Gjest mira Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Kjæresten min og jeg har vært sammen i litt over ett år. Han sier aldri at han er glad i meg. Jeg har ikke vært med en mindre romantisk mann noen gang. (Har tre lange forhold bak meg). Er det meg som er godt vant eller er menn slik at de ikke klarer å si (jeg elsker deg, eller bare at jeg er veldig glad i deg).. Det virker så merkelig å skulle spørre.. Er du glad i meg ?
Gjest Huffsa Skrevet 8. juni 2010 #2 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Kan ikke du bare si "Jeg er glad i deg, jeg" til han? Er han glad i deg, svarer han vel "jeg er glad i deg også" Svarer han det ikke, er det litt spesiellt. Mange elsker hverandre etter et år sammen. Glad i deg er vel steget før elsker deg.. Endret 8. juni 2010 av Huffsa
Gjest mira Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har som du foreslår sagt det.. Han sier det tilbake noen ganger, men har også sagt, "jeg tror du vet " . Jeg vet vel på et vis det, men det er nå ok å få en bekreftelse sånn en gang i mnd .. hehe...Jeg har så lyst å si at jeg elsker han, for det gjør jeg!! men det er så lite respons at jeg er redd jeg står der som en dust..
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2010 #4 Skrevet 8. juni 2010 Hm...så har man det motsatte; en som sier det hele tiden. Ikke når han sitter og ser deg inn i øynene og sånt, men som standardfrase i enkelte settinger som før vi legger oss å sove, når han ringer hjem og vekker meg, eller når han sender en melding når han er borte fra meg. Det er så standard i akkurat desse settingene at det føles ikke som han legger noe i det, og jeg føler det ikke noe spesielt romantisk.. Så hvis jeg kunne velge; heller en sjelden gang når han ser meg inn i øynene, eller jeg har gjort noe han setter pris på, enn som en standardfrase. Men din sier det visst neste aldri, så jeg skjønner at du synes det er litt trist. Men når det er sagt; visse blikk kan også veie opp for mange ord. Kanskje han har noen sånne?
annemette Skrevet 8. juni 2010 #5 Skrevet 8. juni 2010 Du kan jo bare si det til han, og håpe at han sier det tilbake. Jeg sier til vennene mine at jeg er glad i dem, mens jeg elsker kjæresten min. For meg hadde det ikke "vært nok" å sagt "jeg er glad i deg" til kjæresten min. Vi sier det ganske ofte i grunn... (flere ganger i uka hvertfall) Eksen min sa det omtrent aldri, det var i grunn forferdelig kjipt husker jeg. Er ikke så lett å forandre på gutter som ikke "liker" å si det, du må nesten bare finne deg i at han viser kjærligheten på andre måter. (på ting han gjør, hvordan han oppfører seg, ect.) eller ta det opp med han hvis det plager deg VELDIG.
Gjest mira Skrevet 8. juni 2010 #6 Skrevet 8. juni 2010 Takker for svar... for mye, for lite,, men hva er nok ? Det er vel subjektivt kanskje? Jeg sa en gang at jeg er veldig forelsket i deg,, og da mente han det var skummelt... ( jeg føler jeg prater som et tenåring her, men vi er begge over 40) )
gbnj Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg som mann har ikke noe forhold til frasene/ordene "glad i/elske", dvs hadde de ikke vært nevnt av kvinner, så ville de ikke vært en del av mitt ordforåd. Jeg er fornøyd om en kvinne vil ha noe med meg å gjøre, at hun sier noen fraser/ord i ny og ne har ingen verdi for meg. Endret 8. juni 2010 av gbnj
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #8 Skrevet 8. juni 2010 For mye/for lite... Tja. Hva med å finne glede i akkurat den situasjonen man er i? Så lenge man vet at andre elsker en så er det vel ikke så nøye hvor ofte det sies eller ikke? Min samboer er av typen som sier det hele tida, mange ganger om dagen. Som når vi sier ha det til hverandre, når vi klemmer og koser, når vi sier natta, når vi snakkes i telefonen osv. Jeg kunne hengt meg opp i det og tenkt at "huff, han mener det sikkert ikke så sterkt når han sier det så ofte". Istedet velger jeg å kose meg med at jeg har en mann som elsker meg så høyt at han ikke klarer å la være å si det hele tida. Om han nesten aldri sa det så kunne jeg tenkt at "han viser meg at han elsker meg på så mange måter at ord blir overflødige". Det er mye sannhet i det at man kan ikke endre andre mennesker, kun seg selv.
leirbål Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Mange synes det er unaturlig å si at de er glad i noen. De vil heller vise det på andre måter. Det betyr ikke at de ikke er veldig glad i eller elsker personen, kun at de har ulike måter å utrykke det på. Kan du ikke snakke med ham, og fortelle ham at du ønsker og trenger å høre at han er glad i deg av og til? Eller så kan du spørre ham om hvordan viser at han er glad i deg. Jeg har mennesker i livet mitt som viser at de er glade i meg på måter som ikke er naturlig for meg. Men siden jeg vet det, er jeg fornøyd med det.
Kosteskaft Skrevet 10. juni 2010 #10 Skrevet 10. juni 2010 Det er hyggelig og høre "jeg elsker deg" eller "jeg er glad i deg". Men for meg er det ENDA triveligere om han viser det! Her sies det ikke fra noen av oss så ofte. Men vi forsøker og vise deg gjennom handling, respekt for hverandre, små oppmerksomheter, si "tusen takk for at du tok oppvaska" -selv om det var dens tur til å ta oppvaska. Men ALDRI kunne det falle meg inn å spørre! Hva skal man svare da liksom?? "nei jeg er ikke glad i deg!".
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. juni 2010 #11 Skrevet 10. juni 2010 Min sier det og flere ganger om dagen Når vi legger oss, når vi ringes eller bare når vi lager mat på kjøkkenet.. Liker at han både viser det og sier det <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå