Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Jeg er så utrolig lei av styrketrening nå og enda mer lei trenningssenteret så jeg kommer meg ikke dit for tiden. Har fått helt sperrer for det. Men, jeg elsker å trene og bli sliten og svett så jeg jogger ute istedet. Det har vært slik i 2 uker nå og jeg regner ikke med at det blir så mye mere styrketrening fremover med ferieturer osv. For 2 uker siden trente jeg styrke og litt kondisjon 4 ganger i uken i ca 90min. I 2 uker har jeg jogget 5 ganger i uken og gått tur 1 gang i uken i 1 time. 1 dag i uken har jeg hatt lett "styrketrening" på stuegulvet i 30min. Utover i ferien blir det nok fortsatt jogging 4-5 ganger i uken håper jeg. Spørsmålet er om jeg vil legge på meg fett? Bli mer kvapsete? Har litt å ta av enda, men har trent lenge. Vil vel miste litt muskelmasse, men det får så være. Starter med styrketrening igjen i slutten av juli.
Wiggins Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Hvis du jogger en brukbar tur to-tre ganger per uke og er brukbart aktiv til hverdags kan jeg ikke tenke meg at du skulle legge på deg noe særlig fett. At du vil miste litt muskelmasse er vel imidlertid ikke til å unngå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Hmm..hva kvaalifiseres som brukbar aktiv til hverdags da? Jeg synes jeg er i altfor lite aktivitet om dagen. Er student og det blir mye stillesitting i løpet av dagen! Iom at jeg helst vil ha bort litt fettvekt så er vel 2-3 joggeturer litt lite for min del. Og for humøret sin del blir det nook nærmere 5 turer.
Wildy Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Ta litt helt fri fra styrketreningen, og jogg av hjertens lyst noen uker! Er man lei blir det også (ofte) dårligere utførelse og dermed mindre resultat. Når du har hatt litt fri, få satt sammen et kort og greit helkroppsprogram, med basisøvelser som mark, knebøy osv osv.Få med øvelser som tar mange muskelgrupper, dropp isolasjonsøvelsene. Det er fullt mulig å kjøre et greit styrkeprogram uten å bruke halve dagen. Og Det er som regel adskillig lettere å motivere seg til 15-20 minutters trening enn 45-60... ;-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Ta litt helt fri fra styrketreningen, og jogg av hjertens lyst noen uker! Er man lei blir det også (ofte) dårligere utførelse og dermed mindre resultat. Når du har hatt litt fri, få satt sammen et kort og greit helkroppsprogram, med basisøvelser som mark, knebøy osv osv.Få med øvelser som tar mange muskelgrupper, dropp isolasjonsøvelsene. Det er fullt mulig å kjøre et greit styrkeprogram uten å bruke halve dagen. Og Det er som regel adskillig lettere å motivere seg til 15-20 minutters trening enn 45-60... ;-) Jeg bruker ha 2 kortere perioder med ingen styrketrening og litt lett aktivitet, men jeg var så godt igang med å bygge muskler og de begynte å vises godt, før jeg ble veldig lei! Elsker jo vanligvis å trene og jogger gjerne istedet noen uker. Er desverre av den oppfatningen av at 20min trening ikke er noe vits:) Men det er kanskje i hodet mitt?
Wildy Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Helkroppsøvelser og tung belastning korter adskillig ned på tiden man bruker på styrketrening. Uten at det på noen måte går utover resultatet( synes jeg..). Jeg har ikke all verdens tid, med full jobb og atpåtil i turnus, hus og unger samt pleietrengende foreldre sier det seg selv at trening ikke kan ta timesvis. Jeg kjører tungt, med færre øvelser og fortrinnsvis de som tar på flest mulig muskler samtidig framfor isolasjonsøvelsene. Foretrekker frivekter framfor apparat.I perioder både har jeg tid og lyst til å vektelgge spesielle muskelgrupper med isolasjonsøvelser, i perioder ikke. Men jeg har ingen tvil om at også kortere økter gir resultater om man legger opp målrettet og kjører tungt.Dette er selvføglelig min perosnlige erfaring for min kropp, og trenger ikke fungere for alle. Men for meg blir det heller kortere økter enn ingen......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå