Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet opp i en merkelig situasjon og jeg vet ikke helt hvordan jeg

skal gå frem.

Jeg har et års tid fått en følelse om at samboeren min kanskje er homo?...!!

Magefølelsen min sier at det er noe som absolutt ikke stemmer. Vil bare få noen innspill av

dere her inne…jeg vil selvfølgelig ta helt feil og innse at jeg er paranoid, men jeg har prøvd

lenge å se andre løsninger til diverse oppførsel uten å bli beroliget.

Her er noen av tegnene:

-Veldig opptatt av klær og shopping. (både dame og herreklær)

-Ekstremt opptatt av hvordan klærne matcher.

-Han er feminin i bevegelser og måten å snakke på. (blir mer og mer tydelig)

-Tar mye lettere til tårene enn meg enten det er filmer (han ser gjerne på typiske damefilmer) eller

generelt når livet går han imot.

-Han er veldig opptatt av en på jobben som han er mye sammen med og som også er samme ”typen”.

-Han pynter seg ekstra når han skal være sammen med denne vennen.

-Alt denne ”vennen” sier og mener er ”rikitg”…han ser veeeeldig opp til han.

-Han er ikke romantisk mot meg og det er faktisk 2 mnd siden jeg har ”fått meg noe”. Og blir det noe

er det på mitt initiativ.

Jeg synes det er vanskelig å konfrontere han med dette.. hvor begynner man liksom? Men samtidig synes jeg det

er fryktlig dårlig gjort mot meg hvis han faktisk ikke er interessert i meg, men bare er sammen med meg fordi

jeg passer inn i hans ba4 bilde av hvordan livet skal være. Kone, 2 barn, hus osv… noe han forresten også er veldig

opptatt av.

Jeg vil rett og slett bare ha en kjæreste som ser meg, bryr seg om meg og liker meg for den jeg er (jente). Akkurat nå

føleler jeg at vi bare er venner og at jeg er et slags skalkeskjul.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jackie
Skrevet

Hmm.. Vel, jeg giftet meg med en bifil mann, og er i noenlunde samme situasjon nå, etter 9 år (!). Vi har ikke sex, og han har guttevenner som jeg synes er litt feminine. Nå tror alle at han har noen på si, men dette er 100% platoniske vennskap. Likevel, det er ikke riktig for meg å ha et slikt forhold. Min mann har ikke noen særlig feminine sider, men jeg tenker likevel mitt om at han kanskje er homofil. Jeg har konfrontert ham mang en gang om det, og han blir da veldig veldig lei seg og synes det er urettferdig. Likevel gjør han ingenting for å endre på de tingene som får meg til å tenke i de baner.

Så mitt råd er å ta det veldig forsiktig opp med kjæresten din. Det er mest nærliggende å ta opp dette med sexlivet i første omgang synes jeg, forsøk å få igang en dialog. Mannen min har ikke noe svar på hvorfor vi ikke har sex. Har din kjæreste noen svar? Jeg uttrykker lyst til å ha det, uten å klenge fysisk, men mer med ord. Det funker IKKE her i huset.

De fleste homofile menn har vært i heterofile forhold. Vi får håpe vi ikke har blitt lurt begge to. Jeg får også følelsen noen ganger av at han bare ville ha et A4-liv med barn osv, uten å måtte forholde seg til vanskelige livsvalg. Vi er inne i en prosess der jeg kanskje vil ut av dette, mens han ikke er å få i tale om noe som helst. Vi får se hvordan det går.

Lykke til!!

Skrevet

Pussig, men på en annen side, så kjenner jeg flere som tilsvarer din beskrivelse av samboeren sin. Det som er med de persoenene, er at de har veldig god kontakt med sin feminine side, og null behov for å framstå macho eller mandig. Så, kanskje det er tilfellet?

Gjest Jackie
Skrevet

Skrev litt feil, jeg mener ikke "Nå tror alle at han har noen på si, men dette er 100% platoniske vennskap", jeg mener "alle som leser dette" eller noe i den dur. Altså dere som hører om dette. Ingen vi kjenner aner noe om dette her. Ble veldig feil formulert det der. :)

Skrevet

Alle de grunnene du listet i ditt første innlegg trenger ikke være grunner for å være homofil. Kanskje han bare er en myk mann? :fnise:

Uansett, du kan ikke annet enn å ta det opp med han. Tvinge det ut av ham. Kanskje du kan finne på en slags form for test? (hvis det går an å teste om noen er skjeiv?). Jeg er 100% sikker på at kjæresten min ikke er homofil, men hadde han vært slik som du beskriver i ditt første innlegg hadde jeg også blitt litt skeptisk.

Særlig hvis han har gått gjennom en forandring. Hvis han har vært sånn som han er nå siden dagen dere møttes, har du nok ikke grunn til uroe deg. Har han forandret seg derimot, bør du kanskje titte nærmere på saken.

Gjest Gjest
Skrevet

Pussig, men på en annen side, så kjenner jeg flere som tilsvarer din beskrivelse av samboeren sin. Det som er med de persoenene, er at de har veldig god kontakt med sin feminine side, og null behov for å framstå macho eller mandig. Så, kanskje det er tilfellet?

Vet du om de har reglemessig og tilfredsstillende sex med partneren?
Skrevet

Vet du om de har reglemessig og tilfredsstillende sex med partneren?

Nå har jeg ikke snoket i deres sengeliv, men han ene, som er en veldig god venn av meg, har en samboer, og de ser ut til å ha et godt sexliv. Til og begynne med, trodde jeg han var homo, men den gang ei, han er så hetrofil som det går ann å bli, men han har ikke noe behov for å vise det på den A4måten som mange gjør.

Gjest Gjest
Skrevet

Hahaha, og dere kvinner skal liksom være slike menneskekjennere og gode på å lese adferd? For dere er det enten eller, tydeligvis. Enten så ser fyren ut som en neandertaler, aggressivt uttrykk i fjeset, eplekjekk i oppførselen, snakker høyt og ler enda høyere, gir bekjente han treffer på klaps på ryggen så fyllingene faller ut, har bilinteresse, aldri lest en bok siden ungdomsskolen, ser bare actionfilmer, er smådum, og har selvsagt alltid en hard en i buksa, etc. etc. Eller så må fyren være homo. Såklart. Naturligvis. Her finnes ingen gråsoner, ingen whatsoever. Jeg vet ikke hvem som er mest baktung, dere eller neandertalerne.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Hmm.. Vel, jeg giftet meg med en bifil mann, og er i noenlunde samme situasjon nå, etter 9 år (!). Vi har ikke sex, og han har guttevenner som jeg synes er litt feminine. Nå tror alle at han har noen på si, men dette er 100% platoniske vennskap. Likevel, det er ikke riktig for meg å ha et slikt forhold. Min mann har ikke noen særlig feminine sider, men jeg tenker likevel mitt om at han kanskje er homofil. Jeg har konfrontert ham mang en gang om det, og han blir da veldig veldig lei seg og synes det er urettferdig. Likevel gjør han ingenting for å endre på de tingene som får meg til å tenke i de baner.

Så mitt råd er å ta det veldig forsiktig opp med kjæresten din. Det er mest nærliggende å ta opp dette med sexlivet i første omgang synes jeg, forsøk å få igang en dialog. Mannen min har ikke noe svar på hvorfor vi ikke har sex. Har din kjæreste noen svar? Jeg uttrykker lyst til å ha det, uten å klenge fysisk, men mer med ord. Det funker IKKE her i huset.

De fleste homofile menn har vært i heterofile forhold. Vi får håpe vi ikke har blitt lurt begge to. Jeg får også følelsen noen ganger av at han bare ville ha et A4-liv med barn osv, uten å måtte forholde seg til vanskelige livsvalg. Vi er inne i en prosess der jeg kanskje vil ut av dette, mens han ikke er å få i tale om noe som helst. Vi får se hvordan det går.

Lykke til!!

Hallo? Du giftet deg med en bifil mann og nå når dere går gjennom en tung periode så tror du at han er homofil?

Mangel på sex eller det faktum at dere har problemer trenger ikke å knyttes opp mot hans legning, kansje kjærligheten mellom dere er i ferd med å dø ut. Ikke akkurat uvanlig om dagen. Om han faller for en annen, så spiller det vel liten rolle om dette er en mann eller kvinne, du har jo hele tiden visst at han var kapabel til å få følelser for menn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Sambo virker også ulykkelig/deppa nesten hele tiden. Han snakker samtidig om barn, giftemål osv osv.. men han er som lykkeligst når han forteller meg om "vennen" sin..hva han har sagt, gjort, hva han mener om forskjellige ting... det er akkurat som når vi damer snakker om en mann vi er interessert i.

Jeg er bare urolig for at det er ugler i mosen.. eller andre ting i mosen.. :S

Sexlivet er ikke bra.. og for å si det sånn...han har plutselig begynt å like at jeg tukler med rompen hans selv om dette var helt uhørt for han for 2 år siden. Dette er noe som har dukket opp etter at disse to har vært på et par hytteturer sammen.

Jeg er totalt forvirret og gruer meg til å ta opp dette. Jeg kommer sannsynligvis til å ta opp det med sexlivet først og spinne videre på det.

Skrevet

TS her.

Sambo virker også ulykkelig/deppa nesten hele tiden. Han snakker samtidig om barn, giftemål osv osv.. men han er som lykkeligst når han forteller meg om "vennen" sin..hva han har sagt, gjort, hva han mener om forskjellige ting... det er akkurat som når vi damer snakker om en mann vi er interessert i.

Jeg er bare urolig for at det er ugler i mosen.. eller andre ting i mosen.. :S

Sexlivet er ikke bra.. og for å si det sånn...han har plutselig begynt å like at jeg tukler med rompen hans selv om dette var helt uhørt for han for 2 år siden. Dette er noe som har dukket opp etter at disse to har vært på et par hytteturer sammen.

Jeg er totalt forvirret og gruer meg til å ta opp dette. Jeg kommer sannsynligvis til å ta opp det med sexlivet først og spinne videre på det.

men trenger du å finne ut om han er homofil - holder det ikke at han virker ulykkelig og deppa sammen med deg?

du kan jo bare si det så enkelt: at det ikke virker som om han er lykkelig med deg, og hva som er grunnen får han nesten finne ut av selv.

selvsagt kan du si til han dine observasjoner - men jeg synes nå det er langt mer relevant dette med at han blir veldig glad av å snakke om denne vedkommende fremfor at han liker klær/møte etc.

fokuser på dere to, og ikke denne andre vennen. dere har det dårlig, du ser ikke for deg et samliv med ham lengre. hvorvidt han er bifil/homofil eller ikke får han nesten finne ut av selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...