cyanid Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Hmm nå begynte jeg å lure på om jeg har laget en lik post før, men søkefunksjonen bare klikker, så får lage en ny! Har begynt å oppleve dette oftere og oftere i det siste: Penger som plutselig er på kontoen min, jeg kjøper ting jeg har bruk for (+ masse ting jeg helt sikkert har mindre bruk for) og plutselig var ikke de pengene der allikevel, og jeg sitter igjen med minus. Jeg begynte å sjekke nettbanken med en gang jeg så jeg hadde fått penger inn når jeg ikke skulle ha dem etter dette, og da sto det kun hva som var brukt, aldri at det var kommet inn (selv om jeg så dem klart og tydelig i minibanken). I går derimot, fikk jeg rundt 7000 på konto, og min nettbank sa at det hadde kommet inn 3500 to ganger den dagen. Jeg brukte ingenting for å være på den sikre siden, og det var lurt, for i dag hadde jeg 187,-!! Hva er dette for noe tull, som skjer flere ganger i måneden hos meg? Jeg blir så sint og skuffet, for penger er roten til alt ondt, spesielt usynlige lurepenger!
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Jeg husker temaet fra en tidligere diskusjon. Bruker du visa-delen på kortet ditt ofte? Det kan forklare noe. Noen kan forklare dette bedre enn jeg klarer, men jeg har opplevd at når jeg bruker Visa, blir det ikke trukket med en gang. Et beløp blir "reservert", så tilbakeføres det til kontoen like før det trekkes. Av og til er det litt tidsreferanse mellom tilbakeføringen og at det blir trukket, og da kan jeg oppleve det du opplever. Men så ofte som du opplever det, har jeg aldri hørt om før. Ta en telefon inn til banken din, jeg synes ikke dette høres helt riktig ut. Det virker som om penger er innom kontoen din og snur, og det er ikke rett. Vises transaksjonene i etterkant? For å lansere en konspirasjonsteori... kan det være noen i banken (eller andre ekstremt datakyndige) som bruker kontoen din til hvitvasking? Men da må vel transaksjonene vises på kontoutskriften? :klø:
cyanid Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2010 var det jeg trodde ja, at jeg hadde gnålt om dette før Jeg bruker omtrent bare visakortet i nordeaminibanker for å ta ut alt jeg har på konto (jeg tør ikke la det stå på en konto der det blir trukket) hver gang jeg får penger. Veldig rart dette her ja... har vært innom og spurt dem 2 ganger før, og da har de bare sagt at de ikke vet, for det er ikke sånt de skal vite. Det er jo banken min, så klart bør de vite sånt! Angrer på at jeg ikke tok kontoutskrift/printscreen i går da jeg hadde fler penger, så kunne jeg vist dem det selv..
cyanid Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2010 glemte å svare på det nest siste avsnittet, gikk litt fort her! Det vistes i går, altså 3500 x3 (jeg lå nå i masse minus fra før av, pga disse sprellene til nordea, og la av litt til husleie, så da ble det rundt 7000) og de sto disponibelt på konto i nettbank + at det sto i blå kursiv (sånn at det er for tidlig å si hvor de kom fra) at jeg hadde fått dette 3 ganger denne dagen. og i dag sto det kun 3500 en gang! Jeg blir helt stressa av dette her, det går jo ikke an!
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Har du null oversikt over hvor mye penger som skal inn på konto da?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Jeg blir helt stressa av dette her, det går jo ikke an! Nei, dette går ikke an! Selvfølgelig skal banken din kunne svare deg på hva som skjer. Og det burde være i deres interesse også, å finne ut av dette. Mest sannsynlig er det en logisk forklaring på det hele, men det skal ikke være slik. Om jeg forstår deg riktig, vises ikke transaksjonene på kontoutskriften din etterpå? Kommer disse feilene i forbindelse med penger du forventer å få inn. (f.eks i dette tilfellet 3500 kr, en gang), men at det ved en feiltakelse har blitt lagt inn to-tre ganger? (omtrent som dobbeltposting her inne) Da skal det i så fall bli korrigert så raskt som overhodet mulig. Allison kan sikkert dette med kontrollrutiner bedre enn meg, men jeg tror transaksjonene blir kontrollsjekket en gang i døgnet, og at feilposteringer skal bli korrigert senest innen 24 timer. Mitt råd er å ta utskrift/dokumentasjon hver gang det skjer, og snakk med banken igjen. Dette skal være deres problem, ikke ditt!
cyanid Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2010 Har du null oversikt over hvor mye penger som skal inn på konto da? ikke langt ifra null iallfall, for jeg har et kurstiltak via nav, pluss en jobb via navkurset som er to forskjellige papirer de måtte styre med, så de sender meg penger i hytt og pine, pluss ettersendt dekking av busskort siden november som kommer nå og da. Så jeg vet ikke om det er nav jeg bør skylde på? Det tror jeg ikke, de kan jo ikke ta seg til rette på min konto sånn uten videre? Nei, dette går ikke an! Selvfølgelig skal banken din kunne svare deg på hva som skjer. Og det burde være i deres interesse også, å finne ut av dette. Mest sannsynlig er det en logisk forklaring på det hele, men det skal ikke være slik. Om jeg forstår deg riktig, vises ikke transaksjonene på kontoutskriften din etterpå? Kommer disse feilene i forbindelse med penger du forventer å få inn. (f.eks i dette tilfellet 3500 kr, en gang), men at det ved en feiltakelse har blitt lagt inn to-tre ganger? (omtrent som dobbeltposting her inne) Da skal det i så fall bli korrigert så raskt som overhodet mulig. Allison kan sikkert dette med kontrollrutiner bedre enn meg, men jeg tror transaksjonene blir kontrollsjekket en gang i døgnet, og at feilposteringer skal bli korrigert senest innen 24 timer. Mitt råd er å ta utskrift/dokumentasjon hver gang det skjer, og snakk med banken igjen. Dette skal være deres problem, ikke ditt! ja jeg får jo 3500 (eller mer, når de finner ut det passer) annenhver tirsdag, men visste ikke det var mulig å dumme seg ut såpass mange ganger? Kanskje det er et lurt trekk å ha min far tilstede under prat med banken, så de ikke prater over hodet på meg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 ja jeg får jo 3500 (eller mer, når de finner ut det passer) annenhver tirsdag, men visste ikke det var mulig å dumme seg ut såpass mange ganger? Kanskje det er et lurt trekk å ha min far tilstede under prat med banken, så de ikke prater over hodet på meg? Da er det nok dobbeltposteringer som er årsaken. Det er ikke NAVs ansvar, men bankens. Mitt råd til deg er å snakke med banken igjen, og forklare dem at dobbeltposteringer medfører en ulempe for deg, og høre om det er noe de kan gjøre. Ta gjerne med din far når du snakker med dem, det hjelper alltid å ha med seg noen som er litt erfaren.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Dersom det er en feilpostering fra bankens side så skal det faktisk stå på kontoutdraget. En sum inn og samme sum ut på samme dato. Har opplevd det der. Ringte kontofonen (før nettbank sin tid) og fikk vite at saldoen min var på godt over 1 million. Jada, jeg skjønte at noe var feil siden jeg ikke spilte Lotto. Beløpet var ført ut og inn av kontoen min på samme dag. Fikk ikke en gang renter av pengene
Amys Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 Det høres jo veldig rart ut om banken gjør slike feil ofte.. Hva hvis du tar skjermbilde neste gang det skjer, og kontakter banken på epost og legger ved bildene? Da får du jo noen andre enn kundebehandlerne i banken til å se på problemet, og forhåpentligvis sender de eposten din videre hvis de ikke vet hva som er skjedd.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Jeg har opplevd det samme med Nordea da jeg vurderte å bytte til dem. Så da bytta jeg tilbake til Gjensidige pga alt rotet, og der har jeg aldri opplevd noe sånt. Prøv å bytte bank kanskje, dersom Nordea ikke kan svare deg på hva som skjer?
Lista Skrevet 10. juni 2010 #12 Skrevet 10. juni 2010 Jeg bruker også Nordea og har aldri hatt noen problemer. Høres veldig merkelig ut! Ring kundeservice og hør med de. 06001
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juni 2010 #13 Skrevet 10. juni 2010 Jeg hadde byttet bank fortere enn du rekker å si setningen. Når de ikke en gang tar ansvar for det som skjer, og problemet fortsetter over tid ...? Det går ikke an. Eneste grunn til at det går an er at vi finner oss i det: snakk med beina - bytt bank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå