, slik at vi får satt taffelet på en halv-formell måte.

Retten må kunne stå fra 30min til en time i rom-temperatur da vi skal ha mottagelse av gjestene og taler før vi setter oss.

Melon og spekeskinke er jo en sommerlig klassiker, men det hadde vært fint å hatt noen andre alternativer å velge mellom også.

Så håper det er noen her inne som har noen gode tips.

Det bør heller ikke være noe som er for komplisert å lage, da det er mye annen mat som skal lages denne dagen også!

Jeg har vært i bryllup to år på rad nå. Og begge har hatt noe tapasaktig til snacks før middag.

I det ene bryllupet husker jeg de hadde noe tannpirkerpinner med forskjellige oster og litt godt krydder på og slikt.

I det andre bryllupet var det wraps med diverse innhold.

Det er jo fint å ha noe mange kan ha. Hørte om ei som var gravid. Hun ble veldig skuffet over spekemat til forrett og blodig biff til middag. Det ble ikke noe særlig mat på henne den dagen. Men da er jo oster også dumt da...

Babybell m/krydderurter på toppen og tannpirker i midten er godt! :D

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg gikk inn her for å svare melon med spekeskinke, men så at du allerede hadde tenkt på det :)

Et annet alternativ i samme gate er asparges med spekeskinke.

Denne gazpacho-liknende suppen anbefales dessuten servert romtemperert, så den tåler helt sikkert en times opphold i romtemperatur :)

Skrevet

Jeg har vært i bryllup to år på rad nå. Og begge har hatt noe tapasaktig til snacks før middag.

I det ene bryllupet husker jeg de hadde noe tannpirkerpinner med forskjellige oster og litt godt krydder på og slikt.

I det andre bryllupet var det wraps med diverse innhold.

Det er jo fint å ha noe mange kan ha. Hørte om ei som var gravid. Hun ble veldig skuffet over spekemat til forrett og blodig biff til middag. Det ble ikke noe særlig mat på henne den dagen. Men da er jo oster også dumt da...

Babybell m/krydderurter på toppen og tannpirker i midten er godt! :D

Hvorfor kunne ikke den gravide spise blodig biff?? Så lenge den har vært over 86 grader utenpå er den trygg. Inni er den steril inntil kniven har skjært gjennom den.

Skrevet

Hvorfor kunne ikke den gravide spise blodig biff?? Så lenge den har vært over 86 grader utenpå er den trygg. Inni er den steril inntil kniven har skjært gjennom den.

Pga faren for Toxoplasmose.

Skrevet

Pga faren for Toxoplasmose.

Aha. Trodde det var listeriose hun var redd. Nå er jo biff veldig trygt, folkehelseinstituttet mener det kun er sau og gris som kan ha levende cyster i seg hvis de ikke er varmebehandlet.

Men, bra folk er forsiktige:)

Skrevet

Hva med å lag noe bruchetta eller noe liknende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...