Gå til innhold

Hjelp ! Trillekoffert inni flyet!

Anbefalte innlegg

Gjest MorÅse
Skrevet

Jeg har nå prøvd BARE håndbagasje og hadde SEKK med til London.

Det gikk ikke bra, jeg fikk vondt i magemusklene, de som er nyrtransplantert ved at slikt er "forbudt".

Altså, jeg må reise med håndveske og trillekoffert.

(Jeg MÅ ha med bærbar PC pga fotograferingen)

Hvilket merke /type kan du anbefale -- så stor som mulig, men likevel såpass liten at ALLE flyselskap tar den med inni flyet.

PS

hvordan holder du styr på vekta på håndbagasjen?

Litt surt at den veier 11 kg på hjemtur inkl den fine gaven til dattera...

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell fra selskap til selskap.

RYan Air hadde 10 kg når jeg brukte dem nå i Mai der alt skal kun være i 1 bag/sekk og ikke i flere deler, mens KLM kjører med 15 kg håndbagasje.

Jeg holder styr på vekta ved at jeg puttet alt annet inn i en koffert som jeg sjekker inn.. Der har man jo 15-20 som regel. I håndbagasjen har jeg bare en sekk eller veska mi, der jeg har f.eks 1 sett undertøy, tannbørste og medisinene mine. Kun det nødvendige tar jeg med i håndbagasjen.

Hvis du tenker så mye på vekten og at du skal ha med deg så mye, kan du ikke sjekke inn en koffert istedet?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at håndbagasjen min blir veid? Så er vel ikke så nøye om der er noen kilo ekstra?

Skrevet (endret)

Var nettopp på reise og hadde da med en liten ryggsekk til bærbar pc og en liten trillekoffert til klær og sånn. Begge deler ble med inn på flyet som håndbagasje (fløy Norwegian)og ingenting ble veid. Jeg måtte ha med bærbar pc pga at det var en jobb-reise.

Men må du ha med pc pga fotografering? Skal du bare overføre bilder til pc'en eller skal du redigere de også? Hvis det bare er for å ha pc for lagring av bilder så ville jeg heller ha kjøpt meg et ekstra eller en større minnebrikke til kameraet og latt pc'en bli hjemme.

Når det gjelder størrelsen du kan ha på trillekoffert som skal gå som håndbaggasje så har de kontroll på dette i de fleste butikker som selger slike ting.

Endret av Lizzee
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at håndbagasjen min blir veid? Så er vel ikke så nøye om der er noen kilo ekstra?

Nei og som regel så har man ikke 10-15 kg håndbagasje, men har noen gang blitt spurt om det når jeg sjekker inn kofferten, om å veie håndbagasjen, og en fyr som skulle gjennom sikkerhetskontrollen med en altfor tung sekk, ble bedt om å putte noe i kofferten istedet.

Jeg synes man skal følge reglene som er oppgitt, og ikke bare "jeg vil tro at...". Det er en grunn til at det er håndbagasje =)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplev veiing av håndbagasje flere ganger, sist med KLM. Når det gjelder trillekoffert til å ta med inn, så kan du høre med butikken der du kjøper. Husk at en flere steder må ta håndbagasjen gjennom en metallramme ved sikkerhetskontrollen for å sjekke størrelsen. Går den ikke gjennom får du den ikke med, så ikke fall for fristelesen til å kjøpe koffertens om er litt større en minien, den får nemlig ikke plass.

Skrevet

Vi har med egen koffertvekt på tur vi, så har vi full kontroll :) Den ligner litt på sånn man veier fisk med :)

Skrevet

Vi har med egen koffertvekt på tur vi, så har vi full kontroll :) Den ligner litt på sånn man veier fisk med :)

hvor kjøpte du din ?

Skrevet

hvor kjøpte du din ?

Jeg har en fra Jernia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...