Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Hei! Vil bare høre litt om deres synspunkter på denne "saken" Har et rekkehus, og bla min seksjon står pt tomt, pga omfattende renovering i forb med en brann. Har ikke snakket med naboen min på den ene siden på sikkert halvannet år før det dumpet ned en melding om at hun ikke var fornøyd med hvordan uteområdet mitt ser ut. (Det er heldekkende skiller mellom terrassene så det eneste som er synlig fra hennes seksjon er hagen) klagen gikk på at jeg ikke har malt den nybygde veggen og at hagen er stygg, og at terrasen er rotete/stygg. Jeg var der for ca halvannen uke siden for å se til arbeidene, og konstanterte at ja, gresset må slåes, det har blitt litt langt. men og at noen har spadd opp rosebuskene og peonene mine, og forsynt seg med glassplaten til terrasebodet mitt, samt stolen. Det som står i gjen på min terrasse nå er en utslitt stol som står i hjørnet der den "alltid" har stått, et teppe foran døren og bordbena som nå mangler plate. Stolen og glassplaten så jeg hos vedkommende nabo da, sammen med hageverktøyet mitt, som har pleid å henge på verandaveggen. Siden jeg ikke bor der, så har jeg heller ikke vurdert å plante som sommerblomster, og i hvertfall ikke nå, som noen har spadd opp buskene mine! Dette er ikke et sameie, men selveiere. Jeg mener at så lenge jeg ikke bor der, så burde det holde massevis å slå plenen innimellom, og at malingen kan vente til jeg har fellesferie. Hva synes dere?
onyx Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Jeg hadde nok ringt på til naboen og sagt at nå er jeg her for å klippe gresset, men jeg la merke til at uvedkommende har vært hos meg og forsynt seg av planter, hagemøbler og verktøy. Helt likt det du har på din terrasse, faktisk. Siden du er en så oppmerksom nabo som tyelig legger merke til hva som skjer på min eiendom, så har du vel lagt merke til hvem det kan ha vært og når dette har skjedd så jeg kan informere politiet. Tviler på at du får noe igjen, men greit å gjøre naboen oppmerksom på at du faktisk følger med!
Gjest Prøvekandidat Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Jeg hadde nok ringt på til naboen og sagt at nå er jeg her for å klippe gresset, men jeg la merke til at uvedkommende har vært hos meg og forsynt seg av planter, hagemøbler og verktøy. Helt likt det du har på din terrasse, faktisk. Siden du er en så oppmerksom nabo som tyelig legger merke til hva som skjer på min eiendom, så har du vel lagt merke til hvem det kan ha vært og når dette har skjedd så jeg kan informere politiet. Tviler på at du får noe igjen, men greit å gjøre naboen oppmerksom på at du faktisk følger med! Denne likte jeg og ville gått for den selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Huff, naboer som blander seg er slitsomt å ha rundt seg. Har hatt noen slike jeg også. Det jeg vet nå, er at noen rett og slett aldri blir fornøyde uansett hva man gjør for å ta hensyn. For begynner man først å gi slike naboer signaler om at du er en snill og føyelig person som de kan dominere, så kan man være sikker på at de vil fortsette å blande seg, og også overkjøre deg. Naboen din har faktisk ikke noe med hvordan du har det i hagen din, så sant det ikke er ekstremt rotete der da. Da kan jeg forstå de som klager. Men det skal mye til. Men om du mener selv at de ikke har noen grunn til å reagere, så si klart i fra! Planlegg det du skal svare på forhånd, slik at du ikke blir stående der å nikke og ta i mot. Jeg fatter ikke hvorfor slike hysterisk pirkete og lite smidige mennesker absolutt må bo i rekkehus og borettslag. Skal man bo slik, må man være villig til å tilpasse seg og innse at folk er forskjellige. Man må tåle noen litt nedgrodde hager, litt støy fra barn og hunder og rare dufter fra naboens middag. Jeg har litt det inntrykket, at borettslag og sameier tiltrekker seg nettopp slike mennesker som blander seg opp i alt og som ikke passer til å bo slik, mens de hyggelige menneskene for det meste bor i enebolig. Vet jo at det ikke alltid er slik, men jeg har fått litt det inntrykket likevel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Tenke tenke tenke,,,, Kansje jeg skal klage tilbake på at jeg synes hun snart bør male sin seksjon og at jeg snart kan få tilbake tingene mine, sånn at jeg kan få jobbe i hagen....
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 litt på siden; Men hvor mye har egentlig naboene med hva du har på terrassen din, eller i hagen? Det er vel ingen lov som forbyr deg å ha langt gress og stygg stol?
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #7 Skrevet 10. juni 2010 Jeg fatter ikke hvorfor slike hysterisk pirkete og lite smidige mennesker absolutt må bo i rekkehus og borettslag. Skal man bo slik, må man være villig til å tilpasse seg og innse at folk er forskjellige. Man må tåle noen litt nedgrodde hager, litt støy fra barn og hunder og rare dufter fra naboens middag. Jeg har litt det inntrykket, at borettslag og sameier tiltrekker seg nettopp slike mennesker som blander seg opp i alt og som ikke passer til å bo slik, mens de hyggelige menneskene for det meste bor i enebolig. Vet jo at det ikke alltid er slik, men jeg har fått litt det inntrykket likevel. Jeg tror de bor sånn fordi de liker å ha noen å blande seg borti. Det er deres personlighet. De hadde fått hetta hvis de måtte bo alene uten noen å herse med. Har et slikt vesen i blokka mi, hun eier ikke skam i livet og er nesten fascinerende i all sin galskap. Har kommentert henne overfor bekjente, og samtlige som har bodd slik sier at det finnes minst én slik i alle borettslag, så ja det er nok alltid slik tror jeg. Jeg skal iallefall velge annerledes boform neste gang jeg flytter, gidder faktisk ikke sånt idioti. Nytter ikke å sette dem på plass heller, for de skjønner ikke poenget. De har bare ikke begrep om folkeskikk. Er som å prøve å overtale en loppe til å sitte stille, det kan den ikke for det ligger ikke i loppens natur.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #8 Skrevet 10. juni 2010 Jeg tror de bor sånn fordi de liker å ha noen å blande seg borti. Det er deres personlighet. De hadde fått hetta hvis de måtte bo alene uten noen å herse med. Har et slikt vesen i blokka mi, hun eier ikke skam i livet og er nesten fascinerende i all sin galskap. Har kommentert henne overfor bekjente, og samtlige som har bodd slik sier at det finnes minst én slik i alle borettslag, så ja det er nok alltid slik tror jeg. Jeg skal iallefall velge annerledes boform neste gang jeg flytter, gidder faktisk ikke sånt idioti. Nytter ikke å sette dem på plass heller, for de skjønner ikke poenget. De har bare ikke begrep om folkeskikk. Er som å prøve å overtale en loppe til å sitte stille, det kan den ikke for det ligger ikke i loppens natur. Støtter dette.
lille katt Skrevet 13. juni 2010 #9 Skrevet 13. juni 2010 Jeg har litt det inntrykket, at borettslag og sameier tiltrekker seg nettopp slike mennesker som blander seg opp i alt og som ikke passer til å bo slik, mens de hyggelige menneskene for det meste bor i enebolig. Vet jo at det ikke alltid er slik, men jeg har fått litt det inntrykket likevel. Hehe, jeg vil heller si at borettslag og sameier utvikler slike mennesker som blander seg opp i alt, og at man skjønner godt selv at man ikke passer til å bo slik. De hyggelige menneskene som bor i enebolig, er hyggelige fordi de bor i enebolig og slipper å forholde seg til alle naboene i borettslaget eller sameiet . Jeg bor i sameie selv, blander meg sjelden inn, men passer ikke til å bo slik. Jeg hadde vært mye hyggeligere om jeg hadde bodd i enebolig . Noe vi forøvrig jakter på. Men det er jo ikke alle som har råd til enebolig, da.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 TS her: Naboen fløy i flint når jeg komenterte på at så mye hadde forsvunnet fra terrasen min. Jeg pakket det inn, sa at "jeg kommer til å plante mer, men må få ordndet meg noe spader, den som sto her er forsvunnet, og på sikt må jeg jo få meg noen nye hagemøbler" (sa ikke at jeg så det hos henne. ) men som sagt hun fløy i flint og ble rasende og sa at ja det var nå i hverfall ikke hun som hadde stjålet de stygge greiene hos meg... folk er rare de.....
onyx Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Hehehe, det var vel lite sjanse for at hun ville innrømmet å ha tatt det, men nå har du gitt beskjed om at du faktisk følger med. Noe mer vil hun neppe finne på, selv om hun sikkert vil furte og kjefte over alt hun kan. En normal nabo ville kanskje vært mer opptatt av at fremmede sniker seg rundt husene og stjeler ting.
Miss Puddel Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Tror jeg hadde kommet til å sagt at hun hadde glemt igjen stolen, og at hun godt kunne ha klippet plenen da hun tok med seg rosene...
Auraya Skrevet 15. juni 2010 #13 Skrevet 15. juni 2010 Hvis jeg hadde vært helt sikker på at tingene var mine hadde jeg nok bare hentet dem tilbake. Og risset ett bumerke inn i alle nye ting jeg hadde kjøpt...
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #14 Skrevet 16. juni 2010 ts her igjen.... i dag var jeg i huset på en liten ekspedisjon, og jaggu har ikke noen forsynt seg med fuglebretet! Det er heeelt borte vekk, sammen med gjerdepålen som det stod på! Jeg tror jeg lener meg tilbake med , sier ingenting og lar vedkommende herje på...
onyx Skrevet 16. juni 2010 #15 Skrevet 16. juni 2010 Kanskje du bør sette opp skjult kamera? Ellers var det en god idé å merke alle nye ting du kjøper, så kan du ihvertfall være ganske sikker neste gang naboen har noe helt likt i hagen sin.
Sugerøret Skrevet 16. juni 2010 #16 Skrevet 16. juni 2010 ts her igjen.... i dag var jeg i huset på en liten ekspedisjon, og jaggu har ikke noen forsynt seg med fuglebretet! Det er heeelt borte vekk, sammen med gjerdepålen som det stod på! Jeg tror jeg lener meg tilbake med , sier ingenting og lar vedkommende herje på... Du kan ikke merke tingene dine ,på steder det er mindre synlig? Utrolig frekk nabo du har fått deg fysj.. Ps.Videoovervåkning ..ikke lovlig
lille katt Skrevet 16. juni 2010 #17 Skrevet 16. juni 2010 Jeg tenker ÅTE! Du må legge ut lokkemat. Ta tilfeldigvis med noe OK stæsj som du later som du skal bruke til noe, og så går du fra det på terrassen din. Selvfølgelig ekstremt diskret merket med ditt navn. Så kan du tilfeldigvis oppdage det hos naboen din neste gang du er der. "Åååå - der er riva jeg har lett etter! Se - der er navnet mitt og alt! Er det DU som har lånt den, det var jo bra ingen hadde STJÅLET den! Næmen, er ikke det fuglebrettet, hageredskapene og glassbordet mitt også? Så praktisk at du har tatt vare på det for meg! Folk er jo så frekke for tiden, stjeler over en lav sko!!"
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juni 2010 #18 Skrevet 16. juni 2010 Ps.Videoovervåkning ..ikke lovlig På sin egen eiendom, jo.
Sølvdugg Skrevet 16. juni 2010 #19 Skrevet 16. juni 2010 TS her: men som sagt hun fløy i flint og ble rasende og sa at ja det var nå i hverfall ikke hun som hadde stjålet de stygge greiene hos meg... Hmmm...følte hun seg truffet kanskje? :gjeiper:
Sølvdugg Skrevet 16. juni 2010 #20 Skrevet 16. juni 2010 På sin egen eiendom, jo. Men det er viktig å huske dette: Dersom du vil filme din egen private eiendom, er det to ting du må være klar over: Kameraet kan ikke samtidig fange opp deler av et offentlig område eller en annen persons eiendom. Dersom kun en helt uvesentlig del fanges opp, vil overvåkingen likevel kunne tillates. Det er ikke lov til å overvåke områder hvor det foregår allmenn ferdsel. Selv om man er grunneier kan en altså ikke fritt filme turgåere eller badende på sin egen eiendom. Kilde: Datatilsynet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå