Bintou Skrevet 16. juni 2010 #21 Skrevet 16. juni 2010 Så han hadde et visum på 6 mnd? Høres ut som forlovelsesvisum. Hvem var det han skulle forlove seg med da? Og hvorfor gjorde hun det ikke likevel? Nå har han vært her i et halvt år ulovlig. Blir han tatt, blir han sendt tilbake og kan få innreiseforbud igjen. Det kan bety at han aldri får komme tilbake. Eller kanskje ikke får søke igjen før om 5 år. Nå er det nye regler som er mye strengere. Etter de nye reglene må du vel være 21 år mener jeg hvis jeg ikke husker feil, for å kunne søke familiegjenforening. Det vil si få mannen din til Norge om du reiser til Libanon og gifter deg med han der. I tillegg må du ha hatt en inntekt på langt over 200.000 over en viss periode. Så han her kan du bare glemme. Det gjør det lettere for deg selv. Foreløpig er det ingen aldersgrense for familiegjenforening. Annet enn at et ekteskap med en part under 18 år blir regnet som ugyldig.. jeg var selv nettopp fylt 19 når vi søkte, og fikk innvilget for noen uker siden!
Gjest signe Skrevet 16. juni 2010 #22 Skrevet 16. juni 2010 Foreløpig er det ingen aldersgrense for familiegjenforening. Annet enn at et ekteskap med en part under 18 år blir regnet som ugyldig.. jeg var selv nettopp fylt 19 når vi søkte, og fikk innvilget for noen uker siden! Gratulerer med å få mannen din hit! Er det spennende og gøy?
Bintou Skrevet 16. juni 2010 #23 Skrevet 16. juni 2010 Gratulerer med å få mannen din hit! Er det spennende og gøy? Takk! Han kommer ikke før neste uke! Er utrolig spent, og litt skummelt er det også.. men blir utrolig deilig å være sammen igjen :D
Gjest Lisa Skrevet 17. august 2010 #24 Skrevet 17. august 2010 Hei!! jeg har ventet min mann 14 månede, har ringt og sendt mange e-post til UDI, det hjelp ingeting, sier de bare vente, ingen grunn. Jeg er helt håpeløs. Er det mulighet søk advokat håndtak det. Jeg er Nosk har gift meg i Kina.
Gjest gjest Skrevet 19. august 2010 #25 Skrevet 19. august 2010 Ærlig talt, TS. Du er ikke myndig ennå, og har funnet deg en papirløs, illegal innvandrer som vil "gifte seg" med deg. Du skjønner vel at han bare har misforstått og tror du er biletten hans til å komme fram fra under jorden i Norge og få sosialhjelp? Hvor er foreldrene dine hen??Vet de om "forlovelsen"din med denne prsonen som er i en så desperat situasjon at det ikke spiller noen rolle HVEM han blir "gift" med bare han får lovlig tilgang til legevakten når han blir syk neste gang?
Gjest gjest Skrevet 19. august 2010 #26 Skrevet 19. august 2010 http://www.freeforum101.com/kultukollisjon Mange flotte damer på det forumet som har vært/går gjennom lignende. Det lureste vil være at han reiser tilbake, dere gifter dere der og han venter der på familiegjenforening. Det er krav til inntekt og bolig. Du er ung, men det er ikke jeg den rette til å fortelle deg Min mann har nettopp fått innvilget familiegjenforening med meg etter 11 mnd'ers venting fra hverandre. Heldigvis har han aldri oppholdt seg her ulovlig.. men om du skulle ha noen generelle spørsmål kan du sende meg en PM. Bintou, du forstår at TS er i en litt annen situasjon enn deg og at denne mannen hun kjenner ikke kan reise ut av Norge og inn i Libanon på lovlig måte? Hun kan heller ikke gifte seg uten foreldrenes tillatelse da hun er under 18 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå